Olen huomannut kehitystä. Kun aloitin niin Electran/Heritagen alla Dunloppi kesti tuskin 10tkm. Nyt menee Deluxen alla Dunloppi takana 25-27tkm ja edessä yli 40tkm. Niin ensiasennuskumina kuin jälkiasennuksena. Kai tuota voi sanoa kehitykseksi? Electraan tulee nykyisin niin vähän kilsoja että kumit kuivuu pilalle ennenkuin kulutuspinta loppuu...JKKo kirjoitti: 17:50 25.08.2025.Ainakin ajokokemus on samanlainen kuin kaikki ne 40 vuotta on ollut. Mun 25 vuoteen en ole huomannut lisenssi-Dunlopeissa mitään kehitystä. Pyörissä on sentään vaihtunut takavalot ledipolttimollisiin ja muutama ruuvi metrikierteille.SmallBlock kirjoitti: 15:03 25.08.2025. Kun et sateella aja ja ilmeisesti et alpeilla pyöri niin DUNLOP H-D tekstillä. Kestää perkeleesti ja toimii myös vajaana. Kun lämpötila putoaa lähelle 0:lan niin pitää mennä varovasti, mutta niin kai kaikilla. Mulla Dunlop toimii myös sateella, kohta 40-vuoden H-D kokemuksella. Muitakin on kokeiltu, mutta ei enää Softaileihin mulla muita mene jos vain D saatavilla. Pan Amissa taas Michelin toimii hienosti...![]()
uudet kumit Dunlop vai Metzeler ?
-
SmallBlock
Re: uudet kumit Dunlop vai Metzeler ?
Re: uudet kumit Dunlop vai Metzeler ?
Turbotetusta vaihdoin noin 2018 leimalla olleen HD-Dunlopin pois koska kuviourien pohjilla oli halkemanalkuja. Tuli toisenlainen Dunlop, joku Streetmax Arrow tms ja nyt on hiekkatiellä pito myös. Ihan kiva mökkitiellä.
Dynassa olleet renkaat on laitettu alle 2022 lopulla ja olivat noin 24tkm kilsoilla. Yllätys, mut etunen menee ekaksi vaihtoon, koska indikaattorit on "ihan melkein pinnassa". Takarenkaalla vedän vielä yhden euroopan kiertueen ja vaihdan ensi vuoden lopulla samalla kertaa kuin takahaarukan puslat noin kolmannen kerran.
Dynan renkaat ovat Michelin Commander III. Pitkä ikä ei vissiin suoraan korreloi hyvään pitoon. Mutku Dynalla ajellaan paljon myös etelän lämmössä, niin "kova kumi kiinnostaa".
Dynassa olleet renkaat on laitettu alle 2022 lopulla ja olivat noin 24tkm kilsoilla. Yllätys, mut etunen menee ekaksi vaihtoon, koska indikaattorit on "ihan melkein pinnassa". Takarenkaalla vedän vielä yhden euroopan kiertueen ja vaihdan ensi vuoden lopulla samalla kertaa kuin takahaarukan puslat noin kolmannen kerran.
Dynan renkaat ovat Michelin Commander III. Pitkä ikä ei vissiin suoraan korreloi hyvään pitoon. Mutku Dynalla ajellaan paljon myös etelän lämmössä, niin "kova kumi kiinnostaa".
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>