Buell 88ci?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Jube666
Viestit: 4
Liittynyt: 22:28 07.11.2016.

Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Jube666 » 21:48 17.03.2019.

Mors.

Onko know-how:ta 1200cc buellin stroukkaamisesta big bore kitillä? Pyörä on 2004, eli H-D pohjainen pata.

Mikä valmistaja on paras? Mitä muuta ois syytä tehdä samalla? Ecu, putkisto ja vapari pyörässä jo on. Olisiko syitä ennemmin teettää vakiokansista jotain virtaavampaa? Jotenkin vaan kiehtoo ajatus iskutilavuuden ylivoimasta.

Kaikki tieto tervetullutta.

Avatar
Kiwi
Viestit: 1700
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 11:26 18.03.2019.

Tonnikakssatasen jättäisin stroukkaamatta, ysisatanen oli mukavan kierrosherkkä moottori. Jos tuosta vielä iskua kasvattaa tiputtaisin punarajaa hieman alemmas. Mutta esim. Hammerin 1250 kitti, niillä on tietoa omista tuotteistansa.
Custom Farm Motorcycles

Pertti
Viestit: 5158
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 12:31 18.03.2019.

Virtauksiin minä panostaisin.
Aika hyvät kannet tuossa on, mutta osaava seppä saattaisi saada jotakin vielä kutiteltua. Nokka-akselien ja puristusten sovittaminen halutulle kierrosalueelle siinä samalla.
Entäs jos vaihtaisi ruiskun kaasariin....saattaisi jäädä monta käyntimysteeriä pois.

Jokatapauksessa normaaliliikenteeseen suunnitellun tuotantokoneen virittäminen on aina jonkinlainen kompromissi.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
ranze
Viestit: 647
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja ranze » 19:31 18.03.2019.

Jokatapauksessa normaaliliikenteeseen suunnitellun tuotantokoneen virittäminen on aina jonkinlainen kompromissi.
Amen for that. Hullunahan ne mua pitää, kun downgreidasin 124":n 106:een. :lol: Iso pata vanhassa sohvassa oli kuin Chargerin kone John Deeressä. Nyt on maltillisempi setti muutenkin. Isä kyllä opetti että raha ei oo raudassa hukassa.

Toki Buell on ajettavuudeltaan ihan toista luokkaa ja se minunkin pata meni nuoremmalle tyypille Dynaan.

Mitä enemmän rakennat, huomaat kohta koko projektin aina vaan paisuvan. Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. 8)
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | Terry's starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Jube666
Viestit: 4
Liittynyt: 22:28 07.11.2016.

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Jube666 » 20:00 18.03.2019.

Kiitos vastauksista tähän asti. Itseä houkuttaa iskutilavuus, minkä johdosta mietin tota 88cid:iä. Lähinnä siis käytännön kokemuksia kyseisen setin asentaneilta haussa. Ahtaminen ei oikein kiinnosta kun se on niin helppo keino, poislukien laki hommat, kun 04:sen ahtaminen taitaa vaatia jotain suurempia tulkintoja konttorilla.
Onhan siinä arkikäyttöön tehoa ihan hyvin, mutta lähinnä tekemisen ilo ja erilaisuuden tavoittelu haussa.

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 992
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ » 19:21 19.03.2019.

Pertti kirjoitti:
12:31 18.03.2019.
Entäs jos vaihtaisi ruiskun kaasariin....saattaisi jäädä monta käyntimysteeriä pois.
Onkos niitä aina niitä mysteerejä? Minulla on 1200 cc, 2008 XB12X-malli ja ruisku, mutta taitaa siinä olla vielä joku lisäpalikkakin. Hyvin toimii, vetää nykimättä läpi koko kierrosalueen. Tässä yksilössä ei ole sitä tasakaasulla nykimistä mistä muut ovat kertoneet. Itse en ole tähän kaivannut piristystä, pitää olla varovainen kun Softailin päältä tähän vaihtaa...
Mutta jos huvikseen niin se on tietysti ihan toinen juttu!

Tuo Kiwin mainitsema Hammerin kitti on Amerikan foorumeilla ihan kehuttu, mutta onko tässä tapauksessa liian mietoa muutosta?

Buellin osien tarjonta näyttää vaan hiipuvan, kaikkea ei enää saa, jos ei samat palikat sovi Sportsteriin.

Jube666
Viestit: 4
Liittynyt: 22:28 07.11.2016.

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Jube666 » 13:01 20.03.2019.

Niin ei mulla kyllä ole käyntimysteerejä ollut. Race-ecu tekee kylmänä nykimistä tasakaasulla, mutta sekin on ominaisuus ennemmin kuin vika. Lisäksi tuo runkomalli on aika haastava kaasariksi muuttamiselle. 1250 löytyy kyllä paljon puhetta, mutta tosiaan se on ongelma, että mitä hyötyä on kasvattaa iskua 50cc?

Erilaisuuden tavoittelu on ehdottomasti kärkeä tässä, mutta yli 1000 euron sijoitus kymmenen hevosvoiman ja kymmenen Newtonmetrin takia ei ole tällä varallisuudella järkevää.

Avatar
Kiwi
Viestit: 1700
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 13:28 20.03.2019.

Mitään hyötyä ei ole kasvattaa iskua 50 cc mutta porausta on. Hammerilla on nykyisin myös 1275 pyttyjä saatavilla, tuossa kuvaa niistä hyödyistä:

Kuva

Kuvassa 1200 ruiskusportti vakiokansilla ja nokilla joten Buellissa hieman erilaiset käppyrät.
Näytti niillä olevan 88 big borea joka menis vakio iskulla, vois sopia Buelliin oikein hyvin.
Custom Farm Motorcycles

Avatar
JKKo
Viestit: 961
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Buell 88ci?

Viesti Kirjoittaja JKKo » 09:00 24.03.2019.

Juu ja porausta pitää kasvattaa kohtuullisesti ja oikeassa kohdassa. 1250 setin poraus on 2% isompi kuin vakion ja männän pinta-ala 4%. Tällä pikkumuutoksella vääntö kasvaa 10%. Ajatella, jos 883/1200 konversiossa tulisi samassa suhteessa vääntöä ja tehoa!

Taitaa olla Hammerin setissä jotakin muutakin parannusta samalla kertaa kuin 50cc.
883/1200/turbo

Vastaa Viestiin