Kuutiotilavuuden suurentaminen
Kuutiotilavuuden suurentaminen
Olisi tarkoitus suurentaa kuutiotilavuus 883:sta 1200:aan. Voitko neuvoa miten ja missä homma tapahtuu ja paljonko suurinpiirtein tulisi maksamaan. Haluaisin tekijäksi jonkun alan harrastajan, en merkkiliikettä.
Itselläni aikaisempi kokemus "muovipyöristä".
Itselläni aikaisempi kokemus "muovipyöristä".
eagle
Missäs päin Suomea operaatio pitäisi mielellään suorittaa ? Vai onko merkitystä ?
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sporttiboy
- Viesti:
Kantsii tehdä ihan itse jos vaan on paikka ja pysyy palikat käsissä.
Männät, venttiilit ja tiivistesatsi: 300 - 1200 erkkii merkistä, ja ostopaikasta yms riippuen
Porautus about 60 -> erkkii reikä
Venttiilien istutus 20 -> erkkii reikä
Tällaisia mulle on tarjottu. Riippuu siis tosiaan paikkakunnasta. Sit jos et itse tee duunia niin se purkaminen ja kasaaminen tarttee varmaan laskee jonkun arvoiseks, vaikka olis joku harrastaja niin useempi tunti siinä menee aikaa jonka vois käyttää vaikka oman mopon duunaamiseen...
Männät, venttiilit ja tiivistesatsi: 300 - 1200 erkkii merkistä, ja ostopaikasta yms riippuen
Porautus about 60 -> erkkii reikä
Venttiilien istutus 20 -> erkkii reikä
Tällaisia mulle on tarjottu. Riippuu siis tosiaan paikkakunnasta. Sit jos et itse tee duunia niin se purkaminen ja kasaaminen tarttee varmaan laskee jonkun arvoiseks, vaikka olis joku harrastaja niin useempi tunti siinä menee aikaa jonka vois käyttää vaikka oman mopon duunaamiseen...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Ajattelin minäkin, että jos vaikka joskus tekisi tuon konversion. Tuohon pyttyjen poraukseen en kyllä oikein mielellään lähde kun paikallisista koneistamoista ei ole hyviä kokemuksia eikä huvittaisi ympäri Suomea lähetellä kamoja kun sitten niitä osia pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa ja ajopäiviä menee hukkaan.
Elikkä, ajattelin josko ostaisi uudet 3 1/2" sylinterit ja niihin lätkäisisi sopivat 883->1200 konversiomännät. Ajattelin ainakin aluksi säilyttää 883-venttiilit ja sopivat männät valitsemalla ei tarvitseisi kannestakaan ottaa materiaalia pois. Kysymys onkin, että voiko näin tehdä? Yleensähän pytyt porataan männän halkaisija + tarvittava toleranssi (siis pytty mäntään, ei toisinpäin), eli liekkö uusissa pytyissä toleranssit tarpeeksi tarkkoja ettei tarvitse ruveta sitä välystä hienosäätämään?
Toinen kysymys, että lähtisiköhän nuo pytyt ja männät alle 1000 euron (siis kotomaasta)? Plarasin jotain vanhaa W&W:n kataloogin hinnastoa mutta en oikein saanut selvää oliko ne valuuttayksiköt DM:iä vaiko euroja. Laskeskelin hinnaksi tulevan about 800 euroa, miten lie
Elikkä, ajattelin josko ostaisi uudet 3 1/2" sylinterit ja niihin lätkäisisi sopivat 883->1200 konversiomännät. Ajattelin ainakin aluksi säilyttää 883-venttiilit ja sopivat männät valitsemalla ei tarvitseisi kannestakaan ottaa materiaalia pois. Kysymys onkin, että voiko näin tehdä? Yleensähän pytyt porataan männän halkaisija + tarvittava toleranssi (siis pytty mäntään, ei toisinpäin), eli liekkö uusissa pytyissä toleranssit tarpeeksi tarkkoja ettei tarvitse ruveta sitä välystä hienosäätämään?
Toinen kysymys, että lähtisiköhän nuo pytyt ja männät alle 1000 euron (siis kotomaasta)? Plarasin jotain vanhaa W&W:n kataloogin hinnastoa mutta en oikein saanut selvää oliko ne valuuttayksiköt DM:iä vaiko euroja. Laskeskelin hinnaksi tulevan about 800 euroa, miten lie
Sportster 1200 '88-98 163-07-57530 197,00
tuon verran näyttäs Stormilla maksavan sylinteri kpl, laadusta en tiedä.....
männistä maksoin itse aikanaan (kylläkin +0,010) 287,00 eur / pari (keith Black), ja tiivistesatsista 97,80 (James), eli näillä hinnoilla tulis yhteensä 778,80
tuon verran näyttäs Stormilla maksavan sylinteri kpl, laadusta en tiedä.....
männistä maksoin itse aikanaan (kylläkin +0,010) 287,00 eur / pari (keith Black), ja tiivistesatsista 97,80 (James), eli näillä hinnoilla tulis yhteensä 778,80
- Sporttiboy
- Viesti:
Kertoilivat, että olis ainkin imuvenat hyvä pistää vähän reippaamman kokoisiks samalla, että saa tosta kasvatuksesta hyödyn irti... Mäntä ja vena (sekä imu että pako) paketti kaikilla tiivisteillä maksoi mulle 375 kun viitsin vähän kysellä ja tinkailla. Eivät parasta mahdollista takokamaa, mutta eiköhän noilla kiljukotkillakin pari kesää ajele...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
-
Vieras
Tattis hinta-arvioista, taidan minä sittenkin osata jotain laskea
Toiset sanovat, että 883-venttiileillä saisi 1200-tehot alakierroksilla, mitä itse olen hakemassa. Jo nykyisillä yläpään tehoilla on kortti aika hepakassa. Sen näkee sitten...
Rupesin miettimään, että on paljonkin sellaisia sylinterimäntäsettejä (siis esim. sössön 1450 cc) jotka voi tuosta vaan pultata. Mietityttää, että liekkö ne mätsänneet ne männät ja sylinterit vai onko niillä niin hyvät valmistustoleranssit. Ehkä se saattaisi onnistua ihan vaan heittämällä (uudet sylinterit + männät) mutta karmii ajatellakin jos paljastuu että välykset on päin havupuuta ja joutuu koneistamon äijien kanssa tappelemaan
Toiset sanovat, että 883-venttiileillä saisi 1200-tehot alakierroksilla, mitä itse olen hakemassa. Jo nykyisillä yläpään tehoilla on kortti aika hepakassa. Sen näkee sitten...
Rupesin miettimään, että on paljonkin sellaisia sylinterimäntäsettejä (siis esim. sössön 1450 cc) jotka voi tuosta vaan pultata. Mietityttää, että liekkö ne mätsänneet ne männät ja sylinterit vai onko niillä niin hyvät valmistustoleranssit. Ehkä se saattaisi onnistua ihan vaan heittämällä (uudet sylinterit + männät) mutta karmii ajatellakin jos paljastuu että välykset on päin havupuuta ja joutuu koneistamon äijien kanssa tappelemaan
-
Vieras
Totta turiset (ja voi joutua vähän runkoa duunaamaan), mutta pointti olikin ettei niitä mäntiä ja sylintereitä tarvitseisi ruveta toisiinsa mätsäämään.hemuli kirjoitti:Nuo mainitsemasi sössön bigbore-kitit eivät käsittääkseni sovi paikalleen ilman lohkojen koneistamista. Sylinterin reikää joutuu kairaamaan isommaksi. Eli hommana paljon vaivalloisempi kuin 883/1200 konversio.
Vieraalle sen verran, että tuo 5500 on enemmän kuin riittävästi.
kun olis ylimääräistä, vois kokeilla...........
http://www.sscycle.com/catalog/xl/LongBlocksV2.htm
http://www.sscycle.com/catalog/xl/LongBlocksV2.htm
- Sporttiboy
- Viesti:
miksei HD harrastajille anneta koskaan valtion 5-vuotis taiteilija-apurahaa ............