peräkärry pyörään

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jack

peräkärry pyörään

Viesti Kirjoittaja jack »

elikkäs tartteeko leimata??

Onko kukaan tehnyt tollasta yxi pyörästä? Kokemuksia ajossa, onko kuulalla kiinni vai joku muu systeemi, kun tuolla yhdellä saitilla mainittiin, että jos yx pyöräsen lyö kuulalla kiinni jossa on enemmän klappia, niin saattaa alkaa voblaamaan. Mielikuva villisti perässä kieppuvasta kärrystä ei ole kaikkein mukavin.

Vinkit jousituksen suhteen kelpaa, linkkejä löytyi kyllä, muttei vinkkejä ti-miehelle :lol:

Että tällästä tänään....

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos en ihan väärin muista, niin Lappeenrannassa jo vuosia vaikuttanut
Möykkä-......(kun en viitti nimeä laittaa) oli joskus ykspyöränen kärry.
Kiinnitys oli ristikkonivelellä eli kardaaninivelellä. Kääntyilee joka suuntaan hyvin ja kallistuu pyörän mukana. Kuulalla ei pysy pystyssä.

Väittäisin että ei tarvii leimata, koska prätkäkärryissä ei ole ikinä kilpeä.

Jousitusvinkki. Yksi sopiva lehtijousen lehti. Keskeltä poikki. Päiden lenkkeihin akseli kiinni, johon on laakeroitu pyörä. Lehden puolikkaat pituussuuntaan molemminpuolin rengasta. Lehdet toimivat samalla tukivarsina ja jousina ja rakenne on matala. Sopivaa jäykkyyttä voi hakea rälläköimällä lehtiä kapeammiksi.

Eiks tiipii mahdu enää loksun päällä, jos pitää kärry olla. Onneks sä et ole tosissas???
jack

Joo
sellasessa kaupallisessa versiossa oli just ristikkonivel. eli tarvii varmaan kattoo sellasta.

Toi lehtijousi ajatus oli hyvä, sittenhän niitä olis molemmissa päissä yhdistelmää.

Ja joo, kyl mä taidan olla ainakin puolitosissani, vois sitten tosissaan ottaa sen Tiipiin mukaan ja telttapöydän ja tuolit ja sängyn ja ... :lol:

Kattoo ny tuleeko suunnitelmasta mitään, pitäähän projekteja olla. 8)

Jack
-Riddnick Wysdom
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Mulla on tuollainen yksipyöräinen, pitää olla ristikkonivelellä kiinni. Asun Espoossa, kärryä ja kiinnitystä saa tulla katsomaan. Laita email tai privaattiviesti.

Kärrystä kuva ilman runkoa ja rengasta: http://www.hdcf.fi/showroom/2001_FXST_Santtu.jpg

Ei tarvitse katsastaa, vaatii kilven jos peittää prätkän oman kilven tai se ei näy taakse (ja takasivuille), kilveksi prätkän kilven kopio vapaamuotoisella hakemuksella AKE:sta. Kärrysäännöt, mitat jne. tarkemmin: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.12

Mun Pannonian kärryssä rengaskoko on hankala ja nyt 60-luvulta (?) peräisin oleva sisäkumi on loppu. 12x3 sisäkumia etsin. Apua? Kuvia ei tule ennenkuin tuo on kunnossa ja kärry kasassa.
Viimeksi muokannut santtu, 14:00 14.09.2005.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
jack

Santtu,

Otan yhteyttä...Samalla kylällä ollaan.

Jack
-Riddnick Wysdom
FX

Viesti Kirjoittaja FX »

Toi kilpi saa olla myös tarra mallia. En ole ihan varma saako olla jopa pienempikin. Joku tarrapaja pyöräyttää sellaisen muutamassa minuutissa, eikä maksa paljon.
Vastaa Viestiin