Mikäs niissä 86 vm. laatikoissa on niin kehnoa? Mikä hajoaa ja mitä pitäis fiksaa että kestäs sen seuraavankin 200 tuhatta mileä? Eli mitä ne mainitsemas tietyt muutokset on?evo kirjoitti:Älä vain hanki 86 vm laatikkoa. Se oli sellainen sekasikiö välimalli. Tietyillä muutoksilla toki senkin saa kestämään parisataatuhatta kilsaa.EVO1 kirjoitti:Tuli vielä mieleen että voikko 4 ja 5 vaihteisia laatikoita sekottaa keskenään esim. 5 v laatikko -85 runkoon tai toisinpäin.
87 ylöspäin ovat aivan kelvollisia. Onkos sulla jäämässä nelilovinen ylimääräiseksi?
Softail runkojen muutokset (tehdastekoiset)
-
fxst-86
Re: -
-
Vieras
Painelaakerin suhteen kannattaa olla tarkka. Se on kymmenpennisen kokoinen. Hiukankin kun voitelu pääsee heikoks se hajoaa. Osta varalle ainakin sellainen, niin matka jatkuu mukavammin reissussa. (Maksaa vähän enemmän kuin se kymmenen penniä.)
Pääratas on alkuperäisenä hitsattu kasaan. Jos koneesta ottaa enemmän tehoa, niin sille ei voi luvata pitkää ikää. Vaihda koneistamalla tehtyyn.
release finger on heikkoa tekoa. Niitä meni kolme (n. 10 000 km välein)ennen kuin päätin kokeilla tehdä itse hiukan vahvemman. Se kesti aina siihen asti kun ajattelin kokeilla kickstart satsia. Vaikkakin se on taiwan tekoa, on se kestänyt yllättävän kauan. Nyt takana on 250 000 eikä ole mitään tarvetta remppaan. Satsin mukana tuli uudempien laatikoiden kytkimenirroitusmekanismi, joten lähes kaikki korjaantu sillä. Toisena vaihtoehtona mulla oli tuolloin vaihtaa 87 ylöspäin laatikon kytkimen irroitukseen tarvittavat osat ts. myös laakereiden tukilevy etc. Nää tuli näin äkkiseltään mieleen.
Pääratas on alkuperäisenä hitsattu kasaan. Jos koneesta ottaa enemmän tehoa, niin sille ei voi luvata pitkää ikää. Vaihda koneistamalla tehtyyn.
release finger on heikkoa tekoa. Niitä meni kolme (n. 10 000 km välein)ennen kuin päätin kokeilla tehdä itse hiukan vahvemman. Se kesti aina siihen asti kun ajattelin kokeilla kickstart satsia. Vaikkakin se on taiwan tekoa, on se kestänyt yllättävän kauan. Nyt takana on 250 000 eikä ole mitään tarvetta remppaan. Satsin mukana tuli uudempien laatikoiden kytkimenirroitusmekanismi, joten lähes kaikki korjaantu sillä. Toisena vaihtoehtona mulla oli tuolloin vaihtaa 87 ylöspäin laatikon kytkimen irroitukseen tarvittavat osat ts. myös laakereiden tukilevy etc. Nää tuli näin äkkiseltään mieleen.
Anonymous kirjoitti:Painelaakerin suhteen kannattaa olla tarkka. Se on kymmenpennisen kokoinen. Hiukankin kun voitelu pääsee heikoks se hajoaa. Osta varalle ainakin sellainen, niin matka jatkuu mukavammin reissussa. (Maksaa vähän enemmän kuin se kymmenen penniä.)
Niin siis minä tuohon vastasin. En tiedä miks loggas mut ulos
evo
84 ja 85 en ole kuullut kenenkään haukkuvan. Painelaakerin mallin vois tarkistaa. Jos se on samantapainen kuin 86:ssa, niin miksei vois ostaa varalle sitä.Anonymous kirjoitti:Onko toi vaan vm -86 laatikko, mun pyörässä on -84 laatikko eikä toistaiseksi ongelia.
Release finger on jämäkämpi kuin 86:ssa
Päärattaasta ei ole tietoa.
evo