Mulla on tuollanen evokoneinen softtailhäksätin ollu talven hoidossa ja olen laitteeseen sähköjä yms pikkufiksailua rakennellut, ja nyt sähköistä puuttuu enää nopeusmittarin asennus.
Mopon omistaja on aikoinaan hankkinut tuollaisen RBS pajan tekemän LED nopeusmittarin ja siihen hall tunnistimen nopeussignaalia varten. Mittarissa on viisi johdinta, joista punainen luonnollisesti + ja musta - sekä vihreä nopeussignaali (vastaava johdin anturissa) Lisäksi mittarissa on sininen ja keltainen johdin, joiden tarkoitus on hieman epäselvä. Kysessä ei ole mittarivalaistus eikä merkkivalot.
Jos jolla kulla olisi tuollainen vastaava mittari, olisin perin kiitollinen kytkentä informaatiosta. Lisäksi käyttö / anturin kalibraatio-ohje voisi kiinnostaa. Googlella olen yrittänyt pari iltaa etsiä, mutta tuloksetta. Eikä saksalainen valmistajakaan sähköpostilla ole innostunut minua auttamaan
Kyseessä siis tälläinen mittari
http://www.rbs-custom-parts.de/
http://www.rbs-custom-parts.de/en/tacho.html
RBS Mini Speedometer kytkentä?
Oliskos ne "ylimääräiset" johdot kalibrointia varten?
Ainakin toisissa elektronisissa mittareissa tarvitsee kytkeä kalibrointia varten kaksi kytkintä.
Taitaa toinen niistä toimia myös tripin kytkimenä.
Kun niihin piuhoihin on kytkenyt painimet, niin saa sitten näpyttelemällä laitettua joko pyörän halkaisijan (jos etu/takapyörässä anturi) taikka sykäysten määrän 1000 metrillä (anturi vaihdelaatikosta).
Jotenkin tuollalailla se menee.
Ainakin toisissa elektronisissa mittareissa tarvitsee kytkeä kalibrointia varten kaksi kytkintä.
Taitaa toinen niistä toimia myös tripin kytkimenä.
Kun niihin piuhoihin on kytkenyt painimet, niin saa sitten näpyttelemällä laitettua joko pyörän halkaisijan (jos etu/takapyörässä anturi) taikka sykäysten määrän 1000 metrillä (anturi vaihdelaatikosta).
Jotenkin tuollalailla se menee.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Tuossa on kaksi mikrokatkaisijaa mittarin alla. Tosin niitä painelemalla ei mittarissa tapahdu mitään, koska trippikin on vielä nollilla. Voit olla jäljillä.
Nopeustieto vilkkureleelle voisi olla yksi vaihtoehto...täytyy varmaan kytkeä aparaattiin virrat ja ruveta mittailemaan tuleeko johtimista jotain signaalia pyörän liikkuessa.
Nopeustieto vilkkureleelle voisi olla yksi vaihtoehto...täytyy varmaan kytkeä aparaattiin virrat ja ruveta mittailemaan tuleeko johtimista jotain signaalia pyörän liikkuessa.