Avattavat kypärät

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
AnttiM
Viestit: 138
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja AnttiM » 16:19 10.04.2017.

Onko kokemuksia Nolanin kypäristä, joista saa leukaosan irti.
Tuo kiinnostaisi kun saisi samaan kypärään avo ja umpikpärän ominaisuudet.
Vai onko lopputulos molempien välimaastossa.

Varman päälle pelatessa voisi ajaa Davidan avolla ja tarvittaessa vaihtaa umpikypärään
vesisateen sattuessa.
Mutta reissussa on kaikki ylimääräinen tavara turhaa lastia.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"

Avatar
-Harikka-
Viestit: 3865
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- » 19:06 10.04.2017.

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:38 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95" (1550) FXSTB 'ChromeTrain'

AnttiM
Viestit: 138
Liittynyt: 13:52 08.11.2010.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja AnttiM » 22:24 10.04.2017.

Ensimmäinen kypärä oli Sharkin Evoline.
En ollut yhtään tyytyväinen siihen.
Meluisa ja teki ihme pyörteen sisälle, mikä kuivatti silmät.

Nyt on tullut ajettua davidalla muutama vuosi,
mutta pidemmällä reissulla olisi mukavempi umpinaisempi,
varsinkin jos vettä sataa.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"

Avatar
hdjokke
Viestit: 1030
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja hdjokke » 22:50 10.04.2017.

On kokemusta Nolan N 43 Air:ista. Siitä sai leukaosan irti, mutta eipä tuota tullut irroiteltua. Muuten oli hyvä ja tuulettuva kypärä hintaisekseen, mutta aika meluisa. Kun leukaosan ottaa irti, niin missä meinaat sen kuljettaa? Se vie aika paljon tilaa.

Tämän takia Roof Desmo ja Shark EvoOne ovat käteviä, kun avokypäräfiiliksen saa aikaan kääntämällä leukaosan taakse. Roof:in ja Shark:in ero on siinä, että Shark:issa on myös aurinkovisiiri. Desmon ulkonäössä taasen on ehkä enemmän H-D-mäistä asennetta, mene tiedä.

Minulla oli Shark Evoline 3 pari kautta, mutta en käyttänyt sitä juurikaan. Se oli myös todella isokokoinen. EvoOne on parannettu versio Evoline 3:sta hieman pienemmällä kuorella. Siitä ei ole kun kylmätyyppikokeilu kaupassa.

Itse käytän nykyään Schuberth:in kypäriä, koska niihin saa hyvin integroituja kypäräpuhelimia. Pelkkä avattavuus riittää itselleni.

On myös Davidan avo, mutta ei sillä viitsi pitkälle lähteä. Palaa naama, ja aurinkorasvojen kanssa ei viitsi lotrailla. Ampiaisenpisto sattuu myös aika ikävästi, kun kohdalle osuu.

Mutta tästähän se kypäräkeskustelu taas alkaa. :D
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI
95 CI + Screamin' Eagle Heads | SE Roller Rocker Arms | SE 203 Cams | SE Intake Manifold | SE Air Cleaner | Feuling #8032 Cam Plate & #7060 Oil Pump | Supertrapp SuperMegs 2:1 Exhaust, 103 dB | Officially homologated

Avatar
LeClerc
Viestit: 579
Liittynyt: 14:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja LeClerc » 23:06 10.04.2017.

Yksi kausi takana avattavalla mallilla.
Sovitin kaikki ja mun kupoliin sopi parhaiten x-lite.
Olen ollut tosi tyytyinen. On aurinko visiiri ja pinlock.
Ei huurru ja ilmastointi pelaa. Kiinni ja auki helposti yhdellä kädellä.
Myyjä kehui että kyyt käyttää samaa.... oliko kehu vai ei ... ota siitä selvää :lol:

Xlite ja Nolan on samaa pajaa.
- it is I, LeClerc -
2008 FXDL

Avatar
Pave.
Viestit: 1218
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja Pave. » 07:27 11.04.2017.

Kannattaa sovittaa useampaa eri merkkiä, jotta tietää mikä istuu itselle parhaiten päähän! Se mikä sopii toiselle, ei välttämäti sovi taas toiselle... meillä jokaisella kun on erilainen kuuppa!
Joskus reilut viisitoista vuotta sitten Hesan MP-näyttelyssä sovittelin kaikki mahdolliset merkit avattavista kypäristä ja paras istuvuus oli silloin liki halvimmasssa kypärässä! Nolanit sun muut Arait ei sopinut päähän, puristi milloin mistäkin ja seuraava koko oli sitten taas väljä!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!

Pertti
Viestit: 5131
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja Pertti » 12:47 11.04.2017.

Biltemassakin kannattaa käydä. Jos sopii päähän, on hinta-laatu kohdallaan.
Mulla on tuollainen 79e halpiainen ollut jo useamman kesän jatkuvassa käytössä ja edelleen ehjä.
Ei tietenkään mikään Shubert, mutta minusta kerrankin hyvä halvalla 8)
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
hdjokke
Viestit: 1030
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja hdjokke » 16:41 11.04.2017.

Motonetissäkin on yllättävän hyvä valikoima kypäriä, jos meinaan lähitienoilta löytyy Motonet, niin siellä kannattaa käydä katselemassa. Monenhintaista kypärää on tarjolla. Schuberth:ista lähtien. Roof Boxer V8 näyttää olevan tarjouksessa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4003901 ... mattamusta" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI
95 CI + Screamin' Eagle Heads | SE Roller Rocker Arms | SE 203 Cams | SE Intake Manifold | SE Air Cleaner | Feuling #8032 Cam Plate & #7060 Oil Pump | Supertrapp SuperMegs 2:1 Exhaust, 103 dB | Officially homologated

Avatar
-Harikka-
Viestit: 3865
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- » 20:40 11.04.2017.

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:38 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95" (1550) FXSTB 'ChromeTrain'

Avatar
hdjokke
Viestit: 1030
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja hdjokke » 09:51 12.04.2017.

Ehkä juuri mainitsemasi asiat Desmossa ovat syitä, miksi Roof Boxer on tarjouksessa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI
95 CI + Screamin' Eagle Heads | SE Roller Rocker Arms | SE 203 Cams | SE Intake Manifold | SE Air Cleaner | Feuling #8032 Cam Plate & #7060 Oil Pump | Supertrapp SuperMegs 2:1 Exhaust, 103 dB | Officially homologated

Avatar
Niina77
Viestit: 59
Liittynyt: 21:19 16.05.2011.
Viesti:

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja Niina77 » 10:56 16.04.2017.

Moikka!

Pari viime kesää sateissa ajaneena tykkään kovasti omasta avattavasta umpikypärästäni. Mulla on Nolanin avattava kypärä ollut monta vuotta ja viime kesänä kun piti kypärä vaihtaa niin pitäydyin edelleen Nolanissa. Siitä ei saa leukaosaa kokonaan irti ja se on ihan törkeän näköinen jos ajaisi se leukaosa otsalla. Mutta ei haittaa mua. Kypärä pitää vesisateella veden ulkopuolella ja visiiri ei huurru. Aurinkovisiiri on minusta hyvä ja siihen saa erilaisia värisävyjä niin halutessaan. Helppo käyttää myös kun pystyy ajossa helposti vaihtamaan aurinkovisiirin päälle tai pois.
Cool tai katu-uskottava mun kypärä ei ole sitten hetkeäkään. Ostin vielä valkoisen, että varmasti erotun liikenteestä :lol:
Kokeilin useampia malleja ennen viime kesäistä kypärän uusimista. Roofin Boxer ei käynyt mallannut mulle mitenkään. Sääli, sillä olisin tykännyt siitä, että siinä saa leukaosan niskaan saakka.
Ei sun varmaan auta muu kuin käydä testailemassa kypäriä. Kyllä sieltä joku sopiva vastaan tulee.
Kauas on pitkä matka. Hyvä!

Viiksi-Vallu
Viestit: 30
Liittynyt: 08:43 23.07.2008.

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja Viiksi-Vallu » 09:26 21.04.2017.

Omissa kypäräkokeiluissa olen päätynyt mahdollisimman hiljaiseen kypärään. Toistaiseksi hiljaisin on ollut Davidan Speedster. Kangassisustalla olevat avopotat ovat olleet murhaa jopa korvien mukaan valettujen tulppien läpi. Umpipotta taas teki sellaiset ulvonnat sisälle että niitä koitan välttää.

Minkälainen melutaso on integroiduissa kypärissä? Mitä enemmän osaa niin sitä meluisampi vai onko jo nykyään toimivan hiljaista integroitua?

Avatar
Korhis
Viestit: 5
Liittynyt: 19:06 06.07.2016.

Re: Avattavat kypärät

Viesti Kirjoittaja Korhis » 14:37 16.05.2017.

Olen muutaman vuoden ajanut noilla sharkin evo-modulaareilla. Evoline 3 oli käytössä kolmisen vuotta, ja tuo tänä vuonna ostamani uusi Evo-one on siihen tarpeellinen ja tervetullut päivitys.

Evoline oli huomattavasti isompi, M-kokoinen potta oli piirun verran isompi kuin nykyinen L-koon Evo-one.

Evoline meni huuruun käytännössä jos lämpötila laski ulkona alle 10 asteen tai jos ilma oli kostea. Evo-onessa on pin-lock visiiri, joten tuota ongelmaa ei ole. Ensimmäisissä myyntiin tulleissa Evo-oneissa tuo pinlock raapi kypärää vasten kun visiiri nostettiin ylös, mutta Shark korjasi tuon vian eikä nyt hyllyiltä löytyvistä tuota ongelmaa pitäisi enää löytyä.

Integroitu aurinkovisiiri on molemmissa hyvä ja iso, evo-oneen sen kokoa on kuitenkin kasvatettu entisestään.

Evoline oli avo-moodissa sen muotoinen että kevytkin tuuli alkoi tempoa päätäni mukanaan, tuulisena päivänä kovissa vauhdeissa oli niska ja hartiat koetuksella.
Evo-one on tuohon verrattuna suorastaan aerodynaaminen, ei ole kuukauden ajoissa päässyt tuuli riepottelemaan kertaakaan. Istuu päässä muutenkin paremmin ja tuntuu kevyemmältä.

Avaus-/sulkumekanismi toimi edeltäjässä paremmin. Yhdellä kädellä pystyi ajon aikana kiskasta auki tai sulkea ilman ongelmia. Evo-one vaatii kahta kättä, etenkin kun haluaa leuka-osan nostaa takaraivolta takaisin alas, ja silloinkin pitää tempoa voimalla. Toivottavasti käytössä vähän löystyisi.

Hiljaisia ei ole kumpikaan. Tuo evoline oli syy miksi ostin kunnolliset korvilleni muotoillut korvatulpat. Evo-one on ehkä hiukan hiljaisempi, mutta ei voi verrata oikeisiin umpikypäriin.

Näille säille kun töihin ajaessa sataa vettä ja on kylmä, mutta töistä lähtiessä aurinkoista ja lämmintä, tämä potta on omasta mielestäni oikein mainio ratkaisu.
Sportster 1200C '14

Vastaa Viestiin