Street bob 2006 88 => 98

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja jty »

Mä teksin niin että ensin bensapumpun sulake ja tulpat irti ja startilla pyörittää pari minuuttia että öljy kerkiää nouseen. Sit startti ja tyhjäkäyntiä joku puol minuuttia muutama kerta, sit tosi varovasti kaasua kierrokset ei yli 3000. Ja kerrallaa en käyttäis kun minuutin.
Nää siis vaan ihan hihasta mut noi ekat startit määrää miten männänrenkaat istahtaa. Jos ois mun nii soittaisin ja kysyisin joltain alan mieheltä, esim Tonilta Eastland Engineeringistä.

Edit: googlasin vähän niin nämäkin ohjeet on liian ylimalkaiset,
Eli heat cyclaukseen ihan omat öljyt ja filsu (zippers suositti 5w30), ja 4-8 kertaa, ekalla 30s, sit 60s, sit 90s jne ja aina välillä kunnolla jäähtyä huoneenlämpöö. Ja sit uudet öljyt ja filsu ja 100-200km ei kertaaka kiekat yli 3000.
Ton öljynvaihdon idea on että siitä lähtee aluks hitosti metallia irti
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tieto rupee lisäämään tuskaa... itse ajattelin vaan sellaista 500km rauhallista, mutta vaihtelevakierroksista sisäänajoa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

Noi ohutseinämäiset jättimukit vaatii ilmeisesti ihan omanlaisensa sisäänajon verrattuna meidän vanhanaikaisiin paksuseinämäisiin pikkumukisiin :?: 8O
My way or the Highway...
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mahtaa olla näille sisäänajoille tehtaalla ihan oma osastonsa. CVO:t sun muut lajinsa suurimmat saavat valkotakkisten, stetoskooppia kaulassa roikottavien huomion muutaman päivän ajan. Potilailla roikkuu tangossa sisäänajopöytäkirjat, joihin kirjaavat suoritetut toimenpiteet ja mittaustulokset.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Eikös tässä vielä ole se penkissä säädetty power commander ilman lambdoja? Ei se silloin enää oo tehdaskartoilla, vaan ainakin pitäisi käydä rikkaammalla jos on oikein säädetty. Siksi sitä suuremmalla syyllä minusta tuntuu, että aivan hyvin voi käytellä ja ajella nätisti. Pitäisin tosiaan paljon parempana vaihtoehtona kuin suoraan penkkiin huudattamaan.
Fat bob -08 103"
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Sportsterin 1275 kitin sylinteriputket alkaa olla aika ohutta kaliberia. Yllättävän tarkkaa ohjetta Hammerin pojat heatcyclelle antaa. Ei tällä varmaan ainakaan pahasti metsään mene. Tämä suora lainaus ja Lontooksi.

- On your initial start-up, run the engine no longer than 10 seconds. Use a clock with a second hand or a stop watch. Don't guess! Shut it off and allow it to cool completely to room temperature. A little bit of patience now will go a long way to providing you with a strong motor that lasts a long time.

- For your second heat cycle, run the motor no longer than 20 seconds. Again, time it properly, don't guess. Allow it to cool completely.

- Repeat these heat and cool cycles with run times of 30 and 40 seconds.

- You're now ready for your first ride. Keep the rpm's down as much as possible and keep air flowing across the cylinders. Ride it no more than a mile, shut it down, and let it cool completely

-For your second ride, treat it similarly gently. Keep your rpm's below 3500 and keep air moving across the cylinders. Ride it a couple miles and let it cool completely.

- For the next 50 miles, do not exceed 3500rpm and avoid using full throttle. Vary your speeds, allowing the engine to pull and then decelerate gradually. This reversal on the rings, from pressure to vacuum, assists in the seating process.

- For the next 500 miles, stay below 4000rpm, avoid using full throttle, and keep the heat down.

- Once you're past the 500 mile break-in period, change your oil. During break-in, the rings have carved the cylinders into their shape and the shavings have been captured in the oil, so you want to change the oil to get that stuff out. Use any high quality 20W-50 oil formulated for air-cooled V-Twin engines.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pertti kirjoitti: 22:31 26.03.2021. Tieto rupee lisäämään tuskaa... itse ajattelin vaan sellaista 500km rauhallista, mutta vaihtelevakierroksista sisäänajoa.
Sössön 124 mörköä piti ajella sisään 500 km ennen penkkiä. Siellä vedettiin kuitenkin sitten tuppi nurin. Penkki sijaitsi Kalixissa ja kotipaikka Oulussa niin sisällytin siirtymän tuohon matkaan. Pohjat siis ns. kylillä ja siirtymä rauhallista matka-ajoa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ohjeen mukaan ensimmäiset moottoriöljytkin piti vaihtaa aika hätäiseen. Olikohan 50 km jälkeen. Ensimmäinen käyttö piti olla lyhyt ja aika jatkui siitä vähitellen.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ei laihalle meno ole vaarallista pintakaasuajossa. Viime viikon testilenkillä ajelin laajakaista putkessa tuntumaa rakennussarjani uusimpaan olomuotoon. Oli pikkuisen laihalla jo lähtiessä ja kun moottorin lämmetessä eri perustein tapahtuvat rikastukset "sulivat" pois, meni laitteeni tasakaasulla jossakin 17:1 seoksilla ja veti ihan hyvin. Jossakin kohtaa karttaa oli vielä ohuempi kohta ja silloin jo nypytti hieman.

Käskyttää en enää paluumatkasta viitsinyt, koska täyskaasualuekin oli siirtynyt aika runsaasti laihan puolelle.

Bensaahan tommonen pintakaasulla laihalle meno säästää. Ja pysyy tulpat puhtaina.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja jty »

Ton heat cyclen idea on nimensä mukaisesti kontrolloida liikaa kuumenemista kun sylinterin ja männänrenkaiden kitka on vielä kova renkaiden toimiessa hiomapaperina. Kokeilkaapa kauanko voi paljain käsin pitää kiinni metallilevystä hiottaessa sitä reunasta suht hitaasti pyörivällä nauhahiomakoneella. Kovanäppiseltäkin putoaa levy alle 5 sekunnin.
Ite kun syklasin omani aikanaan en ollut tarkka ja se on vituttanu ihan tarpeeks sen jälkee.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

SakkeHD kirjoitti: 07:11 27.03.2021. Eikös tässä vielä ole se penkissä säädetty power commander ilman lambdoja? Ei se silloin enää oo tehdaskartoilla, vaan ainakin pitäisi käydä rikkaammalla jos on oikein säädetty. Siksi sitä suuremmalla syyllä minusta tuntuu, että aivan hyvin voi käytellä ja ajella nätisti. Pitäisin tosiaan paljon parempana vaihtoehtona kuin suoraan penkkiin huudattamaan.
Joo näin oli tehty tuo säätö ja Power Commander on kiinni. Käytin nyt 6 heat cycleä ja seuraavaksi kevyttä ajoa aluksi ja vältän korkeita kierroksia. Kunhan oon about 200 kilsaa ajellut niin vaihdan öljyt ja vien penkkiin säädettäväksi.
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

No niin, ajopyörä on säädöissään. Säätäjä joutui lisäämään soppaa 40% kaasun aukiasennosta loppuun asti 40% lisää ja loppuun vielä 20% lisää soppaa.

Koneteho 79hp => 100hp, takapyöräteho 74hp => 94hp. Vääntöä lisää 10Nm. Sanoisin että onnistunut remppa, kiitos avusta kaikille.
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tämän tehonlisäys pelkällä kuutiotuumien muutoksilla 88->98? :o
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
juutasqsa
Viestit: 66
Liittynyt: 19:52 26.08.2011.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja juutasqsa »

Ainoat muutokset oli S&S 88->98 ja V&H big shots putket. Aiemmin oli orkkis alkukäyrät ja V&H vaimentimet. Yllätyin kyllä että noin paljon muuttui, kyllä yllättyi säätäjäkin.

Edi: Putket olikin Big Shots, eikä Long Shots.
Viimeksi muokannut juutasqsa, 08:44 23.04.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Street bob 2006 88 => 98

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Olisko ollut alunperin vähän laihalla? Se on terveen merkki kun soppa maistuu 8)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Vastaa Viestiin