Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
pp99
Viestit: 80
Liittynyt: 10:22 01.08.2018.
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja pp99 »

En ehkä puusilmäisyydestäni johtuen löytänyt yhtään keskustelua
vakuutuksista.
Hinnat näyttäisivät olevan omassa tulkinnassa epäloogisen
mallikohtaisia. Nyt kiinnostaa se, että missä putiikissa on
paras palvelu, kattavimmat vakuutukset ja (yllätys) edulliset hinnat.
Museovehkeisiin saa jossakin sen edullisen liikennevakuutuksen (31-50 eur) lisäksi kuvien perusteella museokaskon.
Uuteen laitteeseen voi vakuutus olla kaikilla herkuilla luokkaa
1200 eur.

Luuisin, että vakuutuksen laajuudesta riippuen mennään jossakin
Pop ja If välimaastossa.

Saapi kommentoida.
pp99 oli jossain mainoksessa vuosia sitten "pelastakaa pantterit, pp99", tai se on sitten vaan dynastia.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Onhan niistä väännetty paljonkin täällä, mutta tuskin kannattaa kaivaa esille. Nylyään tilanne on muuttunut niin, että ainoa tapa selvittää omat vakutuksesnsa on itse kysellä omilla tiedoillaan ja omalla kalustollaan joka yhtiöstä erikseen. Ja joka mallille vielä voi olla eri yhtiöissä eri hintataso.

Lisäksi liikennekäytöstä poisto käsitellään eri tavoin eri yhtiöissä, joten yksiselitteistä vastausta ei ole. Edullisuus liittyy niin moneen muuttujaan.

Minulla on suurin osa kalustosta POPissa, koska heillä on parhaiten minulle sopiva seisontahyvitys poiston ajalta. Eli hyvittävät myös ajokaudella seisonnassa olevat pyörät.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Sinäpä sen sanoit, hankalaa on vertailu kenenkään toisen vakuutuksiin, asiassa on monta muuttujaa. Ja varmaan haluavat nuo yhtiötkin hoitaa asian niin ettei voi helposti vertailla.

Foorumilla on useampiakin ketjuja aiheesta, olisiko tuo yksi uusimmista:https://www.harrika.fi/juttutupa/viewto ... utuksista
Hakutoimintoon kun kirjoitat vakuutukset tai vakuutuksista niin noita vanhempia alkaa löytyä.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Läksin levittelemään vakuutuuksia halvimpien hintojen takia sinne sun tänne pari vuotta sitten. Liittyi siihen että ryhtyivät antamaan mahtavia aloitusbonuksia toisaalla vaan ei vielä tuolloin käyttämässäni yhtiössä.

Nyt parin vuoden jälkeen olen palautellut vakuutukset takaisin siihen alkuperäiseen yhtiöön.

Parissa vekottimessani on vuosien aikana kerrytetyt bonukset 75. Ja muihin näytän saavan 80 heti alussa. Joskaan ei näytä siltä että noissa kaikissa se perusmaksu olisi sama. Ainoa vakuutus joka maksaa "satasia" vuodessa on Dynan täyskasko. Muut on enempivähempi kymppejä tai enintään satasen nykyään.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 22:24 15.09.2018. Parissa vekottimessani on vuosien aikana kerrytetyt bonukset 75. Ja muihin näytän saavan 80 heti alussa. Joskaan ei näytä siltä että noissa kaikissa se perusmaksu olisi sama.
Tässä on tärkeä pointti. Minullakin vain yhden pyörän vakuutus on enää sellainen, jossa on kerrytettyjä bonuksia (55 nyt) ja se kannattaa sellaisena pitääkin. Kalusto kun vaihtuu, niin saa "täydet bonukset" jostain hihasta revitystä selkeästi korkeammasta hinnasta. POPissa sanoivat suoraan, että tuossa pyörässä on edullisempaa pitää tuo 55% bonus, kuin uusi 80%.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Joe Cool kirjoitti: 21:48 15.09.2018. Onhan niistä väännetty paljonkin täällä, mutta tuskin kannattaa kaivaa esille. Nykyään tilanne on muuttunut niin, että ainoa tapa selvittää omat vakutuksesnsa on itse kysellä omilla tiedoillaan ja omalla kalustollaan joka yhtiöstä erikseen. Ja joka mallille vielä voi olla eri yhtiöissä eri hintataso.

Lisäksi liikennekäytöstä poisto käsitellään eri tavoin eri yhtiöissä, joten yksiselitteistä vastausta ei ole. Edullisuus liittyy niin moneen muuttujaan.

Minulla on suurin osa kalustosta POPissa, koska heillä on parhaiten minulle sopiva seisontahyvitys poiston ajalta. Eli hyvittävät myös ajokaudella lyhyestikin seisonnassa olevat pyörät.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

pp99 kirjoitti: 21:07 15.09.2018. Museovehkeisiin saa jossakin sen edullisen liikennevakuutuksen (31-50 eur) lisäksi kuvien perusteella museokaskon
Minun 1971 museo-Honda CB350K3:n liikennevakuutus on OP Vakuutuksessa alle 30 e. En tiedä mihin perustuu eli vaikuttaako näissä moottorin koko tai teho.

Kaskon määräytymisperuste oli mielestäni aika fiksu. Itse piti arvioida pyörän arvo. Kasko oli vähän yli 100e, pyörän kaupallinen arvo on vaan 2000...3000 e (tunnearvoa on vaikeaa ja turha mitata rahassa). Ajattelin kyllä tuosta kaskosta luopua. Hyvä jos kesässä edes 100 km tulee tuolla ajettua ja nekin hienoimpina kesäpäivinä eli parhaissa olosuhteissa.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

UrpoTJ kirjoitti: 09:50 16.09.2018.
pp99 kirjoitti: 21:07 15.09.2018. Museovehkeisiin saa jossakin sen edullisen liikennevakuutuksen (31-50 eur) lisäksi kuvien perusteella museokaskon
Minun 1971 museo-Honda CB350K3:n liikennevakuutus on OP Vakuutuksessa alle 30 e. En tiedä mihin perustuu eli vaikuttaako näissä moottorin koko tai teho.

Kaskon määräytymisperuste oli mielestäni aika fiksu. Itse piti arvioida pyörän arvo. Kasko oli vähän yli 100e,
Ei se liikennevakuutus perustu noihin, vaan ainoastaan kunkin yhtiön hinnoitteluun. Minulla museovehkeiden vakuutukset muiden mukana nousivat IF:ssä vuosi vuodelta ja kun ne alkoivat 5x, vaihdoin ne kaikki pois sieltä. Fenniassa olivat 37 e riippumatta oliko auto tai pyörä kummassakin. Fenniasta siirsin ne kaikki POP-vakuutukseen, koska sieltä tarjottiin pelkkää palo-/varkausvakuutusta lisävakuutuksena myös museovehkeisiin. Kokonaishinta on jossain 60-70 e/v/laite.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
rwuorio
Viestit: 17
Liittynyt: 18:34 06.10.2019.
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja rwuorio »

itselle ilmoitti POP vakuutus noin 450€ ympäri vuotinen
L kasko ja liikenne yhteensä 2018 road king policeen

ekaa harlikkaa hankkimassa

tinkasin IFltä niin sain tarjouksen n 530€ laajin kasko+liikenne vakuutus
IF jorvaa hieman laajemmin jos nyt oikein katoin ja vertasin
2018 FLHP 114 Stage III,
Petri Qvist
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Vakuutuksien hintaan vaikuttaa niin moni tekijä, että on mahdotonta yksiselitteisesti löytää edullisinta yhtiötä. Tähtien asento ei ilmeisesti paljon vaikuta, mutta viimeisen kilpailutuskierroksen jälkeen en kyllä olisi varma siitäkään. :lol:

Suurin ero tulee vakuutuksissa liittyen pyörän käyttöaikaan. Esim. If:iltä saa vielä vakuutuksen 1-6 kk ajokaudelle. Voi olla järkevää jos on useampi pyörä ja kaikki eivät ole kerralla ajossa. Kannattaa myös huomata, että osassa yhtiöstä ympärivuotisesta vakuutuksesta ei saa hyvitystä liikennekäytöstä poiston ajalta. OP:lta vielä saa, joten omien pyörien vakuutukset ovat siellä, kun kaikki eivät ole edes kesällä yhtä aikaa ajossa.

Liikennekäytöstä poistetuille ei tarvita enää vakuutusta lainkaan, joten siinä on tietysti vaihtoehto pitkään seisovalle kalustolle.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Veijo Esso kirjoitti: 09:08 11.10.2019. Tähtien asento ei ilmeisesti paljon vaikuta, mutta viimeisen kilpailutuskierroksen jälkeen en kyllä olisi varma siitäkään. :lol:

Suurin ero tulee vakuutuksissa liittyen pyörän käyttöaikaan.
osassa yhtiöstä ympärivuotisesta vakuutuksesta ei saa hyvitystä liikennekäytöstä poiston ajalta.
POP hyvittää myös liikennekäytöstä poiston ajan. Suurin etu tästä tulee juuri usean pyörän tapauksessa. Heidän hinnoittelussaan kesä-heinä-elokuu ovat noin 20% vuoden maksusta /kk. Joten jos pyörä seisoo syystä tai toisesta vaikka 2 viikkoa kesällä, niin tämän jakson liikennekäytöstä poistolla tulee jo 10% etu vuositasolla.

Tästä syystä minulla kaikki käyttöpyörät on vakuutettu POPissa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
rwuorio
Viestit: 17
Liittynyt: 18:34 06.10.2019.
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja rwuorio »

Itse otin IF:sitä kun ennenkin ollut siellä
2018 M8 Road King FLHP
Ympäri vuotinen huippu kasko ja liikenne
yhteensä 623€

Ikää kuskilla 48v sekin tuntuu vaikuttavan paljon
2018 FLHP 114 Stage III,
Petri Qvist
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja moorits »

Se mitä maksaa ei oo niin tärkeä kun se kuka hyvittää , jos vahinko sattuu . En tiedä pyörän vahingoista paljon ,kun ei oo vielä tarvetta ollut ...onneksi . Korjaan autovahinkoja ammatiksi ja olen huomannut että autojen vahinkoja korjataan helpommin LähiTapiola sit Fennia ja Pohjola . Enintään hylkäyksiä ja nenään-kaivelua on tullut IF -ista ja Pop-ista --- siellä on yksi pykälä aina , mikä kumoa toisen ….jos ei tarkista alussa kaikkea.

Ainakin kerran on If hylännyt prätkän kaskon kun sillalla kova sivutuuli kaatoi kolme prätkä .Kaksi oli Fenniassa ja ne hyväksytin mutta yksi oli If-issä ….ja se hylätiin - " Luonnon voimia vastaan ei toimi vakuutus"

Haluaisin vaan totea että olipas kaverilla hyvät eväät - säästi melkoisesti vakuutusmaksuissa , mutta 2-v vanha Goldwingi meni tuuskan -nuuskaksi ----jeeee .

Pitää aina tarkista pyöräkohtaisesti kaikki edut ja pisteet i-n päällä ennen kun tekee sopimuksen. Ja aina toimistossa naamakkain , ei soittamalla !! Puhelinpalvelussa ei ne tiedä kaikkea - aina tarkistavat viisammilta.. :wink:
moorits
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Näissä on aika tyhjän päällä lopulta etukäteen.

Vakuutusmyyjälle maksetaan siitä, että hän maksimoi myynnin. Korvauskäsittelijälle siitä, että hän minimoi korvauksen. Korvauskäsittelijän kanssa harvoin pääsee hiertomaan vakuutuskauppaa ja vahingon tapahtuessa asian käsittelee todennäköisesti joku muu.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vakuutuksista ja niiden hinnoista

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kuten tuntuu olevan yksilöllisiä vanhojen vekottimien vakuutushinnat (pärstäkerroin), niin yksilöllisiä on olleet korvauspäätöksetkin. Melkein aina sitä korvausta on tullut ihan odotusten mukaisesti, joskus jopa ylikin. Kaksi kertaa olen ollut vastapuolena kun vakuutusyhtiön henkilö osuu. Toisella kertaa korvauksen runsaus yllätti. Toisella kerralla oli vaikeampaa. Kummassakin tapauksessa olivat syyllisiä. Ei noista tiedä etukäteen.

No ihan helmi tapaus oli, kun sattui kotona vahinko ja kohdalle osui korvauskäsittelijä, jolle oli just kerrottu, että hän joutuu eläkeputkeen vasten tahtoaan.

Viiden ympäri vuoden ajossa ja vakuutuksessa olevan kanssa olen etsinyt halvinta hintaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin