yritin haeskella mutta en löytäny että paljonko pannussa on öljynpainetta noin suurinpiirtein? löysin työpaikalta helevetin hienon öljynpainemittarin (kromireunainen, valkopohjainen)mikä on tarkoitettu vanhaan massikkaan ja näyttää asteikko olevan 10 välein
0-60. eli oliskohan tuo sopiva mittari paineiden kannalta. tökkään sen tohon s&s:n pumpun kylkeen kiinni.
http://retail.tractorbits.com/pics/s42784.jpg
Pannuun öljynpainemittari
Pannuun öljynpainemittari
Viimeksi muokannut Pörre, 13:29 01.02.2006.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
primorsk kirjoitti:Kannattaa laittaa pumpun ja mittarin väliin pätkä letkua ja laittaa mittari näkyville. Siitä on mukava katsoa kun koneen lämmetessä ja varsinkin helteellä tyhjäkäynnillä paineet laskee.![]()
Mutta ihan asiaakin:Kyllä siitä mittarista on enemmän hyötyä näkyvillä,kun vaan pumpun kyljessä.
tästä oli muistaakseni juttua joskus aiemminkin eli toi letkun pätkä tuo vissiin paljon viivettä tohon mittariin (jos asentaa johonkin missä sen näkee koko ajan eli pitkällä letkulla). mä asensin sen mittarin n. 8 cm letkun päähän ja se on nyt silläin asennettu että mä näen sen heti ku vilkaisen alaspäin. näen sen tankin ja reiden välistä, ku on onneks noi jalkatapit sen verran edes ja leveellä.
Ei mulla ainakaan ollu mitään ongelmia vanhassa pannussa,vaikka mittari oli tangossa kiinni. Letkuna oli jotain hydrauliikka liikkeestä hommattua ohutta valkoista paineletkua,jossa sisäreikä oli jotain pari-kolme milliä.
Viivettäkään ei ollu ollenkaan ja paineet nousi kylmänä vajaaseen 40:een ja kuumana tyhjäkäynnillä laski puoleen siitä.Oli paljon huolettomampaa ajella,kun mittari oli koko ajan näkökentässä.
Viivettäkään ei ollu ollenkaan ja paineet nousi kylmänä vajaaseen 40:een ja kuumana tyhjäkäynnillä laski puoleen siitä.Oli paljon huolettomampaa ajella,kun mittari oli koko ajan näkökentässä.