Valkosivurenkaiden puhdistus

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

FLH
Viestit: 61
Liittynyt: 13:37 18.04.2002.
Paikkakunta: Kuopio

Valkosivun putsaus vinkkejä

Viesti Kirjoittaja FLH »

Olen tässä pari kesää ajellut valkosivurenkaat alla ja olen todennut, että rasva ja muun lika tartuu valkosivuun todella tiukasti. Wurthin pinelinekin vain levittää rasvan tehokkaasti renkaan kylkeen. Mitä aineita olette käyttäneet valkosivun puhdistuksessa?

Itse olen käyttänyt Wurthin bräkleeniä ja puhdasta kankaanpalaa pyyhkimiseen. Yksi kaveri kertoi, että astiapesukoneen astianpesuaine olisi hyvä lian irrottaja valkosivusta, mutta en ole uskaltanu kokeilla aineen syövyttävyyden takia.
-FLH-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös Foorumilla hiljattain suositeltu valkosivun puhdistukseen mm. hammastahnaa...
Avatar
Jorke
Viestit: 816
Liittynyt: 14:01 05.07.2003.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Voisin luulla että pensselillä ja moottorinpesuaineilla vois lähtä ainakin se rasva valkosivusta hyvin. En nyt tarkoita viherpiiperöisten mäntyöljypohjasia kuten Pineline :) , vaan ihan näitä vanhanajan kunnon aineita, liuotinpohjasia....
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

FLH Kuopiosta. Käyppäs kysymässä Saartin Akusta, niillä on semmosta "ihmeainetta" joka soveltuu kaikenlaiseen puhdistukseen. Sitä myydään noin puolenkilon pöntöissä, sen pitäis olla toimivaa. Ovat itsekkin sitä käyttäneet. Muisttaakseni keltainen tai valkoinen pönttö.
Avatar
uuze
Viestit: 618
Liittynyt: 14:51 01.09.2004.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Kaikki tullu kokeiltua ja paras on ollu Autoglymin Intensive Tar Remover. Puteli makso jotain 8,50 eur mut riittäny jo toista kesää. Samalla aineella lähtee hyvin pikikin pois.
Paltsu
Viestit: 121
Liittynyt: 21:39 15.06.2005.

Viesti Kirjoittaja Paltsu »

Rengasliikkeillä on semmosta puhd.ainetta jolla putsataan uusista valkosivuista ne siniset suojavahat pois, sillä vois irrota ne paskatkin.
vekku
Viestit: 13
Liittynyt: 10:26 12.05.2003.
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekku »

Just eilen olin samoissa puuhissa.
Ostin osuuskaupan puhdistusvälinehyllystä patapataa, ja hyvin lähti. Vedellä kostuttaa ja puristelee vaahtoavaksi, ihan käyttöohjeen mukaan.

Löytyy varmaan joka maitokaupasta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ite yhdistelin nollan teräsvillan, pata patan ja Wurthin Pinelinen, puhdasta tuli :wink:
Reilusti sitten vaan sitä Pinelinea ja kovaa hinkkausta!
FLH
Viestit: 61
Liittynyt: 13:37 18.04.2002.
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja FLH »

vekku kirjoitti:Just eilen olin samoissa puuhissa.
Ostin osuuskaupan puhdistusvälinehyllystä patapataa, ja hyvin lähti. Vedellä kostuttaa ja puristelee vaahtoavaksi, ihan käyttöohjeen mukaan.

Löytyy varmaan joka maitokaupasta.
Jaa että Patapataa :D. Ei ole ainakaan puhdistusaine/väline hinnalla pilattu (Wurthi Bräkleen on melko tyyristä). Kuinkas helposti se lika sitten tolla lähtee? Pitääkö jynssätä ohtasuoni pullollaan vai lähteekö jo kevyemmällä hankaamisella?
-FLH-
vekku
Viestit: 13
Liittynyt: 10:26 12.05.2003.
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekku »

No oisko etufillariin menny ainakin kolme minuuttia.
Valkosivu oli todella paskainen, ja hyvin lähti. Ei tarvii hangata kovaa.

Noin pitkän rupeaman jälkeen oli pakko ryhtyä nauttimaan asennusoluita, eli takafillarin putsaus jäi tekemättä, mutta eiköhän siihen mene saman verran, paitsi että renkaasta on kerralla näkyvissä vaan vähän, eli joutuu lykkimään pyörää tavantakaa (vaatii enemmän asennusolutta).
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös näillä puhdistusvälinekehittelyn high-tech mikrokuituliinoillakin voisi päästä hyvään lopputulokseen... niidenhän pitäisi ns. leikat paskat vex puhdistettavilta pinnoilta. Luulisi, että sopivalla litkulla (Pineline, Fairy, hammastahnamönjä, tms.) täydennettynä saattaisi yhdistelmä osoittautua toimivaksi. Hiukka hirvittää tuo Patapata vs. kumipinta -ajatus...
monte66
Viestit: 17
Liittynyt: 12:26 23.05.2003.
Paikkakunta: lappeenranta

putsaa

Viesti Kirjoittaja monte66 »

juuriharja ja fairya
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Semmoinen puhdistusaine varastosinisen poistoon on muuten nimeltään VESI.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Melkein kaikki pesuaineet on tullut kokeiltua, mutta laatikon vuotavan pääakselin ketjujen kautta viskomaan öljypaskaan ei ole tehonnut muu kuin bräkleeni ja puhdas rätti. Pitäisi käydä joskus ihan sitä valkosivupuhdistusainetta kokeilemassa.

Enemmän kuin mekaanista rasitusta pelkään eri kemikaalien vaikutusta kumimateriaaliin. Onneksi ainakin Avonin valkosivuissa on valkoisella osalla paksusti tavaraa.
Laku
Viestit: 33
Liittynyt: 21:36 30.01.2005.

Viesti Kirjoittaja Laku »

Paras mitä olen öljyisen lian poistoon käyttänyt on raskaankaluston pesuaine Eskemi. Haisee tärpätille ja sekoitetaan veteen suihkutus ja noin 10 minuutin vaikutus ja pois huuhtelu. Lähtee ketjurasvat, piki ym töhnä ja valkosivut puhtaaksi.
Vastaa Viestiin