Juu tein kans 23cm pitkän jota jouduin kaventaa, huomenna taas tallilla joten eiköhän se aukene.Veijo Esso kirjoitti: ↑17:11 08.11.2019. Palikan pituus on tasan 23 senttiä. Tämä siis -98 softailissa käytetty.
Kolot piti tehdä, kun ei ollut kuin leveää lattaa tallissa, eikä muuten mahtunut paikalleen.
Avauksessa käytin 70 senttistä vartta ja pyörä oli tukevasti lattialla. Aukesi ns. helposti.
Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Kytkin saatu auki mutta spoketin pulttia en vielä saanut auki kun tekemäni rauta lukitukselle ei vielä hyvä ja oikean kokoista avainta ei löytynyt pultin avaukseen, tönärillä mittasin jotta 38,4 mm kokoinen eli 15 jotain tuumaa...
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Motonetin 38 millinen hylsy on juuri sopiva. Adapterin joutuu ostamaan, kun 36:ta isommat on kaikki 3/4 tuuman karalla.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Saan huomenna kaiffarilta lainaksi 38:n
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Noita kiiloja myydäänkin muovisina. Pirkkaniksi emännän muovisesta leikkuulaudasta suikale nurkasta. Toiminut 9 vuotta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Twincamin manuaalissa taisi olla erityisesti kielletty kiilan kanssa pelaaminen. Sallittua oli tuo tanko rattaiden väliin. Pulttipyssykin oli kieltolistalla. Joskus järkeilin tähän syytä, mutten ole ihan varma, kantaako teoriani foorumilaisten vertaisarvion. Kokeilen.
Kun ketjun kiilaa jumiin kiilalla ja vääntää kampiakselin mutteria ”olan takaa”, niin kampiakselin vetotappiin tulee ketjun vedon suuntaan melkoinen voima. Kun kampiaxeli alunalkaenkin rihdataan nuijimalla sitä kiilan ja moskan kanssa, kelpaa sille tämänmoinenkin uudelleen muokkaus, eli kampura voi muuttaa muotoaan.
Sen sijaan kun käyttää rattaiden välissä sopivan mittaista lattaa, ketjun voimalle tulee vastavoima, joka ei siis johdu tässä työskentelymenetelmässä vetotappiin. Ei synny edes kiertoa.
Twincamin, jossa vetopuolen laakeri ei ole enää kaksoisrullalaakeri ”Timken”, tilanne on vielä herkempi. Ehkä.
Ja nyt popcornit tekeytymään ja odottelemaan keskustelun runsautta...
Kun ketjun kiilaa jumiin kiilalla ja vääntää kampiakselin mutteria ”olan takaa”, niin kampiakselin vetotappiin tulee ketjun vedon suuntaan melkoinen voima. Kun kampiaxeli alunalkaenkin rihdataan nuijimalla sitä kiilan ja moskan kanssa, kelpaa sille tämänmoinenkin uudelleen muokkaus, eli kampura voi muuttaa muotoaan.
Sen sijaan kun käyttää rattaiden välissä sopivan mittaista lattaa, ketjun voimalle tulee vastavoima, joka ei siis johdu tässä työskentelymenetelmässä vetotappiin. Ei synny edes kiertoa.
Twincamin, jossa vetopuolen laakeri ei ole enää kaksoisrullalaakeri ”Timken”, tilanne on vielä herkempi. Ehkä.
Ja nyt popcornit tekeytymään ja odottelemaan keskustelun runsautta...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Early TC:ssä on Timken ja evon enska.Twincamin, jossa vetopuolen laakeri ei ole enää kaksoisrullalaakeri ”Timken”, tilanne on vielä herkempi. Ehkä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
38 voimahyksyllä ja paineilmakoneella aukesi hienosti mitään rikkomatta
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Avaaminen onnistuu, joskus liimaa voi olla niin paljon että joutuu lämmittämään. Ei ole sattunut vielä kohdalle.
Kampuran kiertymisessä on kyse melkoisista voimista. Helpommin saa aikaan tekemällä donitseja kuin mutterimopolla.
https://youtu.be/Qx-qXn6tCoc
5411 ftlb = 748 kg-m
Kampuran kiertymisessä on kyse melkoisista voimista. Helpommin saa aikaan tekemällä donitseja kuin mutterimopolla.
https://youtu.be/Qx-qXn6tCoc
5411 ftlb = 748 kg-m
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Itse olen antanut ensin lämpöä muttereille, vaihde silmään ja kaveri pyörän päälle painamaan takajarrua. Hyvin on mutteri irronneet ihan manuaalisesti vääntämällä noin metrin vääntövarrella.
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Aukihan ne aina saa. Mutta kiinni ja momenttiin hankalampaa, jos ei jotenkin lukitse.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Jos on remmi, saattaa alkaa kuulumaan rutinaa kiristysvaiheessa. Tulee aika kova voima kumminauhalle.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Hyvä huomio, ei ole enskassa kumia vaan orkkis ketju
Re: Evon kytkimen kiinnityksen irrotus ongelma
Toisiovedossa on myös orkkis ja paljon ajettu kuminauha