Tästäkin varmaan olisi löytynyt jo oma keskustelunsa mutta ei nyt tullut kaivettua
Tosiaan mulla olis tollanen 1993 Sportster jossa on orkkis takaiskarit ja keulahilppeet. Tarkotus olis leventää keulaa ja putkina toimisi noi 39mm.
Mikä on tuon keulakulma alunperin ja muuttuuko kovin jos laittaakin vaikkapa 3 tai 6 asteiset t-palat. Ja plussaa tietenkin jos jollakin majdollisesti sellaset olis myydäkkin.
Sportster keula
Re: Sportster keula
Tuolta Motopediasta löytyy jotain tietoa minkä pohjalta noita muutoksia on hyvä lähteä miettimään.
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Tekniikka
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Tekniikka
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Sportster keula
Jos meinasit pitää sen vakiomittaisilla keulaputkilla käytä 0 asteisia paloja, niillä se on hyvä ajaa, kuten tehtaalta on suunniteltu. Pidemmillä putkilla keulakulmalaskuri auttaa:
http://www.northernvikingsmc.com/helsin ... skuri.html
Vakio Sportsterin keulakulma on 29,6°. Huomaathan laskuria käyttäessäsi että nostamalla emäputkea ylöspäin keulakulma suurenee ja laskemalla alaspäin kulma pienenee. Laskuriin ei voi syöttää takajousituksen muutoksia, laskemalla perää keulan pysyessä saman mittaisena keulakulma loivenee.
Tämä laskuri on myös kätevä kun haluaa testailla muutoksia, toki täytyy käyttää tuumamittoja ja englannin kieltä:
https://www.rbracing-rsr.com/advchoppercalc.html
http://www.northernvikingsmc.com/helsin ... skuri.html
Vakio Sportsterin keulakulma on 29,6°. Huomaathan laskuria käyttäessäsi että nostamalla emäputkea ylöspäin keulakulma suurenee ja laskemalla alaspäin kulma pienenee. Laskuriin ei voi syöttää takajousituksen muutoksia, laskemalla perää keulan pysyessä saman mittaisena keulakulma loivenee.
Tämä laskuri on myös kätevä kun haluaa testailla muutoksia, toki täytyy käyttää tuumamittoja ja englannin kieltä:
https://www.rbracing-rsr.com/advchoppercalc.html