-84 Evolaisen ehostelua

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Perän madalluksessa syytä ottaa huomioon että ketjulinja muuttuu ja se taas tekee sen että ketjut saattaa kolista sisäenskan ja startin väliseen kohtaan. Veikkaus että niissä näkyy jälkiä jo nyt. Saman tekee jos eturatas on vaihdettu suuremmaksi tai on ajettu löysillä ketjuilla...

Laitoin omaan soveliin kyseiseen kohtaan Case Saverin. (kuva Hotbiken sivuilta) Ei kuulemma pysy paikallaan jos ottaa kunnolla hittiä mut mulla on pysynyt vissiin 15K km.

Kuva

Lisäksi lepattavaa toisioketjua hillitsemään LBV:n kiristäjä:

Kuva

Lisäksi mielestäni (helevetin) hyvä ostos oli Hayden M6 enskaketjun kiristin. Siitäkin kuulemma jousia napsahtelee poikki sillointällöin mutta vaihteet toimii niin paljon paremmin että jousiakin voi joskus vaihdella.

Näillä jonkun mielestä tarpeettomilla päivityksillä tärinät vähenee ja juurikin tuo vaihteiden toiminnan paraneminen on se miksi kannatti tehdä. Eikä noi kiristäjät kalliita ole ja ne on helppo ottaa pois.
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

juu, tuo ylempi palikka löytyykin tuolta fxst:n enskahilujen seasta. nyt sille löytyi siis käyttötarkoituskin :)
eli tattista vaan taas :) eipä nuo taida kun tuuman verran lyhentyä iskarit. tuli kampisatsi ja loput alakerran laakeritkin tänään ja vein muitten hilujen luo koneistamolle et saavat läjättyä limput uusiks ja iskettyy toiseen puoliskoon jo kiinni. sitpä sitä evolaisen testiläjäystä ennen mäntien työstöä.

yritin tilata VHT:n hiekkapintamaaliakin mutta sitä ei saatavilla enää, kuulemma jotain "hapettunut, musta" maalia ois tilalle :D pitänee tsekata millasta kamaa ja aamulla soitella et kerkee tilaukseen jos hyvältä näyttää.

ja iskaritkin saapui jo joten pitänee käydä poistamassa et pääsee takaloksua pidentää ja muokkaamaan.

ps. jos joku shovelin hiluja vailla niin löytyy tuolta lisää infoa: http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1347457 tai http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=47009

pois tieltä kuleksimasta loput palikat notta suap vielä tälle kesälle rojektin liikkeelle. :)
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

pientä päivittelyä illan ratoksi. meinaa tiukkaa tehä tuon evolaisen mahuttaminen pirkule.


hiukka sovittelua ensimmäisten lytistysten jälkeen. viel vaatis yläpuolelle tilaa.

Kuva
Kuva

ja träppien mallausta, jäi just kiksin päälle liitos. eli jatkopätkää ja mustat thermotapet päälle.

Kuva

takaloksukin suoraa swingiin ja pakkelia perään. hyvin mahtuu pyörimään.
Kuva
Viimeksi muokannut Paksis, 22:56 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

ja vihdoin ensi kohtaaminen. kyllähän tuota tavaraa vaa läks ja uutta vanhojen sisuksiin menee et sai vahvisteltua.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Paksis, 22:57 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Hitaasti mutta varmasti :D viimeiset koekasaukset ja näyttää kaikki mahtuvan olemaan joten tänään korkataan locktitet ja huomenna koetellaan tulille mööpeliä.

imuvenat tosiaan vaihtu kokoon 48 ja kannet muutti sisuksensa uusiksi.

Kuva
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

hiukan päivittelyä pitkästä aikaa. käsi otti iskua loppusyksystä ja leikkuupöydän kautta käytti joten proggis seisahti kotvaksi. nyt on taas aika kulkenu mukavasti kun on kaikki sormet pelissä mukana.


Kuva

Kuva

Kuva

startti vaihtunu 1,4kw hitatsin kopioon ja nyt on 28Ah akku ostoslistalla ettei tarvii tuolle 75ah akulle sivuvaunua tehhä :)

EDIT: kuvat oli kadonnu tai linkit menny pimeeks joten nakkelin ne uusiks siltä osin kun vielä tallessa oli.
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Kuva

Vähän päivittelyä projektiin. kilometrejä ei vielä kauheesti takana, sellaiset 2500km varmaan pitää kutinsa. Tällä matkalla on paljastunut sun mitä puutetta ja fiksauksen tarvetta, mm. tärinän aiheuttamat muttereiden irtoilut (eli paikat mitkä vailla locktitea tai lukkomutikoita), akkutelineen puuttuva neljäs kannatinkumi ja sen paikka selkis, (rynkytteli aikansa tuon hd:n 28ah:n akun painosta kumeja kuin sukkia, ja pari piuhaakin sai poikkastua. tästä lisää tuolla: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=37&t=51490" onclick="window.open(this.href);return false; )

Kuva

Tekniikan puolesta ei ole ollut mitään sanottavaa nyt kun tuo käy ja kukkuu. ainoastaan nuo säiliöt, telineet sun muut aiheuttaneet päänvaivaa ja yhden peräkärry kyydin.

Nyt kun akku ja öljysäiliö kestää paikallaan niin vuorossa oiskin keulan stefat ja öljyt. molemmat puski tavarat pihalle, ja tosiaan nuo ensimmäiset 2500km on todella vaihtelevalla kaasulla sekä teillä ajeltu.


EDIT: siin vähän tuoreempaa tilannetta:

Kuva
Akkutelineen puuttuva tuki, nyt kestää :)

Kuva
Akkukopan kansi puolestaan ei mahdu tämän hiukan korkean 28ah akun päälle.

Kuva
Ja öljysäiliökin vaihtu hiukka parempi kuntosempaan.
Viva El Grande-Libelitsa!
rami
Viestit: 833
Liittynyt: 09:34 10.07.2003.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja rami »

Tuo startin purkamisessa radikaali virhe. Ei koskaan saa ottaa roottoria pois kestomagneetti staattorin sisältä ilman että tyrkyttää sinne vastaavan kokoista rautaa. Remanensi häviää ja startin teho tipuu.
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Sitä ei taidettu tietää silloin kun Servicemanuaali tehtiin. :wink: Ei mainita sellaista.
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Meinasikko rami tuota vanhaa hitatsin tarttia? Joo ei kyllä remanenssistä ollu hajuakaan tämän timpurin päässä. ei tosin auennut käsite vieläkään. mutta nykynen hitatsimallinen tartti höräyttää heti kättelyssä käyntiin.

Jaa, kohta ois aika karauttaa mopedi talviteloille ja aloittaa purkaminen. Runkomuutoksia tulossa sekä kauttaaltaan mopedin maalaaminen.
Viva El Grande-Libelitsa!
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Sulla taitaa muuten olla joku FL mallin akkuteline, nyt vasta hokasin. Mä oon olettanu jostain syystä et FX.

Kuinka toi starttivipu on toiminut?
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Juu oman FLHS:n teline/säiliö oli ja nyt on toisen FLH:n kilkkeet paikallaan kun oli paremmilla pinnoilla :D
Vipustartti on kyl veikee peli ja on pelannu täysin moitteetta. Jos tuota alkas taas atomeiks purkaa ens viikosta. Pitkä talvi eessä ja paljon on suunnitteilla projektin suhteen :)
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Ja purkuhommat etenee.. jos hiukkasen tuota runkova muokkais ja vihdoin uuteen maaliin koko härveli!

Kuva
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Purkua ja purkua. Runkoon uutta putkee mallailtu ja nyt on tilaa motille reippaammin. Vkonloppuna tarkotus saada siihen kuntoon jotta saa koekasailla enimmät palikat ja katella kiinnikkeiden paikat. motti lähteekin sitten kotosalle olkkarin pöydälle purkuun ja tarkoitus ois vihdoin saada se maalattua ennen uutta kasausta noilla VHT:n maaleilla.

Kuva

Kuva

Kuva

alkas olla tilaa evolaiselle.

lokarihommiin joutas kanssa pikkuhiljaa, tuli tuossa täysmittanen orkkis shovelin takaloksu vaiheltua itelle ahioks. sitä sitten jatkamaan mahd. pitkäks.


edit:

taitas olla et näillä eväillä mennään ens kesä:

Kuva
Viva El Grande-Libelitsa!
Paksis
Viestit: 87
Liittynyt: 20:29 23.02.2012.

Re: -84 Evolaisen ehostelua

Viesti Kirjoittaja Paksis »

Väliaika päivittelyä.

Runko on haettavissa pulverimaalauksesta alkuviikosta ja motti sai vikat kerrokset väriä pintaan tänään.

Kuva

Pesun jälkeen ennen varsinaista puunausta. messinkiset erikokoiset pulloharjarassit oli erittäin käteviä tässä projektissa. Quickcleanista puhumattakaan.

Kuva

Purin tosiaan öljypumpun veke, ja jätin vanhan tiivisteen lohkoon jonka mukaan teippasin suojat päälle.




Kuva

VHT Black Oxide Case Paint x 3 kannua



Seuraavaks oiskin vuorossa kiillotustalkoot..rockerit, nokkakoppa, enska, öljysäiliö/akkukotelo jne jne..
loksut, tankki ja lehmänpää ois kohta vietävissä maalarille, kunhan tuon takaloksun vielä choppaa.

"Ei tässä kiire vielä ole" :twisted:
Viva El Grande-Libelitsa!
Vastaa Viestiin