Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Morjesta kaikille,
ensipostaus foorumeille ja tietysti avuntarpeessa.
Vaihdeltiin tuossa hetki sitten hankittuun -83 Shoveliin kovia nostajia hydraulisten tilalle. Kolme nostajaa vaihtui kuin elokuvissa, mutta takapytyn imupuolen nostajan kanssa tuli haaste.
Hydraulisen nostajan kanssa tönäri mahtuu helposti paikalleen, mutta kiinteän kanssa ei. Jää vajaasta millistä kiinni että mahtuisi. Ja joo kyllä, varmasti on alimmassa asennossa nokka tuossa kohtaa, kokeiltu 927 kertaa ja säätö on ihan nollissa.
Kyselin tästä jo alan ammattilaiselta ja kertoi törmänneensä tällaiseen aiemminkin ja totesi että on muuten sitten aika helvetillinen homma saada menemään, mutta saa sen sinne menemään. Tietysti onkin homma, kun joutuu hankalasta paikasta työntämään venttiilinjousta vasten.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Millä sait tönärin paikalleen?
Hermot palo ja kaljaakaan ei ollut joten jätin pyörän levälleen ja uusi yritys ensi viikolla. Nyt kun on hiilihydraattitankkaus tehty, mielessä kävi lukkomutterin lyhentäminen tuon millin verran jotta menisi paikalleen - mitään tolkkua? Sormivoimin työntäminen on jo kokeiltu, ei mene niin ei mene.
Ja vaikka siihen jonkun vahvasormisen saisikin, ongelma siirtyy seuraavaan kertaan kun tönäriä pitää vaihdella, minun tai jonkun muun.
Mainittakoon nyt sitten vielä, että moottorit sinällään tuttuja, mutta moottoripyörän moottorit ei. Kokemusta puoleltatoista kesältä evosporasta ja nyt parilta päivältä tuosta tötteröstä. Mutta kaikki mahdollisuudet että oon vaan käsi eikä onnistu.
Morjestellaan kun törmäillään!
ensipostaus foorumeille ja tietysti avuntarpeessa.
Vaihdeltiin tuossa hetki sitten hankittuun -83 Shoveliin kovia nostajia hydraulisten tilalle. Kolme nostajaa vaihtui kuin elokuvissa, mutta takapytyn imupuolen nostajan kanssa tuli haaste.
Hydraulisen nostajan kanssa tönäri mahtuu helposti paikalleen, mutta kiinteän kanssa ei. Jää vajaasta millistä kiinni että mahtuisi. Ja joo kyllä, varmasti on alimmassa asennossa nokka tuossa kohtaa, kokeiltu 927 kertaa ja säätö on ihan nollissa.
Kyselin tästä jo alan ammattilaiselta ja kertoi törmänneensä tällaiseen aiemminkin ja totesi että on muuten sitten aika helvetillinen homma saada menemään, mutta saa sen sinne menemään. Tietysti onkin homma, kun joutuu hankalasta paikasta työntämään venttiilinjousta vasten.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Millä sait tönärin paikalleen?
Hermot palo ja kaljaakaan ei ollut joten jätin pyörän levälleen ja uusi yritys ensi viikolla. Nyt kun on hiilihydraattitankkaus tehty, mielessä kävi lukkomutterin lyhentäminen tuon millin verran jotta menisi paikalleen - mitään tolkkua? Sormivoimin työntäminen on jo kokeiltu, ei mene niin ei mene.
Ja vaikka siihen jonkun vahvasormisen saisikin, ongelma siirtyy seuraavaan kertaan kun tönäriä pitää vaihdella, minun tai jonkun muun.
Mainittakoon nyt sitten vielä, että moottorit sinällään tuttuja, mutta moottoripyörän moottorit ei. Kokemusta puoleltatoista kesältä evosporasta ja nyt parilta päivältä tuosta tötteröstä. Mutta kaikki mahdollisuudet että oon vaan käsi eikä onnistu.
Morjestellaan kun törmäillään!
'74 PanShovelEvo
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Kampeat sitä työntötankoa jollakin sen verran, että lupsahtaa kuppiin. Kiintoavain käy siihen hommaan hyvin.
Venttiili käy pikkuisen auki ja tilaa tulee.
Venttiili käy pikkuisen auki ja tilaa tulee.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Jep, lenkillä kampeamalla kokeiltiin jo. Voi vaan olla että keskittymiskyky alko olemaan niin loppu ettei osunut enää maaliin. Loppuviikosta uusiksi, uusin silmin. Kiitos!
'74 PanShovelEvo
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Jotkut tarvikevalmistajat luetteloivat 3 erimittaisia työntötankoa, lyhyin taka imu, keskimmäinen etu imu ja pisimmät pako etu ja taka. Oisko jossain kohtaa päässyt tikut sekoittumaan?
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
En usko, että ovat voineet sekoittua koska vain yksi tönäri ja yksi nostaja kerrallaan oli irti, juuri sen vuoksi etteivät mene sekaisin.
'74 PanShovelEvo
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Juu on tuttua puuhaa. Ei tosiaan mahdu kansi paikallaan . Omassa imupuolen tönäri oli kammettu väkisin jollain konstilla josta seurauksena kiero tönäri joka sitte tietenkin antautu ajossa . Kanssa pähkäilin vaihtoehtoja ja päädyin avaamaan sylinterin kiinnitysmuttereita auki lohkosta , moottorin yläkiinnike auki , imusarja löysälle ja öljyputki auki vaikka lohkopäästä .Sylinter+ikansi mahtuu nousemaan ne tarvittavat millit ennenkuin venakoppa ottaa kiinni runkoputkeen . Monta vaihetta mut kuitenki nopea tehdä . Kai siinä tunti vierähti. S/S valmistaa shoveliin easy mallisia tönäreitä ei oo kauheen kalliitkaan ja on helppo asentaa .
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Kiitos Titus.
Kuulostaa ihan fiksulta eikä ollenkaan pahalta hommalta. Mielummin laittaisin suosiolla kuin voimalla nuo tonärit paikalleen jotteivat juuri pääsisi vääntymään. Taidan toimia ehdottamallasi tavalla.
Kuulostaa ihan fiksulta eikä ollenkaan pahalta hommalta. Mielummin laittaisin suosiolla kuin voimalla nuo tonärit paikalleen jotteivat juuri pääsisi vääntymään. Taidan toimia ehdottamallasi tavalla.
'74 PanShovelEvo
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Sylinterien alatiivisteet menevät helposti rikki, tai alkavat muuten vuotamaan.
Niitä en avaisi missään nimessä.
Niitä en avaisi missään nimessä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Mulla oli jameksen tiivisteet . Nätisti aukes . 3 vuotta ny ollu eikä ole vuotoa.tietysti jos liimattu huolella voi särkyä. Jos venajouset kunnossa on kyllä aika taitolaji lipsauttaa kiintoavaimella paikalleen. Voihan sitä kansipultitkin avata ja laittaa uuden kannentiivisteen . Ei oo paha rasti sekään . On vaan aika vähän tilaa kannen ja rungon välissä eli taas käy ahtaaksi.
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Mä olen irrottanut tönärin kuulapään pois ja lyhentänyt tönäriputkea. Kuulapää takaisin ja rokkenroll. Ovat puristesovitteella ja aika piukat.
-Spöke
-Spöke
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Mulla on Cranen tangot joista tosiaan lähtee kuulapäät irti. Ja alapäätkin tietysti . Paljonko Spöke otit putkesta pois . Kiitos vinkistä . Eipä oo tuo vaihtoehto tullut itsellä mieleen.
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Terve, on myös s&s kovat nostajakonversiot, jotka on matalammat kun ne jotka omaan shoveliin laitoin. Korkeammat meni kyllä mulla hyvin paikalleen, mutta matalammilla joutui ruuvaamaan alu-tönärin säädön niin ulos että hirvitti. -Jari
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Re: Shovelin nostajat hydraulisista kiinteisiin
Loppujen lopuksi tässä kävikin niin, että vaihdeltuani hydrauliyksiköitä totesin että nakutus ei lähde vieläkään pois. Nostajapesät irti ja pöydälle, väljäthän ne oli kun mitkä.
Uudet nostajapesät hydraulinostimilla takaisin ja enää ei nakuta
Kiitos kaikille auttaneille!
Uudet nostajapesät hydraulinostimilla takaisin ja enää ei nakuta
Kiitos kaikille auttaneille!
'74 PanShovelEvo