-84 Evolaisen ehostelua
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Perän madalluksessa syytä ottaa huomioon että ketjulinja muuttuu ja se taas tekee sen että ketjut saattaa kolista sisäenskan ja startin väliseen kohtaan. Veikkaus että niissä näkyy jälkiä jo nyt. Saman tekee jos eturatas on vaihdettu suuremmaksi tai on ajettu löysillä ketjuilla...
Laitoin omaan soveliin kyseiseen kohtaan Case Saverin. (kuva Hotbiken sivuilta) Ei kuulemma pysy paikallaan jos ottaa kunnolla hittiä mut mulla on pysynyt vissiin 15K km.
Lisäksi lepattavaa toisioketjua hillitsemään LBV:n kiristäjä:
Lisäksi mielestäni (helevetin) hyvä ostos oli Hayden M6 enskaketjun kiristin. Siitäkin kuulemma jousia napsahtelee poikki sillointällöin mutta vaihteet toimii niin paljon paremmin että jousiakin voi joskus vaihdella.
Näillä jonkun mielestä tarpeettomilla päivityksillä tärinät vähenee ja juurikin tuo vaihteiden toiminnan paraneminen on se miksi kannatti tehdä. Eikä noi kiristäjät kalliita ole ja ne on helppo ottaa pois.
Laitoin omaan soveliin kyseiseen kohtaan Case Saverin. (kuva Hotbiken sivuilta) Ei kuulemma pysy paikallaan jos ottaa kunnolla hittiä mut mulla on pysynyt vissiin 15K km.
Lisäksi lepattavaa toisioketjua hillitsemään LBV:n kiristäjä:
Lisäksi mielestäni (helevetin) hyvä ostos oli Hayden M6 enskaketjun kiristin. Siitäkin kuulemma jousia napsahtelee poikki sillointällöin mutta vaihteet toimii niin paljon paremmin että jousiakin voi joskus vaihdella.
Näillä jonkun mielestä tarpeettomilla päivityksillä tärinät vähenee ja juurikin tuo vaihteiden toiminnan paraneminen on se miksi kannatti tehdä. Eikä noi kiristäjät kalliita ole ja ne on helppo ottaa pois.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
juu, tuo ylempi palikka löytyykin tuolta fxst:n enskahilujen seasta. nyt sille löytyi siis käyttötarkoituskin
eli tattista vaan taas eipä nuo taida kun tuuman verran lyhentyä iskarit. tuli kampisatsi ja loput alakerran laakeritkin tänään ja vein muitten hilujen luo koneistamolle et saavat läjättyä limput uusiks ja iskettyy toiseen puoliskoon jo kiinni. sitpä sitä evolaisen testiläjäystä ennen mäntien työstöä.
yritin tilata VHT:n hiekkapintamaaliakin mutta sitä ei saatavilla enää, kuulemma jotain "hapettunut, musta" maalia ois tilalle pitänee tsekata millasta kamaa ja aamulla soitella et kerkee tilaukseen jos hyvältä näyttää.
ja iskaritkin saapui jo joten pitänee käydä poistamassa et pääsee takaloksua pidentää ja muokkaamaan.
ps. jos joku shovelin hiluja vailla niin löytyy tuolta lisää infoa: http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1347457 tai http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=47009
pois tieltä kuleksimasta loput palikat notta suap vielä tälle kesälle rojektin liikkeelle.
eli tattista vaan taas eipä nuo taida kun tuuman verran lyhentyä iskarit. tuli kampisatsi ja loput alakerran laakeritkin tänään ja vein muitten hilujen luo koneistamolle et saavat läjättyä limput uusiks ja iskettyy toiseen puoliskoon jo kiinni. sitpä sitä evolaisen testiläjäystä ennen mäntien työstöä.
yritin tilata VHT:n hiekkapintamaaliakin mutta sitä ei saatavilla enää, kuulemma jotain "hapettunut, musta" maalia ois tilalle pitänee tsekata millasta kamaa ja aamulla soitella et kerkee tilaukseen jos hyvältä näyttää.
ja iskaritkin saapui jo joten pitänee käydä poistamassa et pääsee takaloksua pidentää ja muokkaamaan.
ps. jos joku shovelin hiluja vailla niin löytyy tuolta lisää infoa: http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1347457 tai http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=17&t=47009
pois tieltä kuleksimasta loput palikat notta suap vielä tälle kesälle rojektin liikkeelle.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
pientä päivittelyä illan ratoksi. meinaa tiukkaa tehä tuon evolaisen mahuttaminen pirkule.
hiukka sovittelua ensimmäisten lytistysten jälkeen. viel vaatis yläpuolelle tilaa.
ja träppien mallausta, jäi just kiksin päälle liitos. eli jatkopätkää ja mustat thermotapet päälle.
takaloksukin suoraa swingiin ja pakkelia perään. hyvin mahtuu pyörimään.
hiukka sovittelua ensimmäisten lytistysten jälkeen. viel vaatis yläpuolelle tilaa.
ja träppien mallausta, jäi just kiksin päälle liitos. eli jatkopätkää ja mustat thermotapet päälle.
takaloksukin suoraa swingiin ja pakkelia perään. hyvin mahtuu pyörimään.
Viimeksi muokannut Paksis, 22:56 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
ja vihdoin ensi kohtaaminen. kyllähän tuota tavaraa vaa läks ja uutta vanhojen sisuksiin menee et sai vahvisteltua.
Viimeksi muokannut Paksis, 22:57 15.04.2013.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Hitaasti mutta varmasti viimeiset koekasaukset ja näyttää kaikki mahtuvan olemaan joten tänään korkataan locktitet ja huomenna koetellaan tulille mööpeliä.
imuvenat tosiaan vaihtu kokoon 48 ja kannet muutti sisuksensa uusiksi.
imuvenat tosiaan vaihtu kokoon 48 ja kannet muutti sisuksensa uusiksi.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
hiukan päivittelyä pitkästä aikaa. käsi otti iskua loppusyksystä ja leikkuupöydän kautta käytti joten proggis seisahti kotvaksi. nyt on taas aika kulkenu mukavasti kun on kaikki sormet pelissä mukana.
startti vaihtunu 1,4kw hitatsin kopioon ja nyt on 28Ah akku ostoslistalla ettei tarvii tuolle 75ah akulle sivuvaunua tehhä
EDIT: kuvat oli kadonnu tai linkit menny pimeeks joten nakkelin ne uusiks siltä osin kun vielä tallessa oli.
startti vaihtunu 1,4kw hitatsin kopioon ja nyt on 28Ah akku ostoslistalla ettei tarvii tuolle 75ah akulle sivuvaunua tehhä
EDIT: kuvat oli kadonnu tai linkit menny pimeeks joten nakkelin ne uusiks siltä osin kun vielä tallessa oli.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Vähän päivittelyä projektiin. kilometrejä ei vielä kauheesti takana, sellaiset 2500km varmaan pitää kutinsa. Tällä matkalla on paljastunut sun mitä puutetta ja fiksauksen tarvetta, mm. tärinän aiheuttamat muttereiden irtoilut (eli paikat mitkä vailla locktitea tai lukkomutikoita), akkutelineen puuttuva neljäs kannatinkumi ja sen paikka selkis, (rynkytteli aikansa tuon hd:n 28ah:n akun painosta kumeja kuin sukkia, ja pari piuhaakin sai poikkastua. tästä lisää tuolla: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=37&t=51490" onclick="window.open(this.href);return false; )
Tekniikan puolesta ei ole ollut mitään sanottavaa nyt kun tuo käy ja kukkuu. ainoastaan nuo säiliöt, telineet sun muut aiheuttaneet päänvaivaa ja yhden peräkärry kyydin.
Nyt kun akku ja öljysäiliö kestää paikallaan niin vuorossa oiskin keulan stefat ja öljyt. molemmat puski tavarat pihalle, ja tosiaan nuo ensimmäiset 2500km on todella vaihtelevalla kaasulla sekä teillä ajeltu.
EDIT: siin vähän tuoreempaa tilannetta:
Akkutelineen puuttuva tuki, nyt kestää
Akkukopan kansi puolestaan ei mahdu tämän hiukan korkean 28ah akun päälle.
Ja öljysäiliökin vaihtu hiukka parempi kuntosempaan.
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Tuo startin purkamisessa radikaali virhe. Ei koskaan saa ottaa roottoria pois kestomagneetti staattorin sisältä ilman että tyrkyttää sinne vastaavan kokoista rautaa. Remanensi häviää ja startin teho tipuu.
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Sitä ei taidettu tietää silloin kun Servicemanuaali tehtiin. Ei mainita sellaista.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Meinasikko rami tuota vanhaa hitatsin tarttia? Joo ei kyllä remanenssistä ollu hajuakaan tämän timpurin päässä. ei tosin auennut käsite vieläkään. mutta nykynen hitatsimallinen tartti höräyttää heti kättelyssä käyntiin.
Jaa, kohta ois aika karauttaa mopedi talviteloille ja aloittaa purkaminen. Runkomuutoksia tulossa sekä kauttaaltaan mopedin maalaaminen.
Jaa, kohta ois aika karauttaa mopedi talviteloille ja aloittaa purkaminen. Runkomuutoksia tulossa sekä kauttaaltaan mopedin maalaaminen.
Viva El Grande-Libelitsa!
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Sulla taitaa muuten olla joku FL mallin akkuteline, nyt vasta hokasin. Mä oon olettanu jostain syystä et FX.
Kuinka toi starttivipu on toiminut?
Kuinka toi starttivipu on toiminut?
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Juu oman FLHS:n teline/säiliö oli ja nyt on toisen FLH:n kilkkeet paikallaan kun oli paremmilla pinnoilla
Vipustartti on kyl veikee peli ja on pelannu täysin moitteetta. Jos tuota alkas taas atomeiks purkaa ens viikosta. Pitkä talvi eessä ja paljon on suunnitteilla projektin suhteen
Vipustartti on kyl veikee peli ja on pelannu täysin moitteetta. Jos tuota alkas taas atomeiks purkaa ens viikosta. Pitkä talvi eessä ja paljon on suunnitteilla projektin suhteen
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Ja purkuhommat etenee.. jos hiukkasen tuota runkova muokkais ja vihdoin uuteen maaliin koko härveli!
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Purkua ja purkua. Runkoon uutta putkee mallailtu ja nyt on tilaa motille reippaammin. Vkonloppuna tarkotus saada siihen kuntoon jotta saa koekasailla enimmät palikat ja katella kiinnikkeiden paikat. motti lähteekin sitten kotosalle olkkarin pöydälle purkuun ja tarkoitus ois vihdoin saada se maalattua ennen uutta kasausta noilla VHT:n maaleilla.
alkas olla tilaa evolaiselle.
lokarihommiin joutas kanssa pikkuhiljaa, tuli tuossa täysmittanen orkkis shovelin takaloksu vaiheltua itelle ahioks. sitä sitten jatkamaan mahd. pitkäks.
edit:
taitas olla et näillä eväillä mennään ens kesä:
alkas olla tilaa evolaiselle.
lokarihommiin joutas kanssa pikkuhiljaa, tuli tuossa täysmittanen orkkis shovelin takaloksu vaiheltua itelle ahioks. sitä sitten jatkamaan mahd. pitkäks.
edit:
taitas olla et näillä eväillä mennään ens kesä:
Viva El Grande-Libelitsa!
Re: -84 Evolaisen ehostelua
Väliaika päivittelyä.
Runko on haettavissa pulverimaalauksesta alkuviikosta ja motti sai vikat kerrokset väriä pintaan tänään.
Pesun jälkeen ennen varsinaista puunausta. messinkiset erikokoiset pulloharjarassit oli erittäin käteviä tässä projektissa. Quickcleanista puhumattakaan.
Purin tosiaan öljypumpun veke, ja jätin vanhan tiivisteen lohkoon jonka mukaan teippasin suojat päälle.
VHT Black Oxide Case Paint x 3 kannua
Seuraavaks oiskin vuorossa kiillotustalkoot..rockerit, nokkakoppa, enska, öljysäiliö/akkukotelo jne jne..
loksut, tankki ja lehmänpää ois kohta vietävissä maalarille, kunhan tuon takaloksun vielä choppaa.
"Ei tässä kiire vielä ole"
Runko on haettavissa pulverimaalauksesta alkuviikosta ja motti sai vikat kerrokset väriä pintaan tänään.
Pesun jälkeen ennen varsinaista puunausta. messinkiset erikokoiset pulloharjarassit oli erittäin käteviä tässä projektissa. Quickcleanista puhumattakaan.
Purin tosiaan öljypumpun veke, ja jätin vanhan tiivisteen lohkoon jonka mukaan teippasin suojat päälle.
VHT Black Oxide Case Paint x 3 kannua
Seuraavaks oiskin vuorossa kiillotustalkoot..rockerit, nokkakoppa, enska, öljysäiliö/akkukotelo jne jne..
loksut, tankki ja lehmänpää ois kohta vietävissä maalarille, kunhan tuon takaloksun vielä choppaa.
"Ei tässä kiire vielä ole"
Viva El Grande-Libelitsa!