Encore. Ei kai siinä mitään, jos ne osat mahtuu väkivallatta paikoilleen. Mulla ei mahtunut. Näissä treeneissä tuli sorvatuksi yksi huokea jarrulevy vajaassa kaudessa romuksi. Ja kaikki 8000 kilsaa vi##utti oikuttelevat jarrut. Kummatkin palat samaa ja jälkimmäisellä kerralla vaan päätin kaivaa esille juurisyyn, mikä mättää. Ja löysin. Nyt on jarru kunnossa.
Takapäässä oli remppa pari vuotta sitten. Liike vaihtoi jarrulevyn hetken päästä. Ei ollut kuin 0,05mm kiero, mut pätevästi jumputti jarrutuksissa.
Tämmönen tavaran toiminnan arviointi kuuluu mun duuniin. En osaa nostaa tuotetta jalustalle sen takia, että sillä on hieno tuotemerkki.
Enkä anna merkkituotteelle pisteitä etukäteen. Aika monesti tunnetut merkit ostaa joku isompi halpisvalmistaja ja sitten tavara ei enää olekaan sitä, mihin on totuttu aiemmin.
4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Palautetta ja tietoa on hyvä antaa, perusteltua etenkin, kuten tämä sinun. Olin kuullut EBC:stä hyviä kommentteja ja siksi petyttyäni niihin halpislevyihin tuumin ostaa hyvää. Ja palojen valinta oli luonnollisesti samaa merkkiä sitten levyjen kanssa. Minulla setti toimi hyvin, sinulla ei ja on hyvä kuulla kommentteja molemmilta laidoilta. Merkkituote ei välttämättä ole laadun tae.JKKo kirjoitti: ↑19:33 07.09.2020. Encore.
Tämmönen tavaran toiminnan arviointi kuuluu mun duuniin. En osaa nostaa tuotetta jalustalle sen takia, että sillä on hieno tuotemerkki.
Enkä anna merkkituotteelle pisteitä etukäteen. Aika monesti tunnetut merkit ostaa joku isompi halpisvalmistaja ja sitten tavara ei enää olekaan sitä, mihin on totuttu aiemmin.
Minullakin luultavasti ne orggis Brembon palat olisivat toimineet parempien levyjen kanssa, mutta en halunnut enää asentaa muutamaan kertaan liimautuneita paloja.
Tuo palojen viilaus/smirgelöinti on kyllä tuttua puuhaa, aika-ajoin vuosikymmenten varrella on moiseen joutunut turvautumaan enko osaa kyllä nimetä tuotemerkkejä, joissa viilalla on ollut töitä. Viimeksi hion tänä kesänä Ivecon Motonetista haettuja paloja hieman ja hyvä tuli.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Jep ja selvennyksenä vielä, en minä JKKo:n kokemia ongelmia epäile saati kiistä, yllätyin vaan että EBC:llä sellaista voi esiintyä. Liekö sitten väliaikainen lapsus laaduntarkkailussa, kannattaisiko reklamoida jopa?
Ja hyvä että toit asian esille, osataan me muut sitten katsoa ja tasoitella purseet ja jäysteet jo ennen ensimmäistä asennusta. Kuulemma Lokomon konepajalla aikoinaan oli uusien tekijöiden ensimmäinen titteli ”nuorempi raativiilari”. Olisko EBC:llä säästetty rekryissä?
Ja hyvä että toit asian esille, osataan me muut sitten katsoa ja tasoitella purseet ja jäysteet jo ennen ensimmäistä asennusta. Kuulemma Lokomon konepajalla aikoinaan oli uusien tekijöiden ensimmäinen titteli ”nuorempi raativiilari”. Olisko EBC:llä säästetty rekryissä?
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Siihen aikaan taidettiin vielä enempi viilata. Nykyään kun vedetään CNC-ohjatusti laserilla, plasmalla tai vedellä,niin koneen kuntokin ratkaisee. Ehkäpä on säästetty vaikka vesileikkurin leikkaussuutinten uusinnassa ja hioma-aineen käytössä (sitä kun säästetään niin ei kulu tavaraa eivätkä kulu suttimet).
Jos/kun niitä runkopaloja vesileikataan, niin laatu voi olla loistavan ja säälittävän välillä koneen huollosta ja kunnosta riippuen. Laadunvalvonnan sitten pitäisi ärähtää, että nyt tulee leikkurista sutta. Mutta jos urakka painaa päälle...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Veikkaan että näitä jarrupalan metalliosia sylkee joku mekaaninen prässivehje hirmuisella tahdilla, tyyliin muutama pala sekunnissa. Stanssit ja vastapalat kuluvat vaikka materiaali aika pehmeää lieneekin, eikä siinä tarvitse olla kuin yhden ruokiksen ja iltakahveen välin kuluneet kalut paikalla niin on jo aika läjä sekundaa syntynyt. Ja jos ne ehtivät siitä prässin vieressä olevasta saavista maalaukseen ja kitkapinnan liimaukseen niin ei niitä kyllä helposti hylätä enää siinä vaiheessa.
Varmaan on vastaavaa ”toleranssia” myös satuloiden valussa, ja joskus menee välys vähän pieneksi.
Varmaan on vastaavaa ”toleranssia” myös satuloiden valussa, ja joskus menee välys vähän pieneksi.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: 4 mäntäisen jarrusatulan täyshuolto
Koneistetut osat on yleensä paremmin mitoissa kuin nuo prässillä paukutetut.
Aika usein autonkin paloja tulee viilattua, kun se on huomattavasti helpompaa kuin sen rautaisen satulanpitimen perusteellinen putsaus. Kyllä ne siellä välissä pysyy, vaikka väljästi menevätkin.
Aika usein autonkin paloja tulee viilattua, kun se on huomattavasti helpompaa kuin sen rautaisen satulanpitimen perusteellinen putsaus. Kyllä ne siellä välissä pysyy, vaikka väljästi menevätkin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!