Softail -05 moottorivikavalo

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Mahti
Viestit: 10
Liittynyt: 10:02 25.08.2017.
Paikkakunta: Halikko
Viesti:

Softail -05 moottorivikavalo

Viesti Kirjoittaja Mahti »

Tere!
Koitin etsiä mutten löytänyt sopivaa keskustelua.

Eli mittaristossa palaa normaalisti valot kun laittaa virrat päälle, startin jälkeen menee noin 2 sekuntia ja syttyy tuo ihana keltainen moottorivikavalo joka palaa noin 5 sekuntia ja sammuu.
Pyörän toiminnassa ei huomattavia muutoksia, pitääkö olla huolissaan? :roll: :roll:
Avatar
Kiwi
Viestit: 2158
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Softail -05 moottorivikavalo

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Vikakoodi on siis muistissa, 50 starttauskertaa ilman vikaa ja valo on poissa.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1610
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Softail -05 moottorivikavalo

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Noin se menee. Ei tarvitse olla huolissaan. Mutta voihan sen koodin tietysti katsoakin jos haluaa, minä ainakin uteliaisuuttani katsoisin. Ja voi olla hyödyllinen tieto jos valo syttyy uudelleen.

Ohjeita vikakoodien lukemiseen on täällä foorumilla. Jos englanti taittuu, niin Youtubesta löytyy opastusvideoita (trouble codes harley) tai esim. tuossakin on ohjeet:http://www.motorcycletireco.com/motorcy ... ult-codes/
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Softail -05 moottorivikavalo

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Minulla on ollut noita muutamia 20 vuoden aikana. Viimeksi viime kesänä Rovaniemeltä Leville mennessä. Silloin hajosi sulake mekaanisesti ilmeisesti vanhuuttaan, ja tuli stoppi ajolle, kun engine-valo syttyi, ja kone sammui jänkhälle Rovaniemeltä pohjoiseen. Varasulakkeella siitä selvittiin, ja pääsin Leville. Ja myöhemmin jatkamaan Ruåtsiin ja Norjaan. Reissun aikana tuli näemmä käynnistettyä konetta tuo 50 kertaa, joten engine-valo sammui itsestään.

Muutama tapaus on aiheutunut ns. omista kytkennöistä tai modauksista, jolloin on tullut maakosketus keskeyttäen ajon, mutta olen kuitenkin päässyt jatkamaan. Tärinä kuluttanut johdon tai liittimen eristettä vuosien saatossa aiheuttaen maakosketuksen tms. Näin kävi mm. Ylläksen pääralliin mennessä vuonna 2006. Parkkivalon liitin ei mahtunut olemaan muiden hilppeiden kanssa ajovaloumpion sisällä tärinän kuluttaessa eristettä polttaen sulakkeen. Kone sammui joka kerta, kun laski kierrokset tyhjäkäynnille. Pääsin sentään nilkuttamaan takaisin kotiin vikaa etsimään.

Eli tämä vähäinen ongelma, "minor failure", voi kuitenkin johtaa johonkin isompaan ajan saatossa, joten koodi kannattaa katsoa, ja yrittää tehdä asialle jotain. 15 vuotta vanhassa vehkeessä saattavat sulakkeet olla mekaanisesti elinkaarensa päässä. Joten nekin voisi kaikki vaihtaa, kun eivät paljoa maksa. Omassani hajonnut sulake ei lähtenyt kuin pihdeillä irti.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin