Harikalla onni onnettomuudessa että kädet ja jalat pelaa vielä. Noi pikku luunpalat on aika tärkeitä osia ihmiskehossa. Toivottavasti kuntoutuminen edistyy hyvin sekä miehellä että ratsulla
Pyörän kaato paikallaan tai kävelyvauhdista, se adrenaliinipölläys ja etenkin ”näkiks kukaan” on just niitä missä tyrät rytkähtelee ja välilevyt pullahtelee varmaan useammin ja pahemmin kuin itse kaatumisessa. Pitäis muistaa maltti.
Itsellä oli tuossa pöytähaaverissa sellainen pattitilanne että etupyörä oli kiinni telineessä ja pöytä länällään. En jaksanut tuosta kuvan tilanteesta nostaa koko pakettia pystyyn kun takapyörä liukui pöydällä, etupyörä pani hanttiin jne. Ei se paljosta kiinni ollut, pari-kolme kertaa sain ”melkein”, mutta ei uskaltanut sitä viimeistä pakkausta ettei kaadu toiselle puolen. Yksin olin paikalla tietenkin. Etupyörän remmiä ei voinut irroittaa kun sitten olisi pöytä rojahtanut lattialle ”oikeaan asentoonsa” mahdollisesti kolhien porsteria. Onneksi on hallissa myös moottorinosturi, semmoinen hydraulinen ”pilkki” jonka sain tuupattua sopivaan kohtaan niin että nostoliina ylettyi emäputken/yläkolmion seuduille. Siitä sitten hivuttaen paketti pystyyn, ilmaa kompuralla eturenkaaseen ettei heti taas kaadu, pilkki pois, remmi pois ja pintapuolisen tarkistuksen jälkeen kone käyntiin.
Mutta juu, vaikka suht rauhallisesti otinkin tilanteen, piti sitä yksin käsipelissä yrittää pystyyn, selässä vähän huomasi seuraavana päivänä. Ja olenhan tuon pyörän kokeeksi ja tahallaan joskus laskenut vasemmalle kyljelleen maahan ihan vaan kokeillakseni että jaksanko a) laskea sen hallitusti ja b) saanko sen itse ylös. Molemmat onnistuu ainakin tasaisella ja kovalla alustalla. Eri juttu sitten jos olisi ”katollaan” ojassa. Oikealla on sen verran kaikkea sälää, mm kaasutin, joka mulla on varmaan liki 10 senttiä normaalia ulompana, pakoputket ym, eli sinne puolelle en kaada ainakaan tahallani jos ei ihan pakko ole. No, tää Rautapää nyt on tällainen ”kevyt” muutenkin, reilu sata kiloa vähemmän se painaa kuin nuo isot twinit.
Onkos noissa matkamalleissa sellaiset raudat jotka suojaavat herkempiä osia ja estävät kokonaan kumolleen menon? Gold Wingeissä kuulemma on ainakin joissakin sellaiset rakenteet että saa päästää ”putoamaan”, mutta ei mene kokonaan nurin eikä ainakaan mitään elintärkeää mene rikki.