Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ne minun neulaventtiilit oli jo valmiiksi hartsittuneet ja ei pienkonepensa sentään ihme aine ole että puhdistaiskin vanhat lakat. Monet syksyllä lisäävät pienkonepensan ennen pyörän talviteloille panoa. Ajavat sillä että se täyttää kaasarit. Pienkonepensa säilyy vuosia.

Kawasakimiehet on puhuneet että neulaventtiileissä on eroja. Halvat kiinalaiset on huonompia ja kalliimmat orginaalit kestää pitempään. Tämä propleema tulee helposti silloin kun on useampia prutkuja.

Pumppupensa vanhenee kuukaudessa. Olen lisännyt stabilisaattoria mutta ei mainittavaa hyötyä.

Ens syksynä joko pienkonepensa tai kaasarit totaali tyhjennys ja crc tai vastaava uimurikammiot täyteen. Ajokaudella propleemia ei juuri ole.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Punaisen Shovelin SS E toimii hyvin pienkonepensalla. Ollut talvesta saakka ja ei ole juuttunut. Sinistä en raski myydä. Hölmö rakastunut romuihinsa.

Alkoi käydä niin nätisti kun kunnolla käytin öljyt lämpimiksi. Ei haise pahalle.

Kuva
Kuva

Hyppykeppi on aika korkea kun pitää olla jäykkä jousi kun olen läski ja 122kg mutta nyt toimii mukavasti.

Kuva
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

-Harikka- kirjoitti: 07:11 11.05.2019. jensen, siitä tuli hieno :!: :wink:
Kuva
Hieno tuli. Tuo ilmanputsari vielä kruunaa sen moottorin ilmeen. 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kiva vehje. Ei ole pahemmin rahantarvetta niin en myy tai yritäkkään. Ajelen kun tiet kuivaa ja ilmat lämpiää,

Tuossa video pajalta. Neulaventtiili tahtoo jumittaa ja se pitää paineella tupsauttaa auki. Varmaan korjaantuu käytössä.


https://www.youtube.com/watch?v=Bvh0N6n6qtM
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jensen kirjoitti: 21:01 11.05.2019. Neulaventtiili tahtoo jumittaa ja se pitää paineella tupsauttaa auki. Varmaan korjaantuu käytössä.
Tuossa lienee läpp'-Keihin, ainakin orggiksena oli. Minulla '86 softaiulissa samaisen kaasarin neulaventtiili tekee sitä samaa. Talvella tahtoo jumittaa kiinni ja aukeaa kopsuttelemalla. Sitten ei taas tahdo heti ruveta sulkemaan. Mutta käyttö sen korjaa pian kuitenkin ja taas toimii.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Yleensä kun neulaventtiili juuttuu niin se aukeaa kun tupsauttaa reilusti ilmapaineella. Toimii muuten tuo paine pensalinjaan myös ruiskupyörään. Olen korjannut kymmeniä pyöriä ilmanpaineella. Pensaletku auki ja ilmapaineella turauttaa pensaputkeen yleensä auttaa ja vehje toimii.
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Pertti »

jensen kirjoitti: 00:16 12.05.2019. Yleensä kun neulaventtiili juuttuu niin se aukeaa kun tupsauttaa reilusti ilmapaineella. Toimii muuten tuo paine pensalinjaan myös ruiskupyörään. Olen korjannut kymmeniä pyöriä ilmanpaineella. Pensaletku auki ja ilmapaineella turauttaa pensaputkeen yleensä auttaa ja vehje toimii.
Jos on messinkikohot, en suosittele tuota toimenpidettä.
Ylipaine kohokammiossa tekee messinkikohoista lättyjä.....nimim. kokemusta on :evil:
moderattori

Romu rauhoittaa!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tämmönen kiva yllätys mutta varovaisesti ajelin kotiin. Sisemmän kopan kiinnityspultti ilmeisesti löystynyt tai katkennut ja katkaisi ketjun. Kuva
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kuva Kaksi Kawasakia rikki niin piti Shovel ottaa ajoon.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ajelin tänään. VähänKuva vittuili mutta sain toimiin.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 118
Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Koitampa liittää tuohon kuvat talouden kihveleistä.
Paksukaisesta katkesi kytkinvaijeri lauantaina, uutta odotellessa.
Liitteet
IMG_20170408_100932.jpg
IMG-20190503-WA0005.jpg
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Kuva
Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tämmönen keksintö. Sininen Shovel huonosti syttyy kun se seisoo pitempään muuta siihen löytyy 9 euron ratkaisu. Aina syttyy kun paine aukaisee neulaventtiilin ja kone saa soppaa kun 2 kertaa puristaa,

Kuva
Avatar
pp99
Viestit: 80
Liittynyt: 10:22 01.08.2018.
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja pp99 »

Sportti näyttää vähän kutistuneen uuden hankinnan myötä.

Kuva
pp99 oli jossain mainoksessa vuosia sitten "pelastakaa pantterit, pp99", tai se on sitten vaan dynastia.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista

Viesti Kirjoittaja jensen »

Evolainen nosturilla. Takasylinterin pakosarjan pinnapultti oli poikki mutta sain sen porattua koboltilla ja panen helicoilin ja 8mm pinnapultin ja mutterin. Nykyiset omatekoiset pakarit menee metallin kierrätykseen ja just tilasin käytetyt pakarit. Potkustartin kanssa pientä propleemaa ja kahdesti hammaspeikko kicksissä.
Mulla on kärkisytytys ja sen pohjalevyssä ei ollut tarpeeksi säätöä niin viilasin lisää hahloja kun liian aikasella ja potki takaisin. Nyt parempi ja toivotaan että kestää.

Taka ja etulokarin maalaan kun kärsineet. Strutsit painaneet maalin kurtulle ja niihin pitää panna holkkia kun kasaa. Strutsin kiinnikepulttikin oli poikki niin porasin senkin. Maalausta pilasin painepesurilla kun mulla on siinä säädettävä suihku niin kun panin kapealle niin paine oli niin kova että cändy joka tahtoo olla löysässä kärsi. Tilasin jo mönjät. Kuva

Pohjasin myös takahollarin ja maaalan sen mustalla.Kuva Tankkia en ala maalaamaan kun en osaa sitä sen paremmin maalata ja siinä on paljon lakkaa niin myllytän sen vain ja vahaan. Rungolle teen pikku fiksiä.
Vastaa Viestiin