1200 evo sportsterin työntötangot

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

pmn
Viestit: 4
Liittynyt: 12:22 21.03.2020.

1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja pmn »

otin moposta kannet ja pytyt irti alapään tiivisteiden takia ja kun oli ollut ajamata monta vuotta niin hioin venttiilit kans. pakoventtiileitä piti kyllä hioa jo koneellisesti ku pinnoissa oli aika syviä koloja jotta saa tiiviiksi,mutta hyvät tuli. nostajat ja kepit on alkuperääset,voiko kiinnteistä kepeistä tulla liika pitkät venttiilin hionnan takia? pakoja piti hioa aika paljo.kuinka kannattais toimia? mulla ku ei oo ollu ennen hydraulinostimia mopoissa,kiitos jo etukäteen!
Pertti
Viestit: 5937
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hydraulinostimet hoitaa homman.
Tuo hiominen ei ole hyvä konsti, jos oikein tosissaan pitää jyystää.
Venttiileissä ja seeteissä on aika tarkat kulmat, jotka pitäis pysyä lähes viivoina.
Kun kosketuspinta levenee, venttiili ei enää pidä kunnolla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja ranze »

Koneistamon värkeillä saa pitävät venttiilit. Samalla pitopinta tulee oikeaan kohtaan lautasella. Fiksu koneistaja voi tarvittaessa niistää vähän venttiilin päästä, jos tarvetta. Hydraulinen nostaja sallii useamman millin kulumisen.

Tuollaiseenkin rötöventtiiliin oon törmännyt. :lol:
Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
pmn
Viestit: 4
Liittynyt: 12:22 21.03.2020.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja pmn »

joo ne mun paot oli aika saman näköset,tiivistepinta oli suora mutta täynnä koloja,hioin porakone-mirkkkeliyhdistelmällä ja läppäsin käsipelillä. hyvät niistä kumminki tuli,seetit oli virheettömät.
pmn
Viestit: 4
Liittynyt: 12:22 21.03.2020.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja pmn »

juuri tuo nostajan sallima kuluma mua kiinnostikin en vaan osannu heti kysyä
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja ranze »

Jösses. 8O

Pertti tuossa jo kertoikin realiteetit. Koitan hahmotella sitä porakone-smirgeliyhdistelmää, samalla kun keräilen leuantähteitä pöydän alta.

Venttiilityöt ammattilaisella taitaa olla jotain 60 euron luokkaa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Venttiili pylväskoneeseen ja jollakin hiomalaitteella pinnan jalostus. Kyllähän sitä pätevä keksii, millä sen 45 asteen kulman määrittää. Ei se just sen kummempi ole venttiilien hiomakonekaan. Onhan noita tullut ”läpättyä” jos vaikka millä lailla. Öljyä ohjuriin, venttiili paikalleen, hiomatahnaa seetiin ja pyöritys sähköporalla, kun se hiomatutti oli taas kerran kateissa. Ei välttämättä täydellinen, mut ajokunto tuli.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pielavetinen, jos multa kysyt. :wink:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
pmn
Viestit: 4
Liittynyt: 12:22 21.03.2020.

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja pmn »

panin venttiilinvarren päälle erkkaa ja akkuporaan kiinni ja mirkkeli käyntiin öljyyn kastelluilla sormilla venttiilinvarresta tukien akkukone pyörimään ja manuaalisyötöllä karkeahionta mirkkelillä ja siloitus hiekkapaperilla parilla eri karkeudella märkänä hyvin toimii.Periaate sama ku venttiilinhiomakoneessakin.

nyt olis uusi kysymys: kattoin tuubista videon koneen kasaamisesta ja tyyppi pani rockerboxien pultit kierreliimalla kiinni. mitä mieltä ootta,liimalla vai ei? james pytyn alapääntiivisteet on ku eri moottoriin tehty,työntötankojen puolelta huomattavasti leveämmät ku pytty ,pitää kai leikata ylimääräiset pois.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja JKKo »

ranze kirjoitti: 19:44 23.03.2020. Pielavetinen, jos multa kysyt. :wink:
Hyvä että löytyi nimike mullekin!

Mä puolestaan näitä A###lla Loi###lla just H-D-kirjan mukaan teettäviä mielelläni sekoitan mielessäni niihin BMW-moottoripyöräilijöihin, joista kohtasin puolet (1/2) jossakin Kalajoelta kaakkoon keskellä ei mitään joskus toistakymmentä vuotta sitten. Motskarinsa oli tien sivussa kylmenneenä, rouva seisoi jouten oloisena sen vieressä. Stop tykkänään, jarrut seis ja kysymään, josko voin jotenkin auttaa? Rengaspainevaroitin tässä uudessa ja hyvin huolletussa oli akuuutisti hälytellyt. Siksipä seurueen turvallisuudesta vastaava oli lähtenyt viereisestä maalaistalosta kysymään pumppua.

Renkaat näyttivät ihan hyviltä minun mielestäni.

Mutta ei voi ajaa, kun se varoitin. Täytyy tehdä se, mikä omasta mielestä on oikein.

Leikki leikkinä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja JKKo »

pmn kirjoitti: 11:39 24.03.2020. kattoin tuubista videon koneen kasaamisesta ja tyyppi pani rockerboxien pultit kierreliimalla kiinni. mitä mieltä ootta,liimalla vai ei? james pytyn alapääntiivisteet on ku eri moottoriin tehty,työntötankojen puolelta huomattavasti leveämmät ku pytty ,pitää kai leikata ylimääräiset pois.
En ole venttiilikoneiston ruuveja tai pultteja kuunaan liimannut, enkä ole löytänyt itsekseni auki pyörinyttä.

Mutta Jameksen tms vaihtoehtoisella kiristysohjeella kannenpultit ylikiristäneenä olen löytänyt sylinterin yläpinnan tasoista joskus jäljet kun tiiviste on uponnut sylinterin alumiiniin. Saattoi siinä ahtopainekin jotenkin vaikuttaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja ranze »

Hyvä että löytyi nimike mullekin!
Ei tarvi ottaa itteensä. Et oo vissiin kuullut 'pielavetisestä' remontista?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 5937
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei Pielavetinen aina huono ole, se on vaan tehty niillä konsteilla, kun on sattunu olemaan
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Onko 'Pielavetinen' sama ku,
'suåmalais-ugrilaine metsäremontti nurmikkotason asentajan tekemänä' :?: :roll: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1200 evo sportsterin työntötangot

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Pielavetinen puhdasoppisimmillaan on kuulemma korjaus joka tehdään metsästä löydetystä piikilangasta puretuista rautalangan pätkistä.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Vastaa Viestiin