Nopeusmittarin vaijeri..
-
Vieras
Nopeusmittarin vaijeri..
Nopeusmittari sanoi sopimuksen irti ja irrotin mittarin puolesta joka lähti ihan nätisti vetämällä,mutta rupesin ottamaan etupyörän puolesta irti niin ei se niin vain sieltä tulekkaan,eiks se pitäis ihan vetämällä tulla molemmista päistä vai onko joku kikka kolmonen..?
-
Vieras
Olen nähnyt tapauksia joissa mittari on lakannut toimimasta kun etuakselilla oleva pyörittäjä on "imaissut" vaijerin sisäänsä niin, että se ei ole enää toisesta päästään yltänyt mittarille asti.
Vaijeri saattaa olla tämän takia jumissa pyörittäjässä.
Normaalitilanteessa vaijerin kuori on kierteellä pyörittäjässä mutta itse vaijeri lähtee vapaasti irti.
Vaijeri saattaa olla tämän takia jumissa pyörittäjässä.
Normaalitilanteessa vaijerin kuori on kierteellä pyörittäjässä mutta itse vaijeri lähtee vapaasti irti.
Mulla oli se vaijeri ihan helevetin tiukalla siinä pyörijässä.
Itse irrotin koko "rattaan" siitä pyörijästä ja sitten irrotin ruuvipenkissä muistaakseni kuumentamalla. Sen pyörijän kupeessa on semmonen todella pieni lukkoruuvi, sen kun poistaa niin saa sen "rattaan" irti ja voi koettaa irroittaa vaijeria siitä vaikka just ruuvipenkissä.
Itse irrotin koko "rattaan" siitä pyörijästä ja sitten irrotin ruuvipenkissä muistaakseni kuumentamalla. Sen pyörijän kupeessa on semmonen todella pieni lukkoruuvi, sen kun poistaa niin saa sen "rattaan" irti ja voi koettaa irroittaa vaijeria siitä vaikka just ruuvipenkissä.