CV-Keihin/suuttimet
-
panheadever
Re: CV-Keihin/suuttimet
CV Keihin säädöt on tutuksi tullut..ostin kuitenkin uuden CV Keihin Made in china. Hyvin toimii ajossa . Eikä vie paljon bensaa ( alle5 l. ) ainut ongelma on kylmä käynnistys. Siinä ei siedä kaasua yhtään. Ryypyllä pitää käyttää jonkin aikaa. Kaasua jos heti antaa niin sammuu, vaikka on ryyppy päällä. Isompi välialue suutin ei auta. Nyt on välikoko 46. Seosruuvi kuitenkin auki n. 3 kierrosta. Ajossa ei mitään nykimistä millään alueella. Neulaa nostin myös yhden ohuen prikan verran. Tuntuu niinkuin tyhjäkäynti kanava ois ahdas. Vai onko nää kopiot huonosti tehtyjä 
choppers since 1988
Kun viisivuotiaat tekee urakalla pimeässä kellarissa, niin aina joskus saattaa tulla sutta.
Jos ei aivastele ajossa, opettele sen ryypyn kanssa lämmittelemään, niin pääset helpommalla.
Jos ei aivastele ajossa, opettele sen ryypyn kanssa lämmittelemään, niin pääset helpommalla.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
panheadever
Avasin uteliaisuuttani Sportsterin huolto-oppaan. Piirroskaavioissa on piirrettynä eri määrä suuttimia kuin mitä noihin on on myytävänä. Rikastimelle on olevinaan oma suuttimensa.On kaaviossa polttoaineen puolella, eli suutinta kasvattamalla ryypyn annostelu kasvaisi. Samoin vähäisen kuorman (=low) alueelle ilmasuutin, jota muokkaamalla tod näk seosruuvin alueen saisi muutettua. Pienempi ilmasuutin, horii enemmän bensaa.
Mut ei noita suuttimia ole räjäytyskuvassa, elikkä ei vissiin ole saatavillakaan.
Mut ei noita suuttimia ole räjäytyskuvassa, elikkä ei vissiin ole saatavillakaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
On siellä suuttimet, ne ei vaan ole vahdettavissa. Tässä kuva CVK pohjasta (löytyi nopealla googlauksella):

Ilmansuodattimelta kun katsoo on nuo imupuolen suuttimetkin nähtävillä, niissä rei'issä on messinkiä kuristamassa. Kiinalaisissa saattaa olla nämä reiät vakioon verrattaessa eri kokoisia.
Yksi helposti korjattava vika kiinan kaasareissa on kalvon vaihto, monesti on tullut vastaan "Nokian kumisaappaan paksuisia" (lue liian jäykkiä) kalvoja jotka estää luistin nousun nopeutta, joka hankaloittaa säätöä. Alkuperäinen kumi ei ole kauhean kallis.

Ilmansuodattimelta kun katsoo on nuo imupuolen suuttimetkin nähtävillä, niissä rei'issä on messinkiä kuristamassa. Kiinalaisissa saattaa olla nämä reiät vakioon verrattaessa eri kokoisia.
Yksi helposti korjattava vika kiinan kaasareissa on kalvon vaihto, monesti on tullut vastaan "Nokian kumisaappaan paksuisia" (lue liian jäykkiä) kalvoja jotka estää luistin nousun nopeutta, joka hankaloittaa säätöä. Alkuperäinen kumi ei ole kauhean kallis.
-
panheadever
Joo. Palaan vielä tähän aiheeseen...
Pari kesää ajellut Kiinan keihinillä. Toimii säätöjen jälk6 tosi hyvin ajossa. Sinut ongelma on tuo edellä mainittu Ryyppy.
Nyt olen pohtinut mitä se ryyppy vaijerin alapäässä oleva mäntä ja tappi vaikuttaa seokseen. Sitä osaa ,kun näkyy olevan erikseen myytävänä.. Ryyppy ei siis rikasta seosta tarpeeksi. Ryyppy täysin ulos vedettynä ei siedä kaasua , vaan pitää antaa käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa.. Väli alue suutin 46 ....vai onko se kiinni liian pienestä kanavasta.
Jos on , niin mihin se kanava menee , voiko rassata isommaksi??
Pari kesää ajellut Kiinan keihinillä. Toimii säätöjen jälk6 tosi hyvin ajossa. Sinut ongelma on tuo edellä mainittu Ryyppy.
Nyt olen pohtinut mitä se ryyppy vaijerin alapäässä oleva mäntä ja tappi vaikuttaa seokseen. Sitä osaa ,kun näkyy olevan erikseen myytävänä.. Ryyppy ei siis rikasta seosta tarpeeksi. Ryyppy täysin ulos vedettynä ei siedä kaasua , vaan pitää antaa käydä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa.. Väli alue suutin 46 ....vai onko se kiinni liian pienestä kanavasta.
Jos on , niin mihin se kanava menee , voiko rassata isommaksi??
choppers since 1988
Ei se imu ole kuin käynnistykseen. Mie olen tulpannut kokonaan ja ei vaikutusta. Kiihdytyspumppu ruiskauttaa pensaa niin siinä pieni reikä mikä monesti tukkeutuu.Sitä ei pidä isontaa kun alkaa mielettömästi syödä pensaa jos sen tekee. Olisko se tukossa? Ilmanpaineella sen voi töhäyttää auki. Jos toimii niin kun ilmanputsari poissa niin ruikkii pensaa kun vääntää kaasua.
Mä olen kerran kotoa lähtiessä unohtanut CV:n rikastimen päälle ja kun en yleensä aja kotiin tullessa tyhjätankkista talliin ja kun polttoaine loppui jo Sipoossa, niin arvelen, että sieltä rikastimesta tulee täysin ulosvedettynä "ihan tarpeeksi".
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Rikastin päällä syön enemmän kun V8
Ja tulpat nokiset ja toimii huonosti.
-
panheadever
No joo. Itsestään selviä juttuja nuo. Kysymys oli miksi ryyppy ei anna tarpeeksi bensaa.??
choppers since 1988
Kyllä tuo pitää ihan ilman ryyppyä toimia. On jotain vialla jos imua pitää päälle panna. Kylmäkäynnistys imu päällä ja imu pois. Jos tämä vika ilmaantunut myöhemmin eli jos on ennemmin toiminut niin tukkeutuma.Jos ei niin isompaa suutinta kehiin.
Mulla on irrallaan tämä setti vielä pussissa. Mie olen tulpannut koko imun.Tulppasin myös kiihdytyspumpun. Perämoottorinpumpulla ruiskasen pensaa.Hyvin syttyy ja kun saa käyntiin niin ei tarvi imua eikä kiihdytyspumppua. Toimii siis ilman ylimääräistä rikastusta imulla. Monesti kiinan CV on sporster suuttimilla mitkä ei riitä jos sulla big tvin.
15 e temussa oli. https://www.temu.com/fi/moottoripy%C3%B ... bd568ded22 Neulaa voisi yrittää nostaa ylöspäin jos siinä se mahis. Bensiinipinnan säätö voi auttaa asiaan.
15 e temussa oli. https://www.temu.com/fi/moottoripy%C3%B ... bd568ded22 Neulaa voisi yrittää nostaa ylöspäin jos siinä se mahis. Bensiinipinnan säätö voi auttaa asiaan.
Tuossa tuo kellukkeen säätö. https://www.youtube.com/watch?v=VkJNsnZPxH0
Oon mä ajanut tehdassäädöissä olevaa, joka tarvitsi aika pitkän rikastimella herkistelyn sillai vähän kerrallaan poislaitellen. Vasta lämmettyään kulki hyvin. Käytetyistä vehkeistä on vaikea etädiagnoosia tehdä, miksei ryyppy anna tarpeeksi ainetta. Siellä on voitu tehdä muutoksia tms.jensen kirjoitti: 19:19 30.04.2026. Kyllä tuo pitää ihan ilman ryyppyä toimia. On jotain vialla jos imua pitää päälle panna. Kylmäkäynnistys imu päällä ja imu pois. Jos tämä vika ilmaantunut myöhemmin eli jos on ennemmin toiminut niin tukkeutuma.Jos ei niin isompaa suutinta kehiin.
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>