Imusarjan kiinnitysmurheita

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 689
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Imusarjan kiinnitysmurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Dynassa (TC) löytyi imuvuoto etupytystä ja tiivistehän siellä oli pikkuisen rutussa. Vaihdoin tiivisteet ja nyt vuorostaan vajaan parin tonnin jälkeen takapytyn tiiviste vuotaa. Kannattaisiko noihin laittaa jotain tahnaa avuksi (Hylomar tms.), vain onko vaan asentajassa vikaa? Ihan on ohjeen mukaan asennettu ja imusarja keskitetty läppärungon ja putsarin kanssa. Onko tuo kuinka tarkka kiristysmomenttien kanssa? Pyörässä on vakiota avarampi imusarja, joten laipan vieressä ei ole tilaa momenttiavaimelle. Ainoa millä pääsee riittävän lähelle on kuusiokolosta katkaistu tappi, jota kääntää 1/4 tuuman lenkillä. Sillä ei paljon momenttiin kiristellä
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1069
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imusarjan kiinnitysmurheita

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Oliko ne uudet tiivisteet poikkipinnaltaan edellisten mitoissa? Semmosiakin on joskus (evo-ratikka) tullut sarjassa, "ettei niillä tehnyt mitään". Ei kun roskikselle ja vanhat takaisin käyttöön.

Sama juttu on ollut Keihin CV:n (vaikkei tähän liity) kohokammion tiipparien kanssa. Kaupan laatikossa oli niiin ohut, ettei koskettanut tiivistepintoihin vielä, kun muu mekaniikka jo pohjasi.

En ole koskaan edes ajatellut momentteja imusarjan osalla. Ja nyt kun on Marellin tekemän Buellin imusarja, niin sinne pitää olla typistetty avainkin, että saa kiinni. Ei ole edes avarampi kuin kaasarin, vaan "päin peffaa suunniteltu".
883/1200/turbo
2009 Street Bob.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 689
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Imusarjan kiinnitysmurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Tiivisteet on alkuperäisten mitoissa, mikä ei tietenkään tarkoita, että ne olisivat millään tapaa hyvät. Pienellä googlailulla selvisi, että James Gasket tekee jotain eri mallista tiivistettä, jolla saa korjattua alkuperäisen rakenteen ongelmaa. Ja tietenkin vain vakiokokoisena. Tässä pitäisi sisähalkaisija olla 44 mm ja vakiossa on 40 mm (arvot revitty ulkomuistista).

Taidan varmuuden vuoksi kaivaa ne vanhat roskiksesta, niin on jotain varaosia hädän hetkelle.
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98
Avatar
ranze
Viestit: 708
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Imusarjan kiinnitysmurheita

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ne Jamesit on paremmat kuin orkkikset. Sössönsöö valmistaa myös, on nekin orkkiksia paremmat mutta Jamekset on nytkin paikoillaan.

Ylikokoisia en sitten tiedä mitä löytyy. Kysy ihmeessä "penkkiurheilijoilta".. ei varmaan ensimmäinen kerta.
FL -53 wishbone panhead, stroker, S&S Super E
Vastaa Viestiin