Dyna s asentelua

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Javia
Viestit: 6
Liittynyt: 11:15 08.05.2014.

Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Javia »

Rupee jäykkis bobberi sporsteri (vm.2000) oleen kasassa :D tällähetkellä dyna s sytkää asentelen ja nyt on pakko kysäistä ehkä tyhmiäkin mutta miten se musta magneetti roottori sinne laitetaan. Ei tajua. Roottorissa on on viistot ja halkiot mutta ei siellä akselin päässä mitään sellaisia ole... Siis oletan että alkuperäinen "kuppi" otetaan pois ja tämän pitäisi sinne mennä vain yhdenpäin...pitääkö pitkä pultti muka tuon siinä akselin päässä? Onko dyna s:n laitosta kokemuksia...hjälp :D
jussi
Viestit: 742
Liittynyt: 16:27 17.04.2002.
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja jussi »

Eikös Dyn S alle tule samanlainen keskipakoissäädin kuin kärkisytkän alle? Eli se ei korvaa pellkästään sitä "kuppia",
Life Member
Javia
Viestit: 6
Liittynyt: 11:15 08.05.2014.

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Javia »

Tälläisesta veitikasta kyse
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/ ... ge=!107354" onclick="window.open(this.href);return false;
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Javia kirjoitti:Tälläisesta veitikasta kyse
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/ ... ge=!107354" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo näyttää keskipakosäätäjään nokkapalan tilalle tulevalta osalta.
Tarvitset siis tuon myös...
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/ ... age=!37913" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
ES36
Viestit: 207
Liittynyt: 21:30 20.07.2008.
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja ES36 »

Moro,
katos tuolta https://www.youtube.com/watch?v=CZ_XGwmxi1w" onclick="window.open(this.href);return false;
pätkän laatua ei voi kehua, mutta olennaisin löytynee sieltä 10 min. jälkeen.

Jouni
Javia
Viestit: 6
Liittynyt: 11:15 08.05.2014.

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Javia »

Nyt näyttää järkevältä...käykö tuo siis vm-00 sporsteriin myös?
ES36
Viestit: 207
Liittynyt: 21:30 20.07.2008.
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja ES36 »

Javia kirjoitti:Nyt näyttää järkevältä...käykö tuo siis vm-00 sporsteriin myös?
Mitä meinaat, käykö? Kai sulla on pyörääs käypäset osat siinä käsillä? Videon oli tarkotus tuoda esille asennus, jossa sulla eka viestin perusteella näyttäis olevan ongelma.

Jouni
Javia
Viestit: 6
Liittynyt: 11:15 08.05.2014.

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Javia »

:D eiku tarkoitin pertin vastaukseen...eli mulla ei oo tätä.
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/ ... e=%2137913" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Jonkun Advance Weight Assemblyn eli keskipakosäätösarjan tarvitset jos haluat asentaa joko kärkisytkän tai Dyna S:n.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

ma^ko kirjoitti:Jonkun Advance Weight Assemblyn eli keskipakosäätösarjan tarvitset jos haluat asentaa joko kärkisytkän tai Dyna S:n.
Esim Riveran tuote tai joku muu (Accel).
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Noin uutta on minusta turha huonontaa sellaisella laitoksella, joka tarvitsee mekaanisen keskipakosäätimen, tulee vaan yksi heikko paikka lisää.
Kattele sellainen sytkäpaketti, jossa on elektronisesti säätyvä ennakko, kuten on orkkiksessakin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Javia
Viestit: 6
Liittynyt: 11:15 08.05.2014.

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Javia »

Se sieltä uupui, nyt on tilattu.. Eiköhän dynalla mennä ny ainakin alkuun.. Tää bobberi on ollu niin monta vuotta projektina että nyt ollaan niin jännän äärellä että ekoja savuja ja testejä pääse kohta ottaan... Jarrutestitkin edessä...onkohan sitä enään ensvuonna tulossa noihin...?
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Pertti kirjoitti:Noin uutta on minusta turha huonontaa sellaisella laitoksella, joka tarvitsee mekaanisen keskipakosäätimen, tulee vaan yksi heikko paikka lisää.
Kattele sellainen sytkäpaketti, jossa on elektronisesti säätyvä ennakko, kuten on orkkiksessakin.
Mekaaninen ennakkopaketti toimii ihan ok ja ennenkaikkea voi pitää kärkilevyn kärkineeen työkalusterullaatissa ni voi karettömän kuollessa tienpäälläkin muuntua kärjille... eikä tartte mitään älyhutlaaria ripustella mihkää päin. Kaikil ratkasuil o puolensa, nii hyvät ku huonot... kärkisytkän huonoin puoli o ettei nykyään tahdo löytää kelvollisia kärkiä ja varsinkaan kondensaattoreita.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

ma^ko kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Noin uutta on minusta turha huonontaa sellaisella laitoksella, joka tarvitsee mekaanisen keskipakosäätimen, tulee vaan yksi heikko paikka lisää.
Kattele sellainen sytkäpaketti, jossa on elektronisesti säätyvä ennakko, kuten on orkkiksessakin.
Mekaaninen ennakkopaketti toimii ihan ok ja ennenkaikkea voi pitää kärkilevyn kärkineeen työkalusterullaatissa ni voi karettömän kuollessa tienpäälläkin muuntua kärjille... eikä tartte mitään älyhutlaaria ripustella mihkää päin. Kaikil ratkasuil o puolensa, nii hyvät ku huonot... kärkisytkän huonoin puoli o ettei nykyään tahdo löytää kelvollisia kärkiä ja varsinkaan kondensaattoreita.
Ei siinä mikään huonone. Se VOESsikin vanhetessaan dementoituu ja sen merkitys rapistuu. Kun sitä mekaanista säätäjää laittaa,niin tulppaapi samalla imusarjasta/kaasarista sen alipaineliitännän visuksi ja irrottaa koko VOESIN pois,koska sillä ei ole merkitystä kärki/Dyna-S sytkässä (semi-electronic).Se ohjausyksikkökin pois käytöstä(vaikka hyllylle oottamaan uutta ylösnousemusta,maybe?) Mikäli dynaässä on Dual-Firetyyppiä,niin puola kannattaa vaihtaa viiden ohmin tavaraan. Mulla tuo kombinaatio on toiminu 15 vuotta ilman häiriöitä.Karvat Dyna-Ässältä suoraan puolalle ohjeiden mukaan ja sytytystä säätelemään vaikka korvakuulolla(onnistuu sekin). :evil: :twisted: 8) 8) 8) 8) 8)
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dyna s asentelua

Viesti Kirjoittaja Springer »

Mulla on alkuperaiset sytkät toimineet n. 22 vuotta niin miksi niitä pitäisi vaihdella johonkin muuhun. Ei se vehje kulje yhtään kovempaa millään muulla sytytysjärjestelmmällä, siihen kulkuun vaikuttaa paljon ennenmmät muut systeemit.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Vastaa Viestiin