laturi
laturi
Saman huomasin minäkin. Pyöritin varoiksi porakoneella hetken, jonka jälkeen pyöri jo käsinkin. Uutuuden nahkeutta, kiinni vaan ja menoksi. Ääni kuuluu luultavasti hiilistä, jotka eivät ole vielä muotoutunet kollektoriin.
Korjasin yhden USA tarvikelaturin ( alupäädyt) ja huomasin saman, no löysäsin vähän niitä pinnapulttien muttereita ja pyörittelin laturia samalla kun kiristin mutterit. Sen jälkeen se pyöri kevyesti, on pyörinyt erään pannun lohkossa jo 2 vuotta.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Valon toiminta perustuu siihen, että lampun kannan plus- ja miinusnapaan molempiin johdetaan virta. Toinen laturilta ja toinen akulta. Silloin kun laturi ei lataa, maadoittaa lamppu akulta tulevan virran laturin läpi jolloin valo palaa. Kun taas laturi lataa, tulee lampulle molemmista suunnista plussa jolloin se ei pala.
Näin se muistaakseni oli, korjatkaa jos olin väärässä.
Näin yksinkertaisesti se toimiihemuli kirjoitti:Valon toiminta perustuu siihen, että lampun kannan plus- ja miinusnapaan molempiin johdetaan virta. Toinen laturilta ja toinen akulta. Silloin kun laturi ei lataa, maadoittaa lamppu akulta tulevan virran laturin läpi jolloin valo palaa. Kun taas laturi lataa, tulee lampulle molemmista suunnista plussa jolloin se ei pala.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro