Tähän ei löydy ikinä oikeaa vastausta.Heritage kirjoitti:Jos vertaa keskenään pronssiohjureita ja valurauta ohjureita, kummat kestää pitempään. Mitä ootte laittaneet?Sepixlh kirjoitti:Yleensä käytetään vakiokokoisia venttiileitä, pakoventtiilin voi laittaa suuremman 1 5/8" tai 1 3/4" imu on jo muutenkin iso.
Hionta 3 kulmaan, valurauta ohjurit tuli suosituksena amerikanpuolelta.
Jos ei ole virtaus penkkiä niin imupuolelta valujäämät pois eikä kosketa siihen kanavan alareunaan. Pakopuolelta voi siloitella vähän huolellisemmin.
Imusarjan ja putkiston tarkat sovitukset.
EDIT: en ole käyttänyt noita bensan lisä-aineita näissä uudemmissa (=1000cc) rautiksissa.
Mä oon rystyyni vaihtanu ohjurit varmaan kymmenen kertaa.
Oon kokeillu valurautaa, alumiinipronssia ja tinapronssia.
Omiin kokemuksiin pohjaten, valurauta huonoin ja tinapronssi paras.
Noi pronssi ohjurit mitä esim. evoon saa kaupasta, oliks se nyt AMCO jotain..., on muistaakseni alumiinipronssia.
Tota alumiinipronssia kehutaan sen alsan kanssa saman lämpölaajenemiskertoimen takia. Sen muita hyvyyksiä on hyvä korroosion kesto ja hyvä pintapaineen kesto. Molemmat viimeksi mainitut ominaisuuksia, joilla ei mun mielestä suurta merkitystä ohjurissa.
Koska sillä on yksi huonous, huonot liukuominaisuudet.
Valurauta ohjuri alsa kannessa. Ei mitään hyvää. Pienempi lämpölaajeneminen, pronssia huonommat liukuominaisuudet, no se pintapaineen kesto on hyvä. Suurin etu valmistajan kannalta. Halvempi raaka-aine.