Tehobensaa?
Tehobensaa?
Pitääkö väite paikkansa, että käyttämällä 95:n sijasta 98:ia löytyy enemmän potkua. Entä onko koneen (lue kestävyyden) kannalta merkitystä kumpaa käyttää. Ite oon aina tankannut kuuliaisesti 95:sta. Entä uusi biolitku???
mitä bensaa
Ovat nuo paremmin tietävät autopuolen heput kertoilleet sellaista, että 98 palaisi puhtaammin koneessa.
Muttei mainittavaa tehonlisäystä.
Muuna hyötynä tasaisempi käynti ja vähemän karstoitusta.
Pitkällä juoksulla 98 olisi siis jopa edullisempaa...
Ja mitähän bensaa siellä ameriikassa alunperin tankkaillaan??? 92 oct?
Mulla ainakin shovel rupesi metelöimään Shellin V100 (taimitäsenytoli) vaikka oli lyijynkorvauslisäainettakin. Olisko ollut "liian puhdasta" bensaa?
Korjatkaapa tietäväiset asiat oikeiksi.
Ja mitähän bensaa siellä ameriikassa alunperin tankkaillaan??? 92 oct?
Mulla ainakin shovel rupesi metelöimään Shellin V100 (taimitäsenytoli) vaikka oli lyijynkorvauslisäainettakin. Olisko ollut "liian puhdasta" bensaa?
Korjatkaapa tietäväiset asiat oikeiksi.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
Don Quijote
Lopetin tyystin 95:sen(joo, on uudet kannet) tankkaamisen kun oli jotenkin välillä nykivää menoa(huoltoasemissakin eroja?), loppui heti kun tyhjensi tankin(ruohonleikkurin ruuaksi) ja vaihtoi korkeampaan oktaaniin.
AINA kun huoltsikalla näkyy olevan 99:iä tarjolla niin pysähdyn ja otan(vaikka sitten vain tipan), muuten AINA 98:ia, ei ole 50-vuotias(pyörä:) joutunut köhimään.
AINA kun huoltsikalla näkyy olevan 99:iä tarjolla niin pysähdyn ja otan(vaikka sitten vain tipan), muuten AINA 98:ia, ei ole 50-vuotias(pyörä:) joutunut köhimään.
-
Tiger Antero
Re: mitä bensaa
Saman viestin minäkin kuulin SAAB-myyjältä (heh, heh), joka väitti lisäksi, että puhtaamman palamisen takia kulutus on jopa pienempi kuin 95:sta käytettäessä. No, en ole itse mitannut asiaa...smuige kirjoitti:Ovat nuo paremmin tietävät autopuolen heput kertoilleet sellaista, että 98 palaisi puhtaammin koneessa.
Oli miten oli, minä tuuppaan kaksipyöräiseeni (TC) aina 98:ia