Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Turre
Viestit: 624
Liittynyt: 16:02 07.01.2006.
Paikkakunta: Born in the S.A.V.O.
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Turre »

rokker kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:
mcjusa kirjoitti:Kysymys kuuluu: on ollut vai on vieläkin?
Hyvä kysymys, tuo sanamuoto tökkäsi itsellenikin silmään. Vastaus : on vieläkin ja suurin osa saksalaisista mp-kilvistä on juuri tuota. Joitain pienempiä näkyi pari viikkoa Saksaaa ajellessani, en tiedä olivatko "väärennöksiä" nekin vai jotain muuta vanhempaa tai vaihtoehtoista sarjaa. Mutta tosiaan, tuota kokoa ne ovat Güntherslovakiassa :roll:
Ilmeisesti huhtikuussa 2011 on tullut pienempiä kilpiä saataville, mutta en tiedä poistuiko isot kilvet kokonaan...
tietääkseni rekkarikilven koko on Saksassa "osavaltiokohtainen" asia, toisaalla isompi, toisaalla pienempi.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Siitäpä esimerkkiä tänne Suomeen. Hesalaiset (plus esikaupungit) sais ajaa perinteisillä kilvillä ja tänne pohjanmaalle pikkukilvet :D
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

mcjusa kirjoitti:Siitäpä esimerkkiä tänne Suomeen. Hesalaiset (plus esikaupungit) sais ajaa perinteisillä kilvillä ja tänne pohjanmaalle pikkukilvet :D
Njääh, teille sinne tollaset saksanmallin lakanat ku ootte aina sitä mieltä et pohojanmaaal o kaik isoo jne... me voidaan tääl tSadin kulmil palata vanhoihin mustapohjiin...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:41 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Hurtti kirjoitti:Pitäisi saada tavallista pienempi kilpi, kun ei normaalikokoinen sovi tarakan ja takavalon väliin. En viittisi alkaa rakentaa sivukilpitelinettä tms.Osoitteita voi laittaa myös yksityisviestinä jos joku kokee että tässä on jotain laitonta. :roll:
Luin tämän ketjun jo aikoinaan, mutta kun ei ole päässyt vastaamaan kun ei ole viitsinyt rekisteröityä......
Itse näin tuon nykyisen mopon jo vuonna -96 eli se oli silloin uusi ja siinä oli itse tehty kilpi kun normi suomi kilpi ei sovi electrassa takavalon ja laukun väliin.... ja siinä se on ollut siitä lähtien ja itellä tuo mopo on nyt ollut pari vuotta eikä ainakaan tähän asti poliisit ole olleet kiinnostuneita siitä yhtään.... tiedä sitten miten huomenna?
Eli kilpi on kuin auton kilpi - siinä on kirjaimet ja numerot vierekkäin ei päällekkäin niin kuin mopoissa "normaalisti" on... koko vastaa auton vastaavaa kilpeä (kaksi kirjainta ja kolme numeroa), mutta kirjainten fontti on hieman eri eikä ole koholla, mutta se valkoinen on kuitenkin heijastavalla pinnalla! Mopo on nähnyt suomen teitä tuosta vuodesta lähtien yli 90 tkm, eli onko vain hyvää tuuria, että siihen ei ole puututtu?
PS. tiesin jo silloin kun näin tuon mopon eka kerran että ei ole "laillinen" kilpi, ja saman huomioin silloin kun ostin sen pari vuotta sitten, mutta kun siihen EI sovi normi suomi kilpi... ja en ole raiskaamassa mopoa sen takia... suomi kilpi taas pitäisi leikata molemmista laidoista että sen saisi alkuperäiselle paikalle ja sekin on yhtä laitonta! PRKL tätä sarvikuonojen maata!!!!!!!!!! :evil:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
isoajoe
Viestit: 129
Liittynyt: 22:14 02.06.2012.
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja isoajoe »

Mulla ollu pikkukilpi jokaisessa HD:ssa 99 vuodesta asti enkä kertaakaa saanut siitä sakkoja. Joskus jotain keskustelua siitä on ollut mutta ku poliisin kanssa keskustelee asiallisesti niin hyvin on mennyt. Pääasiahan on että kilpi näkyy selvästi. Se koko mitä olen käyttänyt on n s jenkkikoko, (10x18 cm). Olen tilannut ne ruotsalaiselta yritykseltä nimeltä Art Invest HB. Kilvet on prässättyä alumiinia ja niisä on heijastava pinta. Tosi asialliset. Juuri hommasin uuden mopedin ja siihen tulee myös sen kokoinen kilpi mikä tehdas on pyörään suunnitellut.
FLH -55 ja FXST -21.
Peeppe
Viestit: 203
Liittynyt: 21:23 20.10.2009.
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

isoajoe kirjoitti:Mulla ollu pikkukilpi jokaisessa HD:ssa 99 vuodesta asti enkä kertaakaa saanut siitä sakkoja. Joskus jotain keskustelua siitä on ollut mutta ku poliisin kanssa keskustelee asiallisesti niin hyvin on mennyt. Pääasiahan on että kilpi näkyy selvästi. Se koko mitä olen käyttänyt on n s jenkkikoko, (10x18 cm). Olen tilannut ne ruotsalaiselta yritykseltä nimeltä Art Invest HB. Kilvet on prässättyä alumiinia ja niisä on heijastava pinta. Tosi asialliset. Juuri hommasin uuden mopedin ja siihen tulee myös sen kokoinen kilpi mikä tehdas on pyörään suunnitellut.
Ei taida Firmalla olla nettisivuja ? Ei ainakaan löytynyt kuukkelilla.
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Joe Cool kirjoitti:Ei se ole syvästäkään kokemisesta kiinni, se vaan on yksinkertaisesti laitonta :mrgreen: Mikä tahansa mainoskilpiä tekevä paja sellaisen sinulle omalla vastuullasi tekaisee.
Muistutetaan tuosta Joen kommentista. Katsastajan käsikirjassa on erikseen mainittu tarkastuskohteena rekisterikilven koon tarkastaus.

(ja se käsikirja löytyy esim. Motopediasta, tuolta oikeasta yläkulmasta)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mopopoika -65 kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Ei se ole syvästäkään kokemisesta kiinni, se vaan on yksinkertaisesti laitonta :mrgreen: Mikä tahansa mainoskilpiä tekevä paja sellaisen sinulle omalla vastuullasi tekaisee.
Muistutetaan tuosta Joen kommentista. Katsastajan käsikirjassa on erikseen mainittu tarkastuskohteena rekisterikilven koon tarkastaus.
Ja tuo kokeminen tuossa liittyi ketjun aloittajan vähettelevään sävyyn, jos joku kokee laittomaksi :twisted: Kannattaa siis sanoa konstraapelille, että en koe tätä laittomaksi :)
No minä en ole lainvartija, joten täältäkin noita saa(nee):
http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=34" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.showplate.se/butik/advanced_ ... =2a&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Sopivasti yhdistelemällä noista pohjista ja tarroista se kai onnistuu.

Eli korjaan sen verran lausumaani, että tuollaista kohokirjaimilla prässättyä ei saa mistä hyvänsä, painetun tai tarrakilven kyllä.

Noita ruotsalaisia kilpiä katselin joku vuosi sitten American Car Showssa, kun pajalla oli siellä osasto ja prässäsivät kilpiä siinä samantien. Hyvää työtä olivat, erittäin hyvää - mutta tietenkin laittomia, jonka jokainen ihan varmasti tietää kokemattakin. 8)

Omalla vastuulla tietenkiin ja vain showkäyttöön, ei tieliikenteeseen - tämä taisi olla heillä oikein seinään kiinnitetyllä kyltillä todettu.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Suomeen pitäs saada saman kokoset kilvet kun Norjassa on ollu 70-luvulla. Kilven koko n. A7. Olisko ollu kaks numeroo ja yks kirjain? ;)
isoajoe
Viestit: 129
Liittynyt: 22:14 02.06.2012.
Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja isoajoe »

Peeppe kirjoitti:
isoajoe kirjoitti:Mulla ollu pikkukilpi jokaisessa HD:ssa 99 vuodesta asti enkä kertaakaa saanut siitä sakkoja. Joskus jotain keskustelua siitä on ollut mutta ku poliisin kanssa keskustelee asiallisesti niin hyvin on mennyt. Pääasiahan on että kilpi näkyy selvästi. Se koko mitä olen käyttänyt on n s jenkkikoko, (10x18 cm). Olen tilannut ne ruotsalaiselta yritykseltä nimeltä Art Invest HB. Kilvet on prässättyä alumiinia ja niisä on heijastava pinta. Tosi asialliset. Juuri hommasin uuden mopedin ja siihen tulee myös sen kokoinen kilpi mikä tehdas on pyörään suunnitellut.
Ei taida Firmalla olla nettisivuja ? Ei ainakaan löytynyt kuukkelilla.
Joo, ei oo nettisivuja. S-postilla saa yhteyttä, artinvest@telia.com. Jos haluat tilata niin laita mulle YV:tä. Tilataan yhdessä ja säästetään postikuluissa. Viimeksi ku tilasin niin hinta oli n 50 eur/kpl.
FLH -55 ja FXST -21.
MrX

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja MrX »

Kun tuo ongelma lienee kilven korkeus. Ainakin mulla. Tein Trafiin anomuksen matalasta kilvestä huhtikuussa 2011 vastaus tuli marraskuussa 2011. Ei käy kun ei ole tarvetta ja hyvää kesää... No onneksi olin ajellut Showplatella koko kesän päätöstä odotellessa.
Asia on sinänsä typerä. LAKI ei estäisi käyttämästä Auton vaakakilpeä moottoripyörässä. AKEn/Trafin laatimat säännöt estävät. Asian muuttaminen ei vaatisi kuin Trafin päätöksen. Sörkassa on jo työkalut valmiina kilpeä varten. Esimerkiksi museopyörän kilpi käänteisin värein (valkoinen pohja mustin tekstein) poistaisi korkeus ongelman. Mulla on jo kahdessa pyörässä ruotsalainen prototyyppi, siihen mahtuu se FINni tarrakin. Sen jälkeen mahtuisi tavaratelineet, TourPakit jne paikalleen ilman virittelyä.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Jos jonkinlaisia kilpiä saa täältä: http://www.showplate.se/butik/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse tilasin mustan vaakakilven ja lähettivät kaupan päälle sen ikuvanhan missä ei ole reunaviivoja. (Siis sellasen mitkä olivat edessä ja takana, kun vaari aloitti. :wink: )
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti:Jos jonkinlaisia kilpiä saa täältä: http://www.showplate.se/butik/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Taisit linkata samaan firmaan, mihin minä tuossa noin 4 viestiä ylempänä - minun linkkini vaan näytti monimutkaisemmalta, kun siinä oli palveluhenkisesti jo linkattu suoraan moottoripyöräkilpiin ;) Mutta kertaus on...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Mistä tavallista pienempi rekisterikilpi?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Joe
Taisit linkata samaan firmaan
Joo zorry! Sulta vaan tulee noita vinkkejä ja linkkejä niin tiuhaan etten kerkee niitä kaikkia aukomaan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Vastaa Viestiin