Se on edelleen pääsylinteri siellä moottori vieressä
Mutta ei siinä kannata tyylipisteilllä korjaamista aloittaa. Siihen on halpa uusia korjaussarja ja katsoa mitä tapahtuu. Parantelee sitten tarpeen mukaan.
Jos puhdistamaan rupeat, nin uutta kumia vaan paikalleen. Se kumitavara maksaa vähemmän, kuin siihen hommaan käytetty työ vaikka itse tekisikin.
Kaikki tiivisteet saat esim. Hotbikestä tiskiltä. Sieltä saat myös teräspunosletkua metritavarana ja itse kasattavat liittimet sopivilla kulmilla. En tiedä onko laillista, mutta yhtään ei ole minulta pettänyt, kun huolella kasaa. Se liitin tosiaan sitten pitää kasta pieteetillä ja varata laastari viereen, koska joku terässäie pistää kuitenkin sormeen ekalla kerralla. Ja letkua kannattaa ottaa pätkä yli, että voi harjoitella sen liittimen kasaamista pari kertaa enne lopullista suoritusta. Liitin kestää useanmman kasauksen, letkun pää ei.
Sintteripaloja ei todellakaan kannata näihin asentaa, ne ovat rata- ja vetomiesten hommia. Kerran asensin museo-Hondaan sellaiset, kun halvalla sain jostain poistokorista ja vähäkin jarruteho hävisi samantien.
Puolisintratuilla olen kyllä raskaassa lehmässä saanut hyviä tuloksia. Palat kestävät vakiota enemmän, mutta niissä on tuntuma. Puolisintrattuja saa ainakin Stormilta EBC-merkillä, joka pitäisi olla yksi vahvoista nimistä jarruissa. Halvat vakiopalat saa vaikka Motonetista, jos ensin niillä haluaa kokeilla.