hemuli kirjoitti:Mitä itse tapauksia tiedän esim. 50-luvun vehkeistä niin oikeus on määrännyt kohtuuttomuuspykälään vedoten että härvelit on katsastettava omavalmisteiksi alkuperäisen rekisteröintivuoden teknisen vaatimustason mukaan. Korjaa jos olen väärässä.
Ei tarvitse korjata, juuri näin.
http://www.mmaf.fi/arkisto2000.html#kho ... eroinnista Tapauksia oli oikeudessa asti AKE:n sanojen mukaan yli 500. Tätä ei saatu kyllä kirjallisena...
hemuli kirjoitti:olen leikitellyt ajatuksella rakentaa juuri sellainen pyörä kuin haluan. Eli kanta-ajoneuvoksi 50-luvun papereilla oleva pyörä; rakennetaan jäykkärunko, evomotti viisilovisella askilla, modernit pyörät & jarrut jne. jne. Sitten konttorille "voi-voi, menikö ne prossat nyt yli!? :oops: " ja taistelemaan oikeusteitse katsastusoikeus kanta-ajoneuvon mukaisen vuosimallin teknisen vaatimustason mukaan. Sitten kassan kautta maksamaan "rakentelupalkinto" ja avot - jäykkäperäevosähköstarttiomavalmiste on syntynyt! Pudotapa nyt meikäläinen näistä pilvilinnoista... äkkiä ennenkuin lähden toteuttamaan ideaa...
Lakiin pätee yleensä myös sellainen ennalta-arvattavuuden sääntö, seuraamukset pitäisi lain läpinäkyvyyden periaatteen mukaan olla ennalta tiedossa ja toisaalta, jos voidaan osoittaa että jo ennalta on tiedetty että meinataan rikkoa pykäliä jonkin toisen pykälän nojalla niin tätä ei katsota kovin hyvällä. Tässä mennään nyt kuitenkin niin harmaissa vesissä että en uskalla tuosta sanoa mitään, hommassa voisi kuitenkin olla ideaa ja harkinnan jälkeen sitä voitaisiin kyllä kokeilla ihan tosissaankin ennakkotapauksen voimin.... Hmmm....
hemuli kirjoitti:Mitä aikaisempaan keskusteluun tulee, kun ei näköjään prosenttikeskustelussa tänä päivänä pärjää laajan matikan kurssilla vaikenen aiheesta iäksi...
Ei hätää, tässä pärjää proffatkaan. Mutta tehdään niinkuin Outlaw Biker eghdotti, keskitytään rakenteluun. Sen verran kuitenkin, että ei EU näitä itsestään korjaa, eikä näköjään Suomen virkamiehistökään. Tarvitaan aktiivisia, viitseliäitä yksilöitä jotka jaksavat taistella oikeuksiensa puolesta. Näiden yksiliuden apuna meillä on sitten muita vapaaehtoisia järjestäytyneenä yhdistyksiin, HDCF, SMOTO ja MMAF. Monet kaikissa näissä kolmessa... Lisävapaaehtoiset voisivat tungonksen välttämiseksi muodostaa parijonon kiitos.