suuttimia läppäkeinäseen, mutta mistä?
suuttimia läppäkeinäseen, mutta mistä?
Nyt on melkein kaikki kaupat jo kysytty... mm. Loimaa, Hoghaus, Hotbike... Omasta valikoimasta löytyy 140 ja 175 pääsuuttimet sekä 65 ja 70 välialueen suuttimet. 175:lla rautapää pätkii ja räpisee kiihdyttäessä. 140:llä kulkee ja toimii, mutta se kuulostaa vaan niin hiton pieneltä ja tulpatkin on niin kovin vaaleet.
Eli mistä noita saa? Onko kellään ylimääräisiä kokoluokkaa 150-160 ja 55, 60, 75?
Eli mistä noita saa? Onko kellään ylimääräisiä kokoluokkaa 150-160 ja 55, 60, 75?
Jos suuttimia ei löydy hätätilassa voi vanhat porata sopivan kokoiseksi
eli teriä löytyy esim hydrauliikkaliikeistä 0.05mm välein
EDIT: kannattaa muuten sitten viilata koko merkinnät pois jos poraat suuttimet, on muuten ikävä säätää kun unohtuu että suuttimet onkin porattu.
EDIT: kannattaa muuten sitten viilata koko merkinnät pois jos poraat suuttimet, on muuten ikävä säätää kun unohtuu että suuttimet onkin porattu.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Pilalle menee suuttimet jos niitä poraan menee, mun mielestä... Jos mää nyt menen jotain 1.5mm terää tolle 140:lle näyttään niin kukaan ei tiedä minkä kokonen siitä tulee. Ei siitä ainakaan samanlaista tule kuin 150:stä. Tietysti jos toimii niin mikäs siinä.
Ei toi keihini ja rautapää tietenkään turhan ronkeli seoksistaan ole... joskus männävuonna vaan kun porailtiin rivinelkkujen alipainekaasarien suuttimia niin ei sillä saanut kyllä kuin sekasin kyseiset vehkeet.
Täytyy vielä koittaa etsiä.
Ei toi keihini ja rautapää tietenkään turhan ronkeli seoksistaan ole... joskus männävuonna vaan kun porailtiin rivinelkkujen alipainekaasarien suuttimia niin ei sillä saanut kyllä kuin sekasin kyseiset vehkeet.
Täytyy vielä koittaa etsiä.
Kyllä ne pilalle menee jos käsivaralta poraaveeäm kirjoitti:Pilalle menee suuttimet jos niitä poraan menee, mun mielestä... Jos mää nyt menen jotain 1.5mm terää tolle 140:lle näyttään niin kukaan ei tiedä minkä kokonen siitä tulee. Ei siitä ainakaan samanlaista tule kuin 150:stä. Tietysti jos toimii niin mikäs siinä.
Yks konsti on laittaa poranterä ruuvipenkkiin ja pyöritetään suutinta sormin, ei lähde ylimääräistä kuten porakonella.
Lastun jämät ja "purskeet" tarvii siiten huolellisesti puhdistaa pois, tarkistaa myös että aloitus ja lopetus kartiot ovat vielä kunnossa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Ara´s bike & parts, Tammisaari
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sporttiboy
- Viesti:
- Sporttiboy
- Viesti:
Re: suuttimia läppäkeinäseen, mutta mistä?
Niin mulla saattais jotain olla kunhan pääsen pajalle ajan kanssa mun Keinäslaatikkoa perkaamaan...veeäm kirjoitti:Eli mistä noita saa? Onko kellään ylimääräisiä kokoluokkaa 150-160 ja 55, 60, 75?
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...