Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

AnttiM
Viestit: 140
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Onkohan kaikki menny OK

Pyörä 2013 ultra
Talvella uudet S&S 551EZ nokat + V&H alkukäyrät + Jekylin putket + Penkitys commaderille.
Takapyörä tehot 93 hp, hyvin vetää, ei moittimista.
Kulutus noin himppa reilu 7 l/100 km.... ???

Mitä kulutuksia muilla noin vastaavilla kokoonpanoilla
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Pertti
Viestit: 5367
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Paljon vai vähän?

Jos halutaan lisää lämpöä, pitää olla isompi valkea....siihen taas tarvitaan enemmän polttopuita.
Jos verrataan viritettyä vakioon, johonkin pisteeseen asti saattaa kulutus vähentyä, mutta sitten kun alkaa oikeasti tulla tehoja, pitää vastaavastgi kulutuksenkin nousta.
Muuten ikiliikkuja olisi jo aikaa keksitty
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5364
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Millaisessa ajossa se tuon ottaa ja milalisella kourmalla?

Minullakin nykyinen matkalehmä vie yli 7 kun kytkee vakionopeudensäätimen 140 ja siitä kiihdyttää ohituksissa 160+. Tuli testattua Saksassa pari viikoa sitten. Rauhallisemmassa ajossa menee taas jopa 5,5.

Eli siinä näkyy ilmanvastuksen nousu selvästi. Samoin perstuntuma on, että ohjelma ei ole hyvä, alle 3000 rpm on laihalla ja sitten saa vähintään riittävästi.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1069
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Seitsemän litran kulutus tuntuu takana ajajain nenässä kärynä. Näillä bensan hinnoilla kannattanee ottaa penkkiin lisätunti tai kaksi ja ohentaa seoksia normi ajoalueella.
883/1200/turbo
2009 Street Bob.
AnttiM
Viestit: 140
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Nyt tuli asiaan jo selvyyttä

Penkitys oli alunperin tehty päin hel....iä
Kulutus reilu 7 l/100, ja voimakas pakokaasun käry vaatteissa reissun jälkeen.
Penkitetty lamdat kiinni PC commanderille ?? 93 hp / 120 vääntö.

Laitoin pyörän loimaalle "oikealle" säätäjälle
Alkuun ei meinannut pysyä säädöt kohdallaa, mutta
suuttimien ja suodattimen vaihtojen jälkeen alkoi säätö onnistumaan.
Nyt 85 hp / 142 vääntö, kulutus 5.5 - 6 luokkaa

Eka penkittäjä oli vetänyt jotkut arvot penkistä, sen kummemmin testaamatta.
Tai sitten penkki näyttää mitä sattuu...
Jatkossa en enää millään nyrkkipajalla pyörääni säädätä.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4033
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:01 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (1557cc) FXSTB 'ChromeTrain'
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5364
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

AnttiM kirjoitti: 21:41 10.11.2018.Penkitys oli alunperin tehty päin hel....iä

suuttimien ja suodattimen vaihtojen jälkeen alkoi säätö onnistumaan.
Nyt 85 hp / 142 vääntö, kulutus 5.5 - 6 luokkaa

Eka penkittäjä oli vetänyt jotkut arvot penkistä, sen kummemmin testaamatta.
Tai sitten penkki näyttää mitä sattuu...
Mielenkiintoinen tapaus. Millainen putsari siellä oli ja mikä tuli tilalle? Mitä säätäjä sanoi suuttimista? En ole kuullut suuttimien vaurioitumisista, mutta mitä hän epäili syyksi?

Tärkeintä on, että nyt pelaa ja kulutus tuntuu erittäin terveelle.

Penkit näyttävät just mitä halutaan tai mitä sattuu ja vertailu on mahdollista vain samassa pénkissä samoilla asetuksilla ennen ja jälkeen muutosten. Kaikki muu on vain suuntaa antavaa, jos edes sitäkään. Näin olen antanut kertoa itselleni ja yhden penkityksen ja pekittäjän kanssa käydyn keskustelun jälkeen jopa uskon tämän :)

Kyllähän noita ohjelmia heitellään surutta sisään ja läheskään aina eivät ole parhaita kertaheitolla.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 1803
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Oisko sinne vaihdettu liian isot suuttimet suuremman tehon tavoittelemiseksi?
Custom Farm Motorcycles
AnttiM
Viestit: 140
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Suuttimet oli olleet osittain tukossa, samoin polttoainesuodattimet.
Ilmanputsari on ollut koko ajan sama
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
Kiwi
Viestit: 1803
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No nyt aloin ymmärtämään. Miltä tankki näyttää sisältä jos kerran on suuttimet ja suodatin olleet tukossa?
Custom Farm Motorcycles
AnttiM
Viestit: 140
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Oli jonkun verran likaa kertynyt.

Tuontipyörä, joten historiaa ei tiedossa.
Ei ole niitä jenkki tuonteja, joita on ongittu tulva alueiden pohjilta.
Niissä on kuulema ollut aika ikäviä ylläyksiä
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5364
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

AnttiM kirjoitti: 22:25 12.11.2018. Ei ole niitä jenkki tuonteja, joita on ongittu tulva alueiden pohjilta.
Niissä on kuulema ollut aika ikäviä ylläyksiä
Jep, ne voivat näyttää päälle priimalta, mutta loppu onkin sitten arvoitusta. Tallilla yksi kaveri on sellaista Sportsteria laitellut ja saanut iskuun ihan kohtuudella. Jotkut taas kehuvat, ettei ollut mitään laittamista.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 1803
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mä oon yhen sellasen runkoa hitsaillut, en olis halunnut mutta asiakas halus. Runko oli ruostunut alakehtoputkien heijastimien alta läpi, joten pahempiakin ongelmia oli varmasti tiedossa.
Custom Farm Motorcycles
Vastaa Viestiin