Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Alkanu tuo Sportster vähä reistailee.. tyhjentää akkun aina parissä päivässä.. kuuluu pieni hurina kun ei pitäisi kuulua mitään!! onko vika bensapumpussa vai jokin muu kehrää aina välillä siellä ja tyhjentää akun?? millä saisi korjattua vian...
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Jos hurina kuuluu, se on luultavasti pensapumppu.
Pumpulle on jossakin rele, joka on saattanut jäädä "päälle".
Tuon releen kokeilisin ensin vaihtaa ja sitten virtalukon kimppuun.
Pumpulle on jossakin rele, joka on saattanut jäädä "päälle".
Tuon releen kokeilisin ensin vaihtaa ja sitten virtalukon kimppuun.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Todennäköisesti throttle position sensor tekee siellä töitä vaikka ei pitäisi (virta on pois päältä). Jos sellainen "surahtelu" kuuluu imusarjan päältä putsarin takaa saattaisi vika olla siinä. Arvaa mistäkö tiedän..
Vaimon pyörässä oli samanlaiset oireet, kyseessä sportster -08.
Vaimon pyörässä oli samanlaiset oireet, kyseessä sportster -08.
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Onkos tästä "throttle position sensor" ongelmasta muuten olemassa tehtaan recall?
rane57, mitenkä korjasitte vian? Mistä moinen johtui?
Joku kytkentä väärin? Johtu kulunut?
rane57, mitenkä korjasitte vian? Mistä moinen johtui?
Joku kytkentä väärin? Johtu kulunut?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Vika korjattiin sensori vaihtamalla, ei johtovikoja, kyseessä silloin uudehko vähän ajettu pyörä.
Takaisin kutsusta en tiedä, meille sellaista ei tullut. Erikoista oli sekin että merkkihuollon laitteilla ei löytynyt yhtään vikakoodia. Aluksi luulin että akku tuli tiensä päähän > uusi akku ja sama homma jatkui, 2-4 päivän seisomisen jälkeen akku ei enää jaksanut startata. Vian havaitsin sattumalta olessani yksin tallissa eikä radiokaan sattunut olemaan auki. Kuului ajoittainen surahtelu ja paikansin sen tuohon sensoriin nyppimällä sensorin johdot irti > surahtelu loppui ja akussakin riitti virtaa normaalisti.
-rane
Takaisin kutsusta en tiedä, meille sellaista ei tullut. Erikoista oli sekin että merkkihuollon laitteilla ei löytynyt yhtään vikakoodia. Aluksi luulin että akku tuli tiensä päähän > uusi akku ja sama homma jatkui, 2-4 päivän seisomisen jälkeen akku ei enää jaksanut startata. Vian havaitsin sattumalta olessani yksin tallissa eikä radiokaan sattunut olemaan auki. Kuului ajoittainen surahtelu ja paikansin sen tuohon sensoriin nyppimällä sensorin johdot irti > surahtelu loppui ja akussakin riitti virtaa normaalisti.
-rane
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Kiitos avusta. mistäs päin osasit ostaa/tilata uuden anturin??
Re: Sportster 1200 vm-08 akku tyhjenee..
Tästä viasta/ominaisuudesta on olemassa MoCon Service Bulletin:
TT322 – July 26, 2007 - 2007 XL Models with Discharged Batteries or Very Low Voltage
Harley-Davidson has found some ’07 Sportsters where the batteries are going dead after a night of sitting. The root cause is water intrusion. Water can run down the harness, funnel into the fuse block area, and then bridge the system relay contacts. The system relay has constant power available on the 30 terminal.
When the system relay is activated, power goes to the ECM, and then the ECM sends power out to the IAC. The IAC will then run until the battery is fully discharged.
To prevent this issue, Electrical Contact Lubricant (p/n 99861-02) can be placed on the terminals and base of the system relay, and the receptacles at the fuse block. This will create a water barrier once the relay is installed into the fuse
block.
Motorcycles exhibiting this condition could also have corrosion present, and if necessary, should have the relay terminals and receptacles cleaned with a wire brush or replaced.
Vaikka tämä onkin 2007 mallille, niin sama pätee 07 - 09 -malleille, koska sähköt on samat ja muutoksia ei tullut kuin vasta 2010.
TT322 – July 26, 2007 - 2007 XL Models with Discharged Batteries or Very Low Voltage
Harley-Davidson has found some ’07 Sportsters where the batteries are going dead after a night of sitting. The root cause is water intrusion. Water can run down the harness, funnel into the fuse block area, and then bridge the system relay contacts. The system relay has constant power available on the 30 terminal.
When the system relay is activated, power goes to the ECM, and then the ECM sends power out to the IAC. The IAC will then run until the battery is fully discharged.
To prevent this issue, Electrical Contact Lubricant (p/n 99861-02) can be placed on the terminals and base of the system relay, and the receptacles at the fuse block. This will create a water barrier once the relay is installed into the fuse
block.
Motorcycles exhibiting this condition could also have corrosion present, and if necessary, should have the relay terminals and receptacles cleaned with a wire brush or replaced.
Vaikka tämä onkin 2007 mallille, niin sama pätee 07 - 09 -malleille, koska sähköt on samat ja muutoksia ei tullut kuin vasta 2010.
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!