evon tönärit
evon tönärit
Vaihdoin Evoon Andrewsin EV-13 nokan,pitäis kuulemma käydä orkkis
tönärit. keinuvipuja laittaessa kuitenkin näyttäis et tönärit on n. 1mm
pitkät eli keinuvun akseli ei me paikoilleen. mittasin vanhasta nokasta
niin perusympyrä on aikalailla sama.onks tossa joku kikka vai onks
mulla ollu liian pitkät tönärit??
tönärit. keinuvipuja laittaessa kuitenkin näyttäis et tönärit on n. 1mm
pitkät eli keinuvun akseli ei me paikoilleen. mittasin vanhasta nokasta
niin perusympyrä on aikalailla sama.onks tossa joku kikka vai onks
mulla ollu liian pitkät tönärit??
-
Vieras
evon tönärit
no joo mä purin ja pesin noi nostajat,niin ne alko antaan periks.
koko ajan oppii jotain,kun vaan vielä muistais kaikki :?
koko ajan oppii jotain,kun vaan vielä muistais kaikki :?
-
Vieras
-
Vieras
Uskoisin että normaali katukäytössä ei ole suurtakaan merkitystä minkä valmistajan tönärit hommaat. Niitten ainoa tehtävähän on toimia voiman välittäjänä nostajilta keinuvivuille. Ja katukäytössä siihen tarkoitukseen sopii kaikki markkinoilla olevat mallit. Kun lähdetään hakemaan äärimmäisiä tehoja kiukkuisilla nokilla ja kovilla jousipaineilla niin tönärivalintaankin kannattaa kiinnittää huomiota.
Ainoa asia millä on katukäytössä merkitystä on se, ostatko perinteiset säädettävät vai ns. "time-saver" mallit. Perinteiset vaativat (nyt siis puhutaan evomoottorista) venakoppien purun jos ne halutaan pois/paikalleen. Toisaalta jos olet vaihtamassa orkkistönärit säädettäviin joudut purkamaan kopat joka tapauksessa. Eli ei välttämättä kannata tuhlata rahaa kalliimpiin tönäreihin pelkästään pidemmän kierteen takia.
Ainoa asia millä on katukäytössä merkitystä on se, ostatko perinteiset säädettävät vai ns. "time-saver" mallit. Perinteiset vaativat (nyt siis puhutaan evomoottorista) venakoppien purun jos ne halutaan pois/paikalleen. Toisaalta jos olet vaihtamassa orkkistönärit säädettäviin joudut purkamaan kopat joka tapauksessa. Eli ei välttämättä kannata tuhlata rahaa kalliimpiin tönäreihin pelkästään pidemmän kierteen takia.
-
Vieras
tönärit
Raaka peli, ja orkkistönärit voimapihdeillä poikki. Ei tarvitse purkaa v-koppia. Näin toimivat joissakin ammattiliikkeissä. Itse en kyllä taitaisi malttaa, jos vaikka joskus...
vanha totuus kun toisessa paikassa säästää joutuu toisessa paikassa maksamaan, joskus vaan asiat tuntuu kummalta. Särkeä nyt ehjiä ja käyttökelpoisia osia..... raakaa peliä ranualla lapselta pyyhitty perse moottorisahalla 
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Vieras