On käynyt mielessä tehdä jostain 1200 irtomoottorista sellainen vähän pirteämpi tapaus nykyisen 883:n tilalle.
Ebayssa näkyy myynnissä läjäpäin moottoreita ja jos sieltä jonku sopivan aihion ostais ja alkais rakentamaan.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... +xl+engine
Kysymys kuuluukin, että onko kaikki kumiripustetut samanlaisia perusmoottoreiltaan? Eli meneekö heittämällä paikalleen nykyisen 883:n tilalle?
Ruiskuversioon eri sytkä ja kaasari, mutta ei liene muuta eroa?
04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Harley-Davidson
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Kokemusperäistä tietoa ei ole, mutta en näe syytä, mikseivät onnistuisi. Noita näytti olevan EU:ssakin, joten eipä jenkeistä asti kannata tilata, jos italialaisiin luottaa...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Tuossa kannattaa nyt miettiä että ottaako vaihtokoneeksi vakio 1200 vai 883. Riippuu hieman mitä hakee, 883 hieman tiheämmät välitykset ja jos ei ajatellut sitä pyörää pitkille matkoille tehdä vaan aikoo sitä muutoksien tuomaa voimaa käyttää kiihdyttelyssä niin 883 alakerta ja vaihteisto käy myös. Yläkertaan Hammerin tai vastaava 1250+ kitti ja kannet sopiviksi.
Ite tekisin ruiskulla.
Ite tekisin ruiskulla.
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Eiks noissa ollut 1200 kokoisina olennaisesti paremmat kannet ja 883 pytyt puolestaan ei sellaisinaan sovellu konversioon. Mitenköhän noihin sen kaasarikoneen sytkän saa laitetuksi jos aihio on ruiskukoneinen jossa on kaikenmaailman kampuran asentoanturia? Jollakin tarvikesatsilla?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Mittojensa puolesta varmaan istuvat paikalleen
Minä laittaisin tämän, ainakin yläkerrassa on buellia. Orkkiksena ihan kulkeva peli.
Minä laittaisin tämän, ainakin yläkerrassa on buellia. Orkkiksena ihan kulkeva peli.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Just noiden kansien takia pelkkä konversio 883->1200 ei niin lujasti kiinnosta, kun 1200:ssa on paremmat kannet ja noilla kansilla onnistuu myös 1250, tai 1275 konversiokin.JKKo kirjoitti: ↑00:03 27.05.2019. Eiks noissa ollut 1200 kokoisina olennaisesti paremmat kannet ja 883 pytyt puolestaan ei sellaisinaan sovellu konversioon. Mitenköhän noihin sen kaasarikoneen sytkän saa laitetuksi jos aihio on ruiskukoneinen jossa on kaikenmaailman kampuran asentoanturia? Jollakin tarvikesatsilla?
883:n kansilla voi tehdä "vain" 1200 konversion, joten parempi hyöty orggis 1200:sta koneesta tuossakin.
Voishan sitä tietty koittaa jostain löytää 1200 kannet ja ostaa isoimman konversiokitin, sekä säädettävän sytkän ettei pauku ennakot liian rajuiksi 883:n orggis-sytkällä ja tehdä virikone talvella olemassaolevasta... Hinta hehtaarilla sama teki kummin tahansa
Kaasarikoneissa on map ja ckp, en tiedä onko ruiskuissa jotain muitakin antureita. Lambdat löytyy ruiskuista, mutta tuohan ei ole ongelma, kun konetta ollaan laittamassa kaasarikoneen tilalle...
Sytkäksi ajattelin jotain 1200:lle kaasarikoneille tarkoitettua aftermarket- säädettävää ja eikö kaasarina cv40 riitä helposti jonnekin 100hp tienoille suuttimia, jne kilkkeitä vaihtamalla?...
Harley-Davidson
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Täältä löytyy 883->1250/1275 korversioihin asiaa.
http://www.hammerperf.com/883conversions.shtml
http://www.hammerperf.com/883conversions.shtml
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: 04->19 883 ja 1200-moottorit, passaako ristiin?
Kirjoittelenpa selvittelytyön tuloksia tänne...
2007-> moottori passaa 2004-06 kaasarimallien tilalle.
Kaasari-imusarja ei passaa kaasarikoneesta ruiskukoneeseen. Näissä oli joku 1,6mm mittaero
Vaatii erilaisen imusarjan laipat ja imusarjan. Laipat: 2x 27327-07A
Joidenkin tietolähteiden mukaan 2007-> moottoreissa paremmat nokat vs 04-06 ja ruiskukoneen vakionokilla saatu hyviä teholukemia.
Piuhasarjaakaan ei tarvi vaihtaa.
2007-> moottori passaa 2004-06 kaasarimallien tilalle.
Kaasari-imusarja ei passaa kaasarikoneesta ruiskukoneeseen. Näissä oli joku 1,6mm mittaero
Vaatii erilaisen imusarjan laipat ja imusarjan. Laipat: 2x 27327-07A
Joidenkin tietolähteiden mukaan 2007-> moottoreissa paremmat nokat vs 04-06 ja ruiskukoneen vakionokilla saatu hyviä teholukemia.
Piuhasarjaakaan ei tarvi vaihtaa.
Harley-Davidson