Sivu 1/1

Springerin sovittelua...

Lähetetty: 14:16 27.01.2020.
Kirjoittaja SenioRR
Hommasin viime kesänä 2001-mallisen FLSTS:n keulan, jota olen sovitellut hiljaksiin 98-malliseen Softail Customiin. Keula on jo paikoillaan, mutta jarrun sovittamisessa on lievähkö tenkkapoo. Jarruksi olen hommannut DNA:n nelimäntäsatulan. Satulan braketin molemmin puolin tulee "pronssiprikat" ja ymmärrän niiden funktion, mutta ongelma on, etten tiedä kuinka paljon braketti saa liikkua sivusuunnassa? Tiukka sovitushan tuo ei saa olla, mutta mikä on hyvä? Nyt olen saanut sen sovitettua silviisii, että liikkuu sivusuunnassa 1-2mm. Onko tuo liikaa vai pitäisikö olla vielä tiukempi sovitus :?:

Re: Springerin sovittelua...

Lähetetty: 16:56 27.01.2020.
Kirjoittaja Pertti
Ainakin alunperin pidike on hyvin pienellä välyksellä.
Lopullisessa kireydessä ei välystä tunnu, mutta kuitenkin liikkuu helposti.
Pääasia siinä on, että liikkuu, koska keulan rakenne on sellainen, että lakkaa joustamasta, jos braketti hirttää alapäästään kiinni.

Toinen juttu on sitten "jarruhaan" kiinnityksen sijoittuminen takajalkaan. Pitäisi tulla linkun laakeroinnista samalle korkeudelle kuin bracketin kiinnitys on akselista. Jos on orkkiskeulaan tarkoitettu kiinnike, niin silloin se luonnollisesti tulee oikein ilman sen kummempaa askartelua.

Re: Springerin sovittelua...

Lähetetty: 17:24 27.01.2020.
Kirjoittaja SenioRR
Okei. Täytyy koittaa saada toi sovitus vähän tarkemmaksi.

Luinkin täältä foorumilta tosta reaktiotangon asennosta ja huomasin, etten voi käyttää alkuperäistä kiinnikettä ”takajalassa”, koska tanko tulisi väärään asentoon. Tohon on tulossa uusi kiinnike, johon tanko kiinnittyy rockereitten kanssa samaan asentoon.

Re: Springerin sovittelua...

Lähetetty: 21:12 27.01.2020.
Kirjoittaja jeku
Jep...tuossahan ei tarvita kuin kymmenesosa millin välys niin se riittää niiden liikkeeseen, ja käyttöhän niitä jokatapauksessa väljistää lisää.