Kone käy kuumana
Kone käy kuumana
Mikä pitäs muuttaa kun kone käy todella kuumana? Pitää huomenna säätää sytkä. Voiko muu vaikuttaa? Kummassa kuumenikaan, aikasella vai myöhäisellä?
Kävin ajaas noin 50 km lenkin ja lämpötila oli 8 astetta. Ihmettelin kun venttiilikoneisto pitää niin kovaa mekkalaa ja huohottimesta vähän tulee öljyä koneen päälle. Oli vissiin öljyt aika kuumana ja löysänä, teki saman kesähelteellä viime kesänä, huohottimesta tuli öljyä pihalle vähän reippaammin.
Sit huomasin et kone on pirun kuuma, venakoppiin ei voinut oikein edes koskea, poltti heti........
Kävin ajaas noin 50 km lenkin ja lämpötila oli 8 astetta. Ihmettelin kun venttiilikoneisto pitää niin kovaa mekkalaa ja huohottimesta vähän tulee öljyä koneen päälle. Oli vissiin öljyt aika kuumana ja löysänä, teki saman kesähelteellä viime kesänä, huohottimesta tuli öljyä pihalle vähän reippaammin.
Sit huomasin et kone on pirun kuuma, venakoppiin ei voinut oikein edes koskea, poltti heti........
-
Vieras
Kyllä se ainakin tossa yks kerta kyllä oli öljysäiliökin ihan kuuma. Ja kun työntää huohottimesta öljyä ylös jonkun niin et sotkee paikkoja
Oisko se sit seos laihalla?
883:na tuossa oli suuttimet 150/52
Nyt 1200:na laitoin 165/58
Mulla on kyllä vielä tuossa vaikka 170/65 suuttimet tai jotkut noiden sekoitukset.... hmmm..... Taidanpa kokeilla 165/65.
Muttakun pelaa hyvin nykyisillä. Mukava ajella, ei yski kaasariin eikä mitään. Vehkeessä Supertrapin se isommalla sisähalkasijalla oleva änkkäri, 2-1 putki sekä S&S putsarin koppa Accelin pestävällä suodattimella. Ja kaasari läppäkeihin.
Kahden maissa iltapäivällä ois vaan tarkoitus lähtä sinne Norrtäljeen painamaan. Onneks ei jää jutut koskaan viime tippaan
....
Oisko se sit seos laihalla?
883:na tuossa oli suuttimet 150/52
Nyt 1200:na laitoin 165/58
Mulla on kyllä vielä tuossa vaikka 170/65 suuttimet tai jotkut noiden sekoitukset.... hmmm..... Taidanpa kokeilla 165/65.
Muttakun pelaa hyvin nykyisillä. Mukava ajella, ei yski kaasariin eikä mitään. Vehkeessä Supertrapin se isommalla sisähalkasijalla oleva änkkäri, 2-1 putki sekä S&S putsarin koppa Accelin pestävällä suodattimella. Ja kaasari läppäkeihin.
Kahden maissa iltapäivällä ois vaan tarkoitus lähtä sinne Norrtäljeen painamaan. Onneks ei jää jutut koskaan viime tippaan
Olinpa toi äskeinen minä itse.....
Ja 883:ssa näytti olevan 155/52 suuttimet mulla alunperin.
Tuossa joskus keräilin noita suutin kokoja:
Sportiboy 170/62 (jossain taas sano vissiiin 55)
Jiivee 170/65
Yhdellä 1100:ssa 150/47 Evossa
Kaverilla 1100:ssa 160/52 Evossa
Mut Service manuaalissa höpistään jotain että suuttimet ei ole vertailukelpoisia 1100/1200 verrattuna 883:een kaasareiden sisäisen erilaisuuden kanssa??? Tais olla samat tai jopa pienemmät kuin jossain 883:ssa
Taidampa lyödä sinne 170/65 suuttimet varmuuden vuoksi huomenna aamulla, luottaen Jiiveen ja Sportiboyn mukaan. Ja sytkää kohdalleen.
Saako sen säädettyä strobolla ilman sit muovitulppaa siihen lohkon reikää. Tuossa kokeiltiin ja työns aika rajusti öljysumua. Maalaisn sen jälkeen viel merkin maalilla et erottuis paremmin. Silloin jäi kesken
Ja 883:ssa näytti olevan 155/52 suuttimet mulla alunperin.
Tuossa joskus keräilin noita suutin kokoja:
Sportiboy 170/62 (jossain taas sano vissiiin 55)
Jiivee 170/65
Yhdellä 1100:ssa 150/47 Evossa
Kaverilla 1100:ssa 160/52 Evossa
Mut Service manuaalissa höpistään jotain että suuttimet ei ole vertailukelpoisia 1100/1200 verrattuna 883:een kaasareiden sisäisen erilaisuuden kanssa??? Tais olla samat tai jopa pienemmät kuin jossain 883:ssa
Taidampa lyödä sinne 170/65 suuttimet varmuuden vuoksi huomenna aamulla, luottaen Jiiveen ja Sportiboyn mukaan. Ja sytkää kohdalleen.
Saako sen säädettyä strobolla ilman sit muovitulppaa siihen lohkon reikää. Tuossa kokeiltiin ja työns aika rajusti öljysumua. Maalaisn sen jälkeen viel merkin maalilla et erottuis paremmin. Silloin jäi kesken
-
Vieras
-
Hemmo Paskiainen
Öljynlämpö
Mitä sillä öljynlämpömittarilla tekee sanoi entinen mies... eräässä chatissa. Musta se on kiva.
Öljysäiliö on niin kuuma ettei siihen mielellään koske jo silloin kun öljyt on jotain 60-asteisia. Jos et usko niin kokeile himassa vesikattilan kylkeen... Älä tule sanomaan että poltit näppisi...
Joskus huuhtelin himassa bensatankkia, olin aikoinaan mitannut että kraanasta tulee about 65-asteista vettä. Ei sitä ilman hanskoja voinut käsitellä.
Joskus huuhtelin himassa bensatankkia, olin aikoinaan mitannut että kraanasta tulee about 65-asteista vettä. Ei sitä ilman hanskoja voinut käsitellä.
Zytkä
Taitaapa olla niin, että liian aikaisella oleva sytkä kuumentaa palotilaa ja aiheuttaa nakutusta venttiileissä. Reilusti myöhäisellä oleva sytkä taas kuumentaa pakopuolta ja varmaankin sitä kautta myös kansia ym..
Laiha seos oireilee samalla tavalla kuin liian aikainen sytkä.
Laiha seos oireilee samalla tavalla kuin liian aikainen sytkä.
-
Shovel 78
Ei palanut näpit, ei
Tiehän kyllä että öljyn on tarkoitus kuumeta mutta että niin paljon, ehkä se johtuu vaan siitä kun tähän mennessä ajellut puolta pienemmillä fillareilla, yleensä öljysäiliö on vaan ollut hyvin lämmin - ei polttavan kuuma jo 5-10km jälkeen, 20-30min. ajoa niin kone helottaa kun kesägrilli vielä vaikka on saanut seistä joku 20min.
koneena siis -52 pannu.
Tiehän kyllä että öljyn on tarkoitus kuumeta mutta että niin paljon, ehkä se johtuu vaan siitä kun tähän mennessä ajellut puolta pienemmillä fillareilla, yleensä öljysäiliö on vaan ollut hyvin lämmin - ei polttavan kuuma jo 5-10km jälkeen, 20-30min. ajoa niin kone helottaa kun kesägrilli vielä vaikka on saanut seistä joku 20min.
koneena siis -52 pannu.
-
Vieras
Kone käy kuumana. Öljyn lämpötila näyttää 100 astetta. Voiko liika öljy aiheuttaa lämptilan nousua moottorissa? Evosta kysymys. Jos sytkä on aikaisella mihin suuntaan väännän kiekkoa? Kylmänä ei lähde hyvin käyntiin lämpimänä ei tarvi kun pikkasen koskee starttiin, niin humahtaa heti käyntiin. Onkohan sytytys kohdallaan?