FatBobin renkaat
FatBobin renkaat
niin...nuo orggis dunlopit ei oo oikein häävit kuin hinnaltaan, ompi käyny mielessä vaihtaa ihan johkin muuhun kunhan eka pinta hupenee...
Jos aloittais takarenkaasta...
Onko kokemuksia esim...180/65 ?
Jos aloittais takarenkaasta...
Onko kokemuksia esim...180/65 ?
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: FatBobin renkaat
Vakiokokoista Metzeler 880:aa olen siellä käyttänyt. Nyt on edessä Michelin Comander 2 kokeilussa, toistaiseksi ei pahaa sanottavaa siitäkään. Metukan nyt kaikki jo tietää hyväksi valinnaksi joten siitä ei sen enempää.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: FatBobin renkaat
No juu...juuri tuo misukka olisi eräänä vaihtoehtona...yleisesti taitaa olla niin, että sekä pito ja suuntavakaus paranee tuolla 880;llä?Peacemaker76 kirjoitti:Vakiokokoista Metzeler 880:aa olen siellä käyttänyt. Nyt on edessä Michelin Comander 2 kokeilussa, toistaiseksi ei pahaa sanottavaa siitäkään. Metukan nyt kaikki jo tietää hyväksi valinnaksi joten siitä ei sen enempää.
Re: FatBobin renkaat
Metzelerin hinta on pompsahtanut jonkin verran, seuraavaksi taidan omaani kokeilla kans Micheliiniä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: FatBobin renkaat
Valluhan tuota Micheliniä on kehunut muistaakseni. Mulla menee kanssa takarengas tässä keväällä uusiksi ja Misukka sinne varmaan tulee myös.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: FatBobin renkaat
Noista "leveistä läskeistä" en tiedä mitään, mutta itse ajoin 4000 km 130/90-16 koossa noilla Michelinillä ja sitten pyörä meni kaupaksi. Renkaissa ei ollut mitään ongelmaa eikä uusi omistajakaan ole valittanut. Ehti kai ajella parisen tuohatta loppukesästä ja odottaa jo uutta ajokautta innolla ja samoilla renkailla jatkuu.
Mutta en ole huomannut mitään ongelmaa orggis Harley-Davidson Dunlopeillakaan.
Viime kesänä tyhjensin takarenkaan vesisateessa moottoritiellä rekkaa ohittaessani n. 110-120 km nopeudessa. Alla olivat orggis 130/90-16 Dunlopit ja renkaan jäykkä runko piti renkaan niin hyvin kasassa, että sain ajettua pyörän turvallisesti ehkä reilun kilometrin kuluttua tien pientareelle hinuria odottamaan. Vasta jossain 30 nopeudessa perä alkoi vähän vispata ja pysähdyksissäkin rengas kantoi matkalehmän painon niin, että saimme työnnettyä sen 3 miehen porukalla helposti lavetille eikä vanne kolissut missään vaiheessa eikä rengas vaurioitunut mitenkään.
Ikinä en osta enää pyöriini mitään muuta kuin mahdollisimman jäykkärunkoisia renkaita - minun ajotavoillani en ole huomannut noissa niin suuria ominaisuuseroja, jotka ajaisivat jäykän rungon ohi tärkeydessään. Metukat, Michelinit, Shinkot, Continentalit ja Dunlopit on tullut pyöritettyä ja kaikki ovat toimineet.
Leveys voi tehdä kyllä suuriakin muutoksia käyttäytymiseen, koska esim. tuossa TM:n kuuluisassa kestotestissä uuden Ultran alla testaajat haukkuivat orggis Dunlopeja mm. hyvin uraherkiksi ja ajettavuus parani heidän mukaansa radikaalisti Metukoihin siirtymällä. 130/90-16 koossa en ollut tuota huomannut, päin vastoin. Löysärunkoinen Shinko veteli paljon pahemmin urissa, kuin sen tilalle asentamani jäykät H-D Dunlopit.
Mutta en ole huomannut mitään ongelmaa orggis Harley-Davidson Dunlopeillakaan.
Viime kesänä tyhjensin takarenkaan vesisateessa moottoritiellä rekkaa ohittaessani n. 110-120 km nopeudessa. Alla olivat orggis 130/90-16 Dunlopit ja renkaan jäykkä runko piti renkaan niin hyvin kasassa, että sain ajettua pyörän turvallisesti ehkä reilun kilometrin kuluttua tien pientareelle hinuria odottamaan. Vasta jossain 30 nopeudessa perä alkoi vähän vispata ja pysähdyksissäkin rengas kantoi matkalehmän painon niin, että saimme työnnettyä sen 3 miehen porukalla helposti lavetille eikä vanne kolissut missään vaiheessa eikä rengas vaurioitunut mitenkään.
Ikinä en osta enää pyöriini mitään muuta kuin mahdollisimman jäykkärunkoisia renkaita - minun ajotavoillani en ole huomannut noissa niin suuria ominaisuuseroja, jotka ajaisivat jäykän rungon ohi tärkeydessään. Metukat, Michelinit, Shinkot, Continentalit ja Dunlopit on tullut pyöritettyä ja kaikki ovat toimineet.
Leveys voi tehdä kyllä suuriakin muutoksia käyttäytymiseen, koska esim. tuossa TM:n kuuluisassa kestotestissä uuden Ultran alla testaajat haukkuivat orggis Dunlopeja mm. hyvin uraherkiksi ja ajettavuus parani heidän mukaansa radikaalisti Metukoihin siirtymällä. 130/90-16 koossa en ollut tuota huomannut, päin vastoin. Löysärunkoinen Shinko veteli paljon pahemmin urissa, kuin sen tilalle asentamani jäykät H-D Dunlopit.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FatBobin renkaat
Jees..tuohan tekniikan mailman juttu oli se mikä lopulta idean sai syttymään...
Uutena hd miehenä pidin sitä vain ominaisuutena, vaikkakin oireet viittasivat vahvasti renkaisiin..
Meinaan..ikävästi peräpää vaeltelee ja lipsuu jopa kuivalla asfaltilla kun ajaa ajoratamaalausten ylitte..saatika sitten märijällä...
Moottoritienopudessa mopo on vetelee jokasuuntaan ja luiruaa...kyllä mä aika pitkälle noita dunloppeja syyttäsin....
Uutena hd miehenä pidin sitä vain ominaisuutena, vaikkakin oireet viittasivat vahvasti renkaisiin..
Meinaan..ikävästi peräpää vaeltelee ja lipsuu jopa kuivalla asfaltilla kun ajaa ajoratamaalausten ylitte..saatika sitten märijällä...
Moottoritienopudessa mopo on vetelee jokasuuntaan ja luiruaa...kyllä mä aika pitkälle noita dunloppeja syyttäsin....
Re: FatBobin renkaat
Kyllä kait kaikki renkaat lipsuvat kun vettä on tarpeeksi (paitsi sadekelin erikoisrenkaat) ja niin taitaa käydä myös tiemaalausten osuessa pyörän alle. Itse olen tykästynyt Michelinin Commander II:seen. Niillä taivaltaa kaksikertaisen määrän vaikkapa Dunloppiin verrattuna. Pito ja muutkin ominaisuudet ovat aivan riittävät normaaliin kurvailuun. No eipä toi mun Dyna muitakaan kilpurin ominaisuuksia tarjoa.
LIFEMEMBER
Re: FatBobin renkaat
kyllä itsellä noi vakio Dunlopit lähtee vaihtoon, ennen ajokautta... märällä aivan tappoliukkaat paskat!!! Esim. Rusan Shelliltä Tuusulaan päin noustessa, 80 vauhdista 5. vaihteella totaalisesti pito irti ja pikkase luulen, ettei tos stanu 103" iha semmosia paukkuja oo viedä perää alta... tai sit on tehtaan pojat tehny kiljuvan jäynän ;D
Re: FatBobin renkaat
Enemmän kuin ylimääräistä tehoa tai pitämätöntä rengasta epäilisin kuorma-autosta valunutta naftaa asvaltillaE.N. kirjoitti: 80 vauhdista 5. vaihteella totaalisesti pito irti
Eivät nämä tosiaan voi vitosvaihteella sutia oli alla mikä kumi hyvänsä, jos kulutuspintaa on...
Sain minäkin rautiksen "lukkiutumattoman" rumpuetujarrun lukkoon eräässä risteyksessä Michelinin renkaalla ja vahva epäilykseni kohdistui öljy- tai naftaläikkään, kun hiekkaakaan ei ollut
Mutta jokainen vaihtaa renkaita oman fiiliksensä mukaan ja jos joku rengas tuntuu sellaiselta, ettei siihen voi luottaa, niin sitten se on vaan kaupan kautta. Jokainen vastaa omasta turvallisuudestaan itse eikä se yllyttämällä suuntaan tai toiseen muutu.
Tähän JuhaY:n kommenttiin vielä:
Rengaspaineet ovat moottoripyörässä vielä autoa paljon tärkeämmässä roolissa, joten tarkista paineet ohjeiden mukaiseksi ennen seuraavaa ajoa, elleivät vielä sitä ole. Ja sitten sinne rengaskappaan vastaMoottoritienopudessa mopo on vetelee jokasuuntaan ja luiruaa...kyllä mä aika pitkälle noita dunloppeja syyttäsin....
Liian alhaisilla paineilla saa renkaasta kuin renkaasta hengenvaarallisen!
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FatBobin renkaat
Viestiketjun otsikosta aasinsiltana...
Kellään kokemusta 200/60×16 renkaasta, tommosen tupla-ledi perseen alla (2014->)?
Ajoominaisuus/asennus.
Kellään kokemusta 200/60×16 renkaasta, tommosen tupla-ledi perseen alla (2014->)?
Ajoominaisuus/asennus.
Re: FatBobin renkaat
Joo...totta mitä J.Cool noista paineista kirjoitteli...moni ongelma poistuu jo puolen kilon säädöllä...
Mut, mut,,, eeännää kompaten...ihan samoja kokemuksia on...kohtuullisellakin sinkinkiristyksellä on saanut semisladin aikaseksi...ilman selkeää syytä, kuten löpöä tiellä tms...asia mikä kandee pitää mielessä jokaisessa kiertoliittymässä, etenkin jos ihan vieressä on raskaankaluston kylmäasema. kerrankos korkki unehtuu
Asiaa jatkaakseni...millaisia rengaskokoja oletta saaneet asennetuksi ilman kummempia muutoksia tonne vakio fatbobin takahaarukkaan?
Mut, mut,,, eeännää kompaten...ihan samoja kokemuksia on...kohtuullisellakin sinkinkiristyksellä on saanut semisladin aikaseksi...ilman selkeää syytä, kuten löpöä tiellä tms...asia mikä kandee pitää mielessä jokaisessa kiertoliittymässä, etenkin jos ihan vieressä on raskaankaluston kylmäasema. kerrankos korkki unehtuu
Asiaa jatkaakseni...millaisia rengaskokoja oletta saaneet asennetuksi ilman kummempia muutoksia tonne vakio fatbobin takahaarukkaan?
Re: FatBobin renkaat
Ei siinä sitten auta kuin uskoa rehellisten miesten puhetta Itsellä kun on vain noita evolaisia tai vanhempia ja levein läski on 130/90-16 niin ei lipsu dunloppi kiihdytyksessä Eikä vetele urissa, jos on painetta. Voihan se olla, että Dunlopin kehitys on jäänyt sitten jälkeen tuosta leveämpien rengashulluttelujen kanssa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FatBobin renkaat
Veikkaan kyl ton bobin renkaan kuvion olevan suurin syypää liukkauteen ja luultavasti kyseine rinkula tehty aavikkon sääoloihin... Taivas tietää, mut kuka sen meille kertos prkl...
Re: FatBobin renkaat
Mä voin ottaa ne Dunlopit, niin ei tarvitse paskan kierrätystä murehtia.E.N. kirjoitti:Veikkaan kyl ton bobin renkaan kuvion olevan suurin syypää liukkauteen ja luultavasti kyseine rinkula tehty aavikkon sääoloihin... Taivas tietää, mut kuka sen meille kertos prkl...
Siis, jos liukasta pintaa on riittävästi milleissä mitattuna, maksan lähetyskulut Seinäjoen Matkahuoltoon.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!