Otsikossa oleellisin... eli olisi tuollainen ”evorunkoinen” Rautapää työn alla, runko ja siihen liittyvät pikkunikaleet (takahaarukka, akkuteline, alakolmio, erilaisia isompia ja pienempiä kiinnityspalasia) ovat maalauksen tarpeessa. Väri tietysti musta, ei matta eikä pianokiilto, ehkä joku satiini?
Pulverimaalausta kovin kehutaan, mutta onko siinä jotain huonoja puolia? Tai onko joku erityinen syy käyttää märkämaalia, ja mikä olisi paras maali tähän tarkoitukseen?
Alkuperäistyyliä noudatellaan mutta ei orjallisesti. Useimpien osien kunto sellainen että puhallus on paikallaan. Ajopyörä tulossa, eli säänkesto on oleellista myös.
Rungon maalaus, jauhe vai märkä?
Rungon maalaus, jauhe vai märkä?
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Rungon maalaus, jauhe vai märkä?
Maalarin näkökulmasta sanon että , jos ei oo näyttelypeli , niin puhallus ja pulverimaali on paras ja halvinkin jos ei halua kiiltopinta.
moorits
Re: Rungon maalaus, jauhe vai märkä?
Mooritsin kanssa samoilla linjoilla. Puolikiiltävä pulveri ja on niin lähellä orggista, kun olla voi ja kestää! Mielestäni se oli noihin aikoihin nimenomaan puolikiiltävää tehtaankin jäljiltä. Ei mattaa eikä kiiltoa.
Pulverin kanssa on oltava tarkkana joka ikisen kierteen ja koneistetun pinnan kanssa. Niille ei saa mennä maalia lainkaan. Vein aikoinaan tuon kuvan rautiksen osia laatikollisen, 17 kpl pulveriin, kun edelliset parattelijat olivat vaihtaneet kromia sinne ja tänne.
Maalaamo puhalsi koko läjän ja ohjeisti nimenomaan noiden mainitsemieni asioiden kanssa. Pulveroituun jenkaan ei enää mene ruuvi eikä sovitettuun koneistukseen se toinen puoli.
Pulverin kanssa on oltava tarkkana joka ikisen kierteen ja koneistetun pinnan kanssa. Niille ei saa mennä maalia lainkaan. Vein aikoinaan tuon kuvan rautiksen osia laatikollisen, 17 kpl pulveriin, kun edelliset parattelijat olivat vaihtaneet kromia sinne ja tänne.
Maalaamo puhalsi koko läjän ja ohjeisti nimenomaan noiden mainitsemieni asioiden kanssa. Pulveroituun jenkaan ei enää mene ruuvi eikä sovitettuun koneistukseen se toinen puoli.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Rungon maalaus, jauhe vai märkä?
runkonumero kannattaa myös jättää maalamatta...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro