Mitenhän tämä on toiminut?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

6PPC
Viestit: 95
Liittynyt: 16:29 15.08.2002.
Viesti:

Mitenhän tämä on toiminut?

Viesti Kirjoittaja 6PPC »

Purin tuossa evolaista 30v tarkastukseen. Kaikki näytti yläkerran ja pyttyjen osalta olevan ok, onhan ne kunnostettu 13v sitten. Mystisyys löytyi, kun purin jakopäätä, nimittäin kun otin sytytysosat(kärkisytytys) niin ennakonsäätöpainoista puuttui jouset. Ne oli mytyssä akselin ympärillä. Kun tutkin asiaa tarkemmin niin kärkien kiinnitysruuvi on ollut inan liiän pitkä ja se on ottanut kiinni kärkilevyn toisella puolella ennakonsäätöjousien kiinnitystappeihin. Jännää tässä on se että en muista milloin kärjet on vaihdettu, ja todennäköisesti vika on ollut päällä kauan. Eli ei ole sytytysennakosta kovin tarkkoja nämä vehkeet. Ja käyntiin polkastessa on aina ollut laakin peli
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitenhän tämä on toiminut?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kyllä ne toimivat, kun sytytyksen säätää kyllin myöhäiselle. Silloin lähtee käyntiin hyvin. Kierroksia se ei kyllä yhtä herkästi ota, mutta jos evo big twiniä ei kierrätä, niin asiaa ei välttämättä huomaa. Ja jos ei aja vertailun vuoksi toisella pyörällä, niin siihen laiskempaan lähtemiseen tottuu hyvin.

Itselläni tuossa kuvan rautiksessa olivat limput ruostuneet/pikeytyneet/jumittuneet tiettyyn asentoon ja sen sai säätämällä käyntiin tai ottamaan kierroksia, mutta ei molempia :lol: Kunnes sitten uusin limput ja pyörä rupesi kulkemaan ja kiihtymaan aivan eri tavalla. Mutta bt:llä ei välttämättä ikinä käytetä edes 3500-6000 kierroksen aluetta, niin hyvinhän se toimii "kiinteällä ennakollakin"
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin