Nopeusmittarin vaijeri..

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Nopeusmittarin vaijeri..

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nopeusmittari sanoi sopimuksen irti ja irrotin mittarin puolesta joka lähti ihan nätisti vetämällä,mutta rupesin ottamaan etupyörän puolesta irti niin ei se niin vain sieltä tulekkaan,eiks se pitäis ihan vetämällä tulla molemmista päistä vai onko joku kikka kolmonen..?
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mikähän malli on kyseessä ? rautiksessa jossa nopeusmittari on etunavasta vaijeri on alapäästä kierteellä kiinni "pyörittimessä" vaikka se näyttää olevan yhtäpuuta :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vieras

Fillari on Sportti 1200 1991
Vieras

Vaijerinsuoja on kyllä kierteillä kiinni,mutta vaijeria olen yrittänyt nykiä pois,tuntuu pieni välys(n.1mm) vetää sitä edes takas,muuten tuntuu et ois aika jämäkästi kiinni..!!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Olen nähnyt tapauksia joissa mittari on lakannut toimimasta kun etuakselilla oleva pyörittäjä on "imaissut" vaijerin sisäänsä niin, että se ei ole enää toisesta päästään yltänyt mittarille asti.

Vaijeri saattaa olla tämän takia jumissa pyörittäjässä.

Normaalitilanteessa vaijerin kuori on kierteellä pyörittäjässä mutta itse vaijeri lähtee vapaasti irti.
Vieras

Pitääkö tuossa ottaa sitten etupyörä irti vai raakasti vaan saada naputeltua ulos? :?
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Mulla oli se vaijeri ihan helevetin tiukalla siinä pyörijässä.

Itse irrotin koko "rattaan" siitä pyörijästä ja sitten irrotin ruuvipenkissä muistaakseni kuumentamalla. Sen pyörijän kupeessa on semmonen todella pieni lukkoruuvi, sen kun poistaa niin saa sen "rattaan" irti ja voi koettaa irroittaa vaijeria siitä vaikka just ruuvipenkissä.
Vastaa Viestiin