ketjut
- WanhaHippi
- Viesti:
ketjut
onko iso homma jos tuon hihnan vaihtaisi ketjuun,selailin jotain kataloogeja mutta ei oikein homma auennut,löytyskö paketti missä olis kaikki tarvittavat kilkkeet (-94 fxr)

Eihän siihen tarvitse kuin etu- ja takarattaan ja ketjut. Tuskin löydät valmista pakettia mutta paikallinen kauppias varmasti osaa myydä oikeat osat. Varsinkin jos sulla on vielä vakiolevyinen takakumi niin homma helpottuu huomattavasti. FXR:ssä on käytetty sellaista kuppimallista takaratasta, offsettiä on muistaakseni jotain varttituuman verran.
Jos ketjuun laittaa ketjuvahaa se ei sotkepyjis kirjoitti:Mulla on suora takaratas, ei kuppi mallinen, no tosin vanne on dynasta, et liekkö rataskin. En suosittele kyllä hihnan vaihtoa ketjuihin, aina saa takavannetta olla rasvasta putsaamassa, vaikka olisi minkälaista rasvaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Dnepr-pilot
Mikä kettinki ootte käyttäny sivuvaunuyhdistelmissä? Sivuvaunun tyhjäpaino on noin 100kg. Ennen oli vahvistettu O-rengasketju mutta hankas takakumia aika lailla. Nyt ketju ilman o-renkaita eikä hankaa takakumia mutta ketjun elinkaari tuntuu lyhkäiseltä. Kestää nin 4-5000 km ja sitten hajoaa ketjun "rullat" kappaleiksi....Tarkoitus on jättää konepaketti paikalleen samaten takapyörä.
FLH vm -80.
FLH vm -80.
Vahaa olen käyttännyt ja kyllä se vaan ketjuista pois lähtee ja sotkee.Sepixlh kirjoitti:Jos ketjuun laittaa ketjuvahaa se ei sotkepyjis kirjoitti:Mulla on suora takaratas, ei kuppi mallinen, no tosin vanne on dynasta, et liekkö rataskin. En suosittele kyllä hihnan vaihtoa ketjuihin, aina saa takavannetta olla rasvasta putsaamassa, vaikka olisi minkälaista rasvaa.se on myös ainoa oikea "voiteluaine" O-rengas ketjulle.
Ehkä tuotemerkki ei ole oikea, itse olen käyttänyt belrayn tuotetta( spray).pyjis kirjoitti: Vahaa olen käyttännyt ja kyllä se vaan ketjuista pois lähtee ja sotkee.
Se on kokemukseni mukaan pysynyt hyvin eikä sotke, ainoa sotku tulee huolimattomattomasta levittämisestä. Spray vaseliinit sotkevat koko pyörän.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
pyjis kirjoitti:
Vahaa olen käyttännyt ja kyllä se vaan ketjuista pois lähtee ja sotkee.
Ehkä tuotemerkki ei ole oikea, itse olen käyttänyt belrayn tuotetta( spray).
Se on kokemukseni mukaan pysynyt hyvin eikä sotke, ainoa sotku tulee huolimattomattomasta levittämisestä. Spray vaseliinit sotkevat koko pyörän.
Samaa suositeltiin mulle, ei kehtaa laittaa mitä tahansa ku ratasjarru.. ja taas hieman ohi alkuperäisen kysymyksen mut anyway..
Vahaa olen käyttännyt ja kyllä se vaan ketjuista pois lähtee ja sotkee.
Ehkä tuotemerkki ei ole oikea, itse olen käyttänyt belrayn tuotetta( spray).
Samaa suositeltiin mulle, ei kehtaa laittaa mitä tahansa ku ratasjarru.. ja taas hieman ohi alkuperäisen kysymyksen mut anyway..