Taas ongelmissa
Mulle uusi pyörä, '83 FXR, vuotelee jonkun verran hajutestin perusteella laatikkoöljyä.
Meinasin loppukesän ajella niin että vuotaa kun talvella tarkoitus tehdä isompia operaatioita koko pyörälle joten menee sitten siinä samalla.
Meinasin että laatikkoöljyt olisi kuitenkin hyvä vaihtaa ja varmistua siitä, että öljyä on riittävästi. Pyörä on siis viisipykäläisellä laatikolla ja jälkiasennetulla kickerillä varustettu.
Kickerin kuoren päältä löytyy isohko talttapäinen pultti jonka käytin auki ja totesin että jotain öljyä näkyvissä, mutta mistäs tiedän tyhjennyksen jälkeen että kuinka paljon sinne lisään? Kickerin kummallakaan sivulla ei näy tarkistusreikää johon asti täytetään eli saa vaikka piripintaan koko laitoksen. Pohjalta, keskeltä kickerin kuorta, löytyy kuusiokolopultti joka nyt luonnollisesti lienee tyhjennystä varten.
Vai kuuluuko öljyt täyttää ja tarkistaa jostain ihan toisaalta? Pahoittelut kokemattomuudestani, mutta aiemmat kokemukset vain evosporasta jossa tietty laatikon öljyt on yhtä kuin enskan öljyt.
Tässä kuva tuosta laitoksesta:
Kiitoksia auttajille jo etukäteen!
5-vaihteisen Shovelin laatikkoöljyn vaihto
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
5-vaihteisen Shovelin laatikkoöljyn vaihto
'74 PanShovelEvo
Re: 5-vaihteisen Shovelin laatikkoöljyn vaihto
Siitä kiksin kopasta ölyt laatikkoon.
Normilootaan menee noin 0,5litraa, mutta tuo leveä kiksikoppa ottaa ainakin desin lisää.
Kannattaa mitata ulos päästetyn öljyn määrä ja siitä sitten päätelmiä.
Normilootaan menee noin 0,5litraa, mutta tuo leveä kiksikoppa ottaa ainakin desin lisää.
Kannattaa mitata ulos päästetyn öljyn määrä ja siitä sitten päätelmiä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 08:13 17.10.2016.
- Viesti:
Re: 5-vaihteisen Shovelin laatikkoöljyn vaihto
Mie olen yleensä ohuen pitkän meisselin työntänyt täyttöreijästä ja sillä nähnyt paljon on öljyä.