Ensimmäisen H-D:n hankinta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kyllähän siihen hyppykeppiin saa haettua kullekin kuskille sopivat jouset, eikös niitä ole jotain 7 ja jos ne laittaa sopivilla jäykkyyksillä on penkin jousitus progressiivinen. Mulla on lättäpäässä sopiva, siinä on jopa lisäjouset tuplapenkille.

No nyt meni kauas ketjun aiheesta, mutta väitän vielä että Dynan runko ei valitettavasti parantunut tuossa moottoripäivityksessä, takahaarukan laakerointi on huomattavan paljon heikompi.
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Eli Dyna 2007 asti on parempi runko?
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja ranze »

jannejk kirjoitti: 23:54 12.07.2020.Eli Dyna 2007 asti on parempi runko?
Varmaan se vanhempi. Josta päästäänkin kalenterissa taaksepäin kulttimaineessa olevaan FXR:ään ja Eric Buelliin. :wink:

No mutta onhan uudemmissa automaattivilkut, tuo kehitystyön kliimaksi. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja KariFS »

ranze kirjoitti: 20:37 13.07.2020. ...Josta päästäänkin kalenterissa taaksepäin kulttimaineessa olevaan FXR:ään...
Tunnetaan myös nimellä Ugly Glide. Oikeastaan vähän niinkuin tahtoisin sellaisen(kin). Puolavantein, tapit keskellä ja Buellin määrittelemä jousituksen korkeus. Shovelina olis hieno, mutta kaisse Evokin menisi :mrgreen:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Mulla oli ekaksi hankinnaksi vaihtoehtona FXR tai Sportster. Mutta ostohetkellä ei sopivan oloista FXR:ää ollut tarjolla :). Nyt pitää kokeilla näitä vähän uudempia. PItäisikö sitä mennä suoraan omistusevoluution loppuun ja ostaa suosiolla se Touring :lol: No ei vaan kyllä tässä nyt on päästy siihen että se on TC Dyna. Onko se kaasari TC88 vai ruisku TC96 on nyt se minkä välillä pitää pohtia.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jannejk kirjoitti: 08:38 14.07.2020. Mulla oli ekaksi hankinnaksi vaihtoehtona FXR tai Sportster. Mutta ostohetkellä ei sopivan oloista FXR:ää ollut tarjolla :). Nyt pitää kokeilla näitä vähän uudempia. PItäisikö sitä mennä suoraan omistusevoluution loppuun ja ostaa suosiolla se Touring :lol: No ei vaan kyllä tässä nyt on päästy siihen että se on TC Dyna. Onko se kaasari TC88 vai ruisku TC96 on nyt se minkä välillä pitää pohtia.
Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti. Voimaahan siinä ei ole vakiona varsinkaan 2 päällä matkatavaroiden kanssa mitenkään liikaa. Mut se toimii sillä viisiin huomaamattomasti. Oon vissiin 2 kertaa lisännyt siihen öljyä kaiken kaikkiaan. Alta kymppitonnin ajettuna se vielä kulutti ja toisen kerran pääsi vaihtoväli vähän lipsumaan, eli kymppitonnin toiselle puolen, jolloin oli taas laitettava huoltiksella sitä, mitä sattui olemaan tarjolla.

Vaihteisto on laakeroitu. Enskan tukilaakereita on mennyt parit satsit kuten pyöränlaakereitakin. Takaiskarit on kolmannet ja jarrulevyjäkin on soiteltu loppuun jopa pari satsia. Jarrut on kadonneet kesken reissun. Ja sitten sitä ihan tavallista "osat tippuu pitkin tietä" osastoa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 18:56 14.07.2020. Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti.
Tämä on hyvin sanottu! Jos haluaa kaasaria ropata ja leikkiä suutinjumppaa, nin mikä ettei. Jos taas haluaa huolettomasti ajaa, niin suosiolla vaan niin uutta ruiskupeliä kun vaan kärsii. Ohjelmat dynoss akoneeseen, paxi huuleen ja paanalle.

Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joe Cool kirjoitti: 00:53 15.07.2020.
JKKo kirjoitti: 18:56 14.07.2020. Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti.
Tämä on hyvin sanottu! Jos haluaa kaasaria ropata ja leikkiä suutinjumppaa, nin mikä ettei. Jos taas haluaa huolettomasti ajaa, niin suosiolla vaan niin uutta ruiskupeliä kun vaan kärsii. Ohjelmat dynoss akoneeseen, paxi huuleen ja paanalle.

Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
Koskahan se suutinjumppa alkaa tuossa minun evossani. Sillä on nyt ajettu yli 80tkm ja edelleen menee hyvin uusi ja vanha pensa läpi.
Kun se minulle tuli 10tkm ajettuna vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimen isompaan ja kaivoin seosruuvin näkyviin, mutta sitten onkin keihini saanut olla rauhassa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Springer
Viestit: 461
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Springer »

Samoin kuin Pertillä, 30v sitten suuttimet kohdalleen ja sen jälkeen ei ole tarvinnut jumpata. Ruiskupelissä on se etu että ei tarvitse sen rikastimen kanssa touhuta kun kone kylmä, muutenpa siinä ei juurikaan ole eroa oikein säädettyyn kaasuttimeen.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joe Cool kirjoitti: 00:53 15.07.2020. Minulle jäi hieman epäselväksi, mikä niissä uudempien rungoissa on ongelmana? Ja miten niitä voisi parantaa?
No kuten kaikessa mikä on mennyt H-D:n kehityksessä väärään suuntaan on takahaarukan laakeroinnissa siirrytty pois kartiorullalaakereista, uudemmissa on toisella puolella häränsilmä ja toisella liukuholkki. Näitä joutuu aina välillä vaihtelemaan.
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Mulla tuo kaasarievosportti on jo niin kyllä mä varmaan kallistun tuon ruiskun suuntaan. Jkko hyvin summasikin asioita. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma :lol: Sportsterin kanssa on pidemmillä reissuilla aina työkalut mukana. Ilmeisesti samaa linjaa joutuu harrastamaan vaikka olisi suht originelli Dyna.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Sellainen asia tässä tulee vielä ottaa esille, että tästä ketjusta saa helposti käsityksen että Dynaan olisi tullut ruisku vasta 2006 runkomuutoksen myötä. Viimeiset kaasarikoneiset on vuosimallia 2003, sportit sitten myöhemmin.
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Kiitos Kiwi hyvästä huomiosta. Itse olin tosiaan tässä luulossa että ruisku Dynassa 2007 ->
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

jannejk kirjoitti: 09:47 15.07.2020. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma :lol:
2008 malli, nyt yli 140.000 km ajettu. Yhtään osaa, ruuvia tai mutteria ei ole vielä tällä matkalla tippunut.
Avatar
Mopo-Ukko
Viestit: 228
Liittynyt: 20:10 14.09.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

UrpoTJ kirjoitti: 16:45 15.07.2020.
jannejk kirjoitti: 09:47 15.07.2020. Ainoa yllätys oli että näissäkin saa osia kiristellä ja kerätä tieltä. Luulin että se on vaan näidän "räpellettyjen" ongelma :lol:
2008 malli, nyt yli 140.000 km ajettu. Yhtään osaa, ruuvia tai mutteria ei ole vielä tällä matkalla tippunut.
Mulla oli aikoinaan Saksassa rakennettu Softail,siitä kyllä tippui kaikki mitä tippua voi,koneen kiinnitys pulteista lähtien,tärisee kyllä Evo aika miehekkäästi kun kone ei ole kiinni kun toisesta päästä.Mistään ruuvista ei löytynyt lukitetta tippaakaan.Nykyinen TC ei ole kyllä tiputtanut mitään matkallaan joka on jatkunut tähän mennessä 83tkm.
FXSTI -06
Vastaa Viestiin