M8 suutinmurheet

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja jannejk »

jty kirjoitti: 15:51 01.07.2021. Edit: service manual kyllä sanoo että ensin irroita imukaula joka on ikävähkö homma ainaki tc:ssä, pultit ikävässä paikassa kiristää monenttiin ja tarvii tiivisteet vaihtaa, mutta mä kyl eka koittaisin vaan napata tankin irti ja vaihtaa siinä päällä
Onko tuon imusarjan kiristämiseen jotain hyvää kikkakakkosta. Katselin ettei sinne kyllä momenttiavainta taida mahtua tarjoamaan.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

No niin, nyt on uudet (Feulingin) suuttimet ja M8 senkun rokkaa taas! :D
Yritän vielä saada ne vanhat suuttimet testipenkkiin...

Tai, eipä taidakaan olla tarpeen testauttaa suuttimia, vai mitä sanovat asiantuntijat?
Kun yleismittari ei löydä viallisen suuttimen napojen väliltä lainkaan yhteyttä ja ehjän mittaustulos 2K asteikolla 0,012? 8O Näin maallikon silmin siis "riittävä" ero!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Vanhaa juttua, mutta liittyy oleellisesti...
Suuttimien vaihdon jälkeen käytin penkitettävänä, koska suuttimet on alkuperäisiä isommat. Nyt papereita selatessa tuli tuo penkityslappu vastaan. 80 heppaa ja 144 vääntöä, nopeus 164 kmph. Mutta: nelosvaihteella!
Mikä juttu toi nelosella mittaaminen on, normaaliako?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Katselin omia dynoajoja Buellista, Sportsterista ja Dynasta. Ne oli kaikki vedetty nelos vaihteella. Joten kai sitä voisi sanoa että normaalia :). Mutta syytä tähän en tiedä.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Okei! Kiitos tiedosta, ei sitten tarvii enää ihmetellä... :D
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja KariFS »

En teidän lootista tiedä, mutta mulla on nelosvaihde paitsi isoin, myös suora. Mitenkäs miestenpyörissä, onko nelonen suora ja isommat ylivaihteita? Yhtään tiedä onko merkitystä (pienin tehohäviö lienee suoralla), mutta tuli vaan mieleen.

Voi tietty olla että dynossakin on rullille joku maksiminopeus.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tämä tuli mieleen aikaisemmin kanssa. Mutta mitä tuossa nopeasti googlailin niin Sporterissa olisi 5 vaihde suora ja Dynassa 6 vaihde. Joten sikäli teoria ei osuisi kohdalleen. Joku nelosvaihteen taika siinä on :)
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Olisiko nelosella mittaaminen siksi, ettei pyörintänopeus nousisi liian suureksi.
Jos suurimmalla mitataan, nousee maksimikierrosten nopeus reilusti yli 200km/h ja takapyörän alla himmelit pyörii tosi lujaa.
Toinen teoria on nopeuden rajoitin, joka M8:ssa katkakaisee kipinän 180km/h, jolloin koko kierrosaluetta ei saada mitattua.
Tietokone osaa laskea oikein, kun sille annetaan kokonaisvälitys.

Nämä teoriat on vedetty omasta hatusta, joten vastuu oikeellisuudesta siirtyy lukijalle.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Joo, tuon pyörimisnopeuden kasvamisen kannalle minäkin olen päätynyt. On siinä takarengaskin kovilla 200 vauhdissa. Sen rajoittimen poisto on vain yksi klikkaus, kun ollaan pyörän aivoihin kytkeytyneinä.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllähän se kehitys kehittyy....
Silloin kun tuo Pekan pyörä oli uusi, sanottiin ettei rajoitinta saa pois valmistajan vehkeillä.
Selvää tietysti oli se, että jollakin piraatilla saa ainakin muutaman vuoden päästä.

Olihan se mahtavaa päästää CVO Ultralla täysiä, kun tuntui, että varmaan kohta mennään yli 250.
Voimaa oli kuin pienessä kylässä....täysi veto päällä ja tasan 180km/h sammui siitä pienestä kylästä kokonaan valot. Sitten vasta muistin, että joo.....
Piti saada kone kunnolla kuumaksi, kun oli sellaista mallia, että keitti öljyn.
Suljetulla alueella tietenkin....olin kytkenyt aivot suljetulle alueelle 8)
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin