Onko kellään kekemuksia kyseisen firman putkenvääntimistä tai vastaavista?
Siis taivuttaako ne rypyttämättä tommosta 1" putkea?http://www.powerplustools.fi/putkentaivutus.htm
Putkiprässi?
Tuollaiset putkentaivuttimet on tarkoitettu lähinnä vesijohtoputkelle, mainoksessa mainitut lestikootkin on sen mukaisesti mitoitettu. Eli tuuman lesti on huomattavasti isompi kuin tuumaisen putken ulkohalkaisija. Mulla on joitain tuollaisen taivuttimen lestejä ja olen niistä soveltanut tavalliseen hydrauliprässiin taivutustyökaluja. Jotta tuolla saisi siistejä taivutuksia tehtyä se vaatisi erilaiset vastalestit kuin mitkä sarjassa tulee mukana. Itse mutkakohta tulee ihan kohtuu siististi mutta ne laidoilla olevat rissat painaa putken linttaan koska rissan säde ei ole sama kuin taivutettavalla putkella.
Eli mitään ohjaustankoja tai muita näkyviä osia en lähtisi tuolla taivuttamaan.
Eli mitään ohjaustankoja tai muita näkyviä osia en lähtisi tuolla taivuttamaan.
Mulla on tommonen samantyylinen taivutin. Hyvin hyvin taipuu tuumanen putki tosi vähän jättää ryppyä,siistii sitte lamellilaikalla.
osta pois ja kerro miten toimii...voisin ostaa tohon hintaan itekkin. Oma on varmaan 3 kertaa ton kokonen. Toi ois sen verran pieni että vois taivutella sitten kotona keittiönpöydällä kaikkia kivoja käyriä
osta pois ja kerro miten toimii...voisin ostaa tohon hintaan itekkin. Oma on varmaan 3 kertaa ton kokonen. Toi ois sen verran pieni että vois taivutella sitten kotona keittiönpöydällä kaikkia kivoja käyriä
-Ride Johnny Ride-
-
Harley Potter
http://www.atacon.fi/bend/bend.html
tässä linkissä on nähtävissä ero ohut- ja paksuseinämäisille tarkoitetuissa vehkeissä.nuo paksuseinäisille tarkoitetut vehkeet toimii tosiaan ohuellatavaralla litistimenä.
tässä linkissä on nähtävissä ero ohut- ja paksuseinämäisille tarkoitetuissa vehkeissä.nuo paksuseinäisille tarkoitetut vehkeet toimii tosiaan ohuellatavaralla litistimenä.
Aikoinaan on taisteltu noitten vääntelemisien kanssa oikeen urakalla. Mustan putken vääntimillä on aivan turha edes yrittää. ryppyjä tulee ja kun hydr. putki on sen verran kovaa kamaa niin menee lyttyyn. Ei auttanu vaikka tungettiin putki täyteen hiekkaa ja ties mitä.
Ota pätkä mukaan ja vie sellaselle pajalle jossa on hydr. vääntimet. Ilmotat astekulmat ja silläaikaa vetelet kupposen kahvetta.
Erona on se että sellasessa hydr. taivuttimessa kulkee vastakappale kokoajan mukana joka ei päästä putkea lytistymään. Vetojälki tulee kuitenkin aina jonkinlainen mutta katoppas esim. tehdas pyörän tankoa mutkan sisäpuolelta... On melkoiset vetojäljet niissäkin...
Jos stadissa pyörit niin Tattarisuolla on ainakin pari hydra firmaa joista toisessa teetin taivutukset ja ihan kohtuullisen tyytyväinen olin.
P.S. Pari seikkaa kuitenkin kannattaa muistaa: Varmimman oikean lopputuloksen saat kun askartelet pahvista valmiit mallikulmat sillä niitten värkkien kulmat ei välttämättä pidä paikkaansa. Toinen: Vaadi niitä tsekkaamaan että lestit on sileät. Mulla ei ollu. Tuli vetojälkien lisäksi aika miehekkäät naarmut tankoon jotka sitten ylimääräistä työtä turhaan aiheuttivat.
Ota pätkä mukaan ja vie sellaselle pajalle jossa on hydr. vääntimet. Ilmotat astekulmat ja silläaikaa vetelet kupposen kahvetta.
Erona on se että sellasessa hydr. taivuttimessa kulkee vastakappale kokoajan mukana joka ei päästä putkea lytistymään. Vetojälki tulee kuitenkin aina jonkinlainen mutta katoppas esim. tehdas pyörän tankoa mutkan sisäpuolelta... On melkoiset vetojäljet niissäkin...
Jos stadissa pyörit niin Tattarisuolla on ainakin pari hydra firmaa joista toisessa teetin taivutukset ja ihan kohtuullisen tyytyväinen olin.
P.S. Pari seikkaa kuitenkin kannattaa muistaa: Varmimman oikean lopputuloksen saat kun askartelet pahvista valmiit mallikulmat sillä niitten värkkien kulmat ei välttämättä pidä paikkaansa. Toinen: Vaadi niitä tsekkaamaan että lestit on sileät. Mulla ei ollu. Tuli vetojälkien lisäksi aika miehekkäät naarmut tankoon jotka sitten ylimääräistä työtä turhaan aiheuttivat.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
-
Vieras
Re: Putkiprässi?
Ton tyylisellä värkillä Detroit Bros näytti ryskivän great biker build offissa ja tämähän tapahtui amerikassa jossa kaikki on suurta mutta toisinaan mukavan alkeellista. Kaikkihan on tietty lesteistä kiinni. Toisaalta helvetin monia taivutuksia on tässä maassa tuupattu pillillä. Jos jaksaa hieroo voi tehä millä vaan 
MP:n runkoja muokatessa kannattaa putket käydä taivuttamassa jossain pajalla jolloin tulee siistit / samanlaiset kulmat kaikkiin putkiin. Jos haluaa itse tehdä koko rungon esim. 4130 N Moc putkesta niin silloin Big Bend on ehdoton värkki. Muulla ei autotallissa putkea saa siististi taipumaan. Lestien koossa pitää ottaa huomioon että Moc putkessa lestin "r" pitää olla vähintään 3 x D taikka ei taivu.