Power Vision

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Power Vision

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ällistyttävä keksintö tämä uusi Power Vision. 8O Ainakin kun kuuntelee esittelydemon. Vaan onkos kenelläkään kokemusta moisesta laitteesta ja sen toimivuudesta oikeassa elämässä?
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Iku
Viestit: 38
Liittynyt: 21:41 06.09.2011.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Iku »

Mulla on sellainen laite v-rodissa.....onhan se toimiva laite ja pystyy siihen mitä lupaavat. Tuki on hyvä jenkkien kautta..ovat jaksaneet vääntää rautalangasta mulle neuvoja kun olen kysellyt. Oon sillä tehny ite omat säädöt perus antureilla...jos siihen ostais sen auto tunen niin sit ei kai tartiss paljon säädellä.

Ainiin kannattaa ostaa sit Suomesta jos haluu et on takuu...itse melkein ostin jenkeistä mutta ku asiaa selvitin valmistajalta ja kyselin hintoja Suomesta niin ei kannattanu ottaa riskiä.

Maahantuoja on Duell ja sieltä saa tiedon lähimmästä myyjästä..itse ostin Jpään Ykkös MP:stä hintaan 530EUR..Tampereelta Bike Doctorilta ois saanut 520EUR +toimituskulut...autotune 420EUR.

Bike Doctorilla sais myös penkitettyä Power Visionilla...

Ainiin..ja jos haluaa livenä nähdä laitteen niin voihan tuota tulla katsomaan...tai voin ajella johonkin sopivaan paikkaan...jos kelit sallii...ja aika ok..:).

Jos haluu kaiken irti omin neuvoin ja valmistajan sähköposti avuin niin vaatii pc:n käyttöä (kuten moni muukin vastaava laite). Itse valittavat mittarit saa valittua niin että laite USB:ssä kiinni (eikä mp:ssä kuten itse aluksi tein ja kiroilin). Tässä valmistajan ohje asiasta..

1.Plug in PV via USB
2.On the toolbar, select PowerVision
3.Select Diagnostic / Test Functions
4.Select Exit PC Link Mode
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Olenkos ymmärtänyt oikein? Siinä on siis valmiina erilaisia karttoja erilaisille virityksille (putsarit/äänenvaimentajat etc). Valitset niistä pyöräsi kokoonpanoa vastaavan ja sillä selvä. (?) Mutta mihin niitä muita toimintoja käytännössä tavitaan ja onkos sen ohjauspurkin pakko olla näkyvissä eli käytössä jakuvasti.
Minkälaista todellista hyötyä siitä on ollut. Vanhalla Power Commanderilla saa vakiopyöräänkin hiukka lisää potkua, (ainakin tuntuu siltä :mrgreen: ) entä tällä visionilla?
Kuva LIFEMEMBER
Uncle Jam
Viestit: 120
Liittynyt: 19:24 22.11.2010.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Uncle Jam »

Jenkkifoorumeilla kyseistä laitetta kehutaan ja kiitellään todella paljon - eikä ilmeisesti syyttä. Todella pätevän oloinen ja aivan oikeasti helppokäyttöinen laite tuntuu olevan kyseessä.

Iso plussa tulee heti siitä, ettei pyörään tarvitse kiinnittää uusia kilkkeitä (= uusia liitoksia = uusia vikaantumiskohtia), vaan pelkkä EFI:in "fläsäytys" riittää.

Jos kuitenkin haluaa seurata moottorin arvoja ja toimintaa aktiivsemmin ja tehdä esim. erilaisia säätöjä reaaliajassa, niin se onnistuu erillisen pienen näytön kautta, jonka voi näköjään kiinnittää vaikka stongaan kuin navigaattorin.

Mikä mainiointa, kompuutteria ei tarvita välttämättä lainkaan eli homma onnistunee vaikka tien päällä.

Lisätietoja esim. osoitteesta http://www.dynojet.com/powervision/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Iku
Viestit: 38
Liittynyt: 21:41 06.09.2011.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Iku »

Karttoja saa ladattua Powervisionin sivuilta jos vaan sopiva kombinaatio löytyy. Itse huomasin kuitenkin että sellaisenaan ei kannata niitä karttoja laittaa...esim. itsellä kävi niin että valmiissa kartoissa oli tyhjäkäyntiä pudotettu niin alhaiseksi että ajaessa kävi muutaman kerran niin että kone sammui. Joten päädyin lopulta tekemään yhdistelmän omasta originaalista ja PV:n kartasta...eli kompuuteri softalla voi kopioida arvoja toisesta säädöstä toiseen.
Ja tosiaan välttämättä sitä kompuuteria ei tartte...eikä tartte olla laite kiinni ollenkaan...pelkkä flashays riittää.
Se mikä on hyvä mun mielestä niin tolla voi tehdä orggis tunnistimillakin säädön..se ei kuitenkaan tue koko kierrosaluetta (puhuvat täys kaasulla ajosta) mutta itse sain sillä toimivat säädöt tehtyä...säädöt tehdään vain Air-Fuel ratiolle (etu- ja takasylintereille erikseen)...no voi sillä myös sytytysajat tuoda mutta itsellä ne vaan huononsivat käyntiä.

Ainiin...tällä laitteella voi myös noita vikakoodeja lueskella/resetoida..voi myös toisten pyöristä (jotka siis yhteensopivia laitteen kanssa) vaikka naitattuukin ECU:n osalta yhteen mp:hen.
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja hdlate »

8O Ennen riitti ruuvimeisseli ja pari kiintoavainta :lol:
-90 FXR Super Glide
Avatar
hdjyrki
Viestit: 19
Liittynyt: 17:09 01.09.2011.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja hdjyrki »

Vallu kirjoitti:Olenkos ymmärtänyt oikein? Siinä on siis valmiina erilaisia karttoja erilaisille virityksille (putsarit/äänenvaimentajat etc). Valitset niistä pyöräsi kokoonpanoa vastaavan ja sillä selvä. (?) Mutta mihin niitä muita toimintoja käytännössä tavitaan ja onkos sen ohjauspurkin pakko olla näkyvissä eli käytössä jakuvasti.
Minkälaista todellista hyötyä siitä on ollut. Vanhalla Power Commanderilla saa vakiopyöräänkin hiukka lisää potkua, (ainakin tuntuu siltä :mrgreen: ) entä tällä visionilla?

Muistaaksen löytyy n. 600 erilaista karttaa, mutta ne ovat vain lähtökohtia lopulliselle oman pyörän säädölle.
Power Visioniin voit tallentaa 6 erilaista, joita voit vaihtaa vauhdissa.
Sitä ei ole pakko pitää kytkettynä, jos ei halua, mutta siihen saa pikakiinnitys telineen.

Mun Ultrassa ollut 3 vuotta: Power Commander V + auto tunet + n. 2 kuukautta Power Vision.
Näillä härpäkkeillä ei tarvi, kuin ajella aina parhailla säädöillä ja ilman säätämisen tuskaa. Toi paketti hoitaa kaiken itse.

Lisätietoja aiheesta saa Tommilta:

Dyno-Might Tmi
Luoteisrinne 5
02200 Espoo
Phone: +358 40 774 9633
Email: office@dyno-might.fi

hdlatelle terveisiä: mä en tarvi niitäkään. Mä vaan ajelen ja toteen, et kyllä lähtee! 8)
Avatar
hdjyrki
Viestit: 19
Liittynyt: 17:09 01.09.2011.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja hdjyrki »

Iku kirjoitti:Mulla on sellainen laite v-rodissa.....onhan se toimiva laite ja pystyy siihen mitä lupaavat. Tuki on hyvä jenkkien kautta..ovat jaksaneet vääntää rautalangasta mulle neuvoja kun olen kysellyt. Oon sillä tehny ite omat säädöt perus antureilla...jos siihen ostais sen auto tunen niin sit ei kai tartiss paljon säädellä.

Ainiin kannattaa ostaa sit Suomesta jos haluu et on takuu...itse melkein ostin jenkeistä mutta ku asiaa selvitin valmistajalta ja kyselin hintoja Suomesta niin ei kannattanu ottaa riskiä.

Maahantuoja on Duell ja sieltä saa tiedon lähimmästä myyjästä..itse ostin Jpään Ykkös MP:stä hintaan 530EUR..Tampereelta Bike Doctorilta ois saanut 520EUR +toimituskulut...autotune 420EUR.

Bike Doctorilla sais myös penkitettyä Power Visionilla...
__________________________________________________________________________________________

Miks sä Jenkkilästä asti olet kysellyt neuvoja?
Mun ajatusmaailman mukaan myyjän pitää osata neuvoa, joka tässä sinun tapauksessa Ykkös MP.

Jos mun on tarvinnut jotain tietää noista Dyno Jetin härpäkkeistä, niin olen soittanut Tommille Dyno Mightiin, tai käynyt paikanpäällä ja aina on asiat hoituneet välittömästi.
Tosin on pelanneet alusta asti täysin moitteettomasti, koska annoin Tommin tehdä kaiken tarvittavan.

Ei ne huippusäätöjen laittaminen ole ihan niin yksinkertaista, mitä esitteet lupaa. Tämä mielipide perustuu 3 vuotta säätämistä vierestä seuranneena, niin omassa, kuin muidenkin pyörissä.
Toisaalta, miks Dyno Jet kurssittais alan osaajia, jos kaikki olis vain piuhat kiinni ja klik klik?

Dyno Might hinnat:

Pover Vision 1, tai 2 = 515€
Auto Tune = 410€
Power Commander V = 350€
+ asennus ja säätö, sekä mahdollinen penkitys.
Avatar
Iku
Viestit: 38
Liittynyt: 21:41 06.09.2011.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Iku »

Joo no..olen itse valinnut Ykkös-MP:n myyjäksi koska se sattuu ole samalla paikkakunnalla kun asun ja ovat Duellin jälleenmyyjiä...eli heillä ei ole mitään havaintoakaan koko laitteesta..näkivät sellaisen ekaa kertaa kun ostin sen..:).

Ja mulla ei ole suoraa kontaktia Suomessa Powervisionia säätöjä tekevään...:). Ja hyvinhän tuo on mennyt tuon jenkkilänkin kautta...vaikka tietysti helpompaa olis ollu ihan Suomenkielellä asioita hoitaa. Jostain syystä mulla menny ohi toi et Espoossa on laitteen jälleenmyynti ja säätöhommelit.

Mitään huippusäätöjähän mä en ole itsekseni saanut joten munkin pitää miettiä et jos menisin tonne Dyno Might:lle tekee säädöt..:). Toisaalta onkohan sillä väliä millä penkityslaitteella säädöt tekee koska nuo säädöthän saa itselle sitten impattua tuolla PV:llä penkityksen jälkeen....hmmm
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Vielä askarruttaa Visionin varsinainen hyöty. Tuleeko niitä eri karttoja laiteltua ja jos niin miksi? Jos laittaa "vanhan Commanderin" ja säädättää sen penkissä, niin eikös se ole sillä selvä lopun ikää? Itse olen ymmärtänyt, että lähtökohtaisesti pitäisi päästä eroon liian laihasta seoksesta ja saastuttaa ympäristöä kunnolla.
Wanhaan hyvään aikaan laitettiin suuurempi suutin ja sillä selvä! No nykyisin tietokonettakin voi käyttää puhelimena? 8O
On tää vaikeeta!
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
hdjyrki
Viestit: 19
Liittynyt: 17:09 01.09.2011.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja hdjyrki »

Iku kirjoitti:Joo no..olen itse valinnut Ykkös-MP:n myyjäksi koska se sattuu ole samalla paikkakunnalla kun asun ja ovat Duellin jälleenmyyjiä...eli heillä ei ole mitään havaintoakaan koko laitteesta..näkivät sellaisen ekaa kertaa kun ostin sen..:).

Ja mulla ei ole suoraa kontaktia Suomessa Powervisionia säätöjä tekevään...:). Ja hyvinhän tuo on mennyt tuon jenkkilänkin kautta...vaikka tietysti helpompaa olis ollu ihan Suomenkielellä asioita hoitaa. Jostain syystä mulla menny ohi toi et Espoossa on laitteen jälleenmyynti ja säätöhommelit.

Mitään huippusäätöjähän mä en ole itsekseni saanut joten munkin pitää miettiä et jos menisin tonne Dyno Might:lle tekee säädöt..:). Toisaalta onkohan sillä väliä millä penkityslaitteella säädöt tekee koska nuo säädöthän saa itselle sitten impattua tuolla PV:llä penkityksen jälkeen....hmmm
Eihän se penkityslaitteesta olekkaan kiinni, eikä penkittäjästä. :wink:
Huippusäädöt/oikeat saa vain todellinen alan osaaja, jolla riittävä tieto/taito DynoJetin härpäkkeistä, siks suosittelen Tommia, koska hänellä varmasti paras osaaminen Suomessa DynoJetin kamoista.
Avatar
hdjyrki
Viestit: 19
Liittynyt: 17:09 01.09.2011.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja hdjyrki »

Vallu kirjoitti:Vielä askarruttaa Visionin varsinainen hyöty. Tuleeko niitä eri karttoja laiteltua ja jos niin miksi? Jos laittaa "vanhan Commanderin" ja säädättää sen penkissä, niin eikös se ole sillä selvä lopun ikää? Itse olen ymmärtänyt, että lähtökohtaisesti pitäisi päästä eroon liian laihasta seoksesta ja saastuttaa ympäristöä kunnolla.
Wanhaan hyvään aikaan laitettiin suuurempi suutin ja sillä selvä! No nykyisin tietokonettakin voi käyttää puhelimena? 8O
On tää vaikeeta!
Toki pelkällä Commanderillakin pärjää, mutta tää on nykyaikaa, kuten sun tietokoneesikin puhelimena.
Yleensä Harrit käy tosi laihalla seoksella Jenkkien normeista johtuen.

Ainakin mulla on Power Visionissa kolme eri karttaa, tosin siihen saa kuusi erilaista.
Yks orkkis, sitten tää teho ja kolmas eko.

Nyt jos jostain syystä joudun konttorille katsastukseen, tai muutan pyörän vakioksi, niin kartta valmiina.
Ekokarttaa käytän pitkillä tieosuuksilla, jolloin bensankulutus laskee, tosin lievän tehonpudotuksen kustannuksella.
Tehokartta normaalisti käytössä, kun haluan ajaa parhailla mahdollisilla säädöillä.

Power Visionissa kartan muuttaminen käy klikkaamalla ajaessa.
Lopuille kolmelle en ole keksinyt käyttöä. :roll:

Vallu hei, ei tää ole vaikeeta. Annat vaan Tommin hoitaa hommat ja itse ajelet tyytyväisenä! :lol:
Avatar
lakeudenmies
Viestit: 58
Liittynyt: 23:16 17.01.2011.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

Tulinpahan ostaneeksi kanssa PV:n, Dynomight:in kautta. Jenkkien foorumeilla taidetaan kirjoitella PV:sta yhtä paljon kuin muista tunereista yhteensä tällä hetkellä.

Valmistin laitteelle omatekemän telineen ohjaustankoon. Biltemasta hain standardiraiserin ja Motonetistä kupumutterit ja reikälevyä. Sitten vähän mustaa maalia, ja lopputulokseen olen hyvin tyytyväinen. Osat telineeseen maksoivat ehkä pari kymppiä.

Seuraava havainto oli, että laite toimitettiin hyvin vanhoilla ohjelmaversioilla, esim. Quick Tune ja Autotune puuttuivat laitteen firmwaresta kokonaan. Online-päivitys uusimpiin versioihin sujui kuitenkin helposti läppärin kautta.

Laite on mielestäni hintansa väärti pelkästään jo mitä mittareita se tarjoaa näytölle. Minulla ei ollut hajuakaan, mitä kaikkia sensoreita Dynasta löytyy. Kuvassa asetin PV:n näyttämään kierrosluvun, vaihteet, imuilman lämmön ja moottorin (sýlinterikannen) lämmön. Kuhunkin mittaripaikkaan voi valita, mitä näytetään, esim. hetkellistä/keskikulutusta, bensanpainetta, nakutusta, AFR:a jne jne. Laite käynnistyy itsestään ja menee esivalittuun näyttötilaan, kun koneen laittaa tulille.

Seuraavaksi asentelen V&H:n ilmanpuhdistajan. Entäs se imuläppäsensori? No problem, PV:la voi disabloida ECM:n haistelemasta koko läppää.

Kuva



Tässä tuubilinkissä simuloidaan penkissä Autotune Basic:ia, joka tosiasiassa on tarkoitus tehdä tien päällä:

http://www.youtube.com/watch?v=l1fppB5rSYo

PV-1 ( uudempiin harrikoihin PV-2) käy kaikkiin harrikoihin, joissa on Delphin ruiskuyksikkö. Ohjelmistot ovat kummassakin laitteessa samat.
HDdudeson
Viestit: 3
Liittynyt: 10:56 07.04.2013.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja HDdudeson »

Morjens. Oli ihan pakko rekisteröityä ja kertoo Power Vision kokemuksista, sen verran hyvät kokemukset laitteesta ja säädöstä että pakko jakaa. Eli, kyseessä Street Bob 2007 johon on vaihdettu Scremin Eaglen 110" pata ja mukana setissä oli putket ja hengitysmuutokset jne. Noh, sain fillarin ja ekalla vedolla Dynossa todettiin että 68hv/120nm takarenkaalta ei ihan vastanu odotuksia ja alko ahistaa... Juttelin Dyno-Might:n Tommin kanssa ja päädyin Power Visioon ja vaihdoin samalla V&H Pro Pipen ja aattelin että josko se tosta lähtis nouseen. Ekan peruskartan päivityksen jälkeen (kartta vastas jotakuinkin oman fillarin pakettia) ni muutos ole melkonen! Nyt arvot oli 86hv/140nm ja kyseessä pelkkä ecun flässi! Eikä tässä vielä kaikki :D Seuraavaks Tommin säätö ja hemmo osaa kyllä hommansa. On kokemuksia muista mestoista mitä säätöön tulee mutta olen samaa mieltä edellisiin kommentteihin viitaten ja kyllä Dyno-Might vie tän alueen 100-0! Eli lopputuloksena konee antaa reilut 90 Hv ja vääntöä löytyy 147nm takafillarilta! Ero siis alkuperäiseen lähtötilanteeseen 22hv ja väännön osalta 27nm. Ja kuten edellä mainittu, päivittämällä tuon PV:n uusimpaan versioon, sieltä saa käsittämättömän määrän matskua irti! Kun laite on vielä niin helppokäyttönen et apinakin osaa sitä käyttää ni tää on musta "no brainer". Toki olin erittäin tyytyväinen myös edellisen fillarin (Road King Classic 2008) PC5 + autotune yhdistemään mutta kyllä tässä on nyt voittaja mitä tulee ominaisuuksiin ja helppokäyttöisyyteen. Suosittelen!
HDdudeson
Viestit: 3
Liittynyt: 10:56 07.04.2013.

Re: POWER VISION

Viesti Kirjoittaja HDdudeson »

Unohdin vielä manita että PV:n uusimmassa softaversiossa sen saa rekisteröityä kahdelle fillarille. Omassa tapauksessa homma oli näppärä bonus koska kaveri oli hankkimassa vastaavaa joten nyt samalla laitteella saadaan hoidettua molempien pyörät. Tällöin laitteessa voi pitää esim. kolme karttaa per vehje. Toki pelkällä peruskartalla (saa näppärästi toimittajalta) pärjää mutta kuten edellisessä viestissä mainitsin, paras hyöty tulee jos tekee vielä säädön erikseen. Omassa tapauksessa ylimääräinen tehon lisä ja hienosäätö oli vaivan arvoista.
Vastaa Viestiin