DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
-Harikka-
Viestit: 4838
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tuli tommoset vilmit vastaa 'JuuTuup':ista, idea on miusta hyvä.
Jos ton tekkee tukevilla neliöputkilla hitsaamalla ja laittamalla keskellekki tuet/jalat, mahtaako kestää +300kg Softin :?: :roll:
Tosin tuon tyyppine nostin nostaa vaa ~40cm mutt, se riitää miun kaltaselle suåmalais-ugrilaiselle nurmikkotasonasentajan tarpeisii/käyttöö...

:arrow: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes 02:30

:arrow: Cheap DIY Motorcycle Lift 16:18
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Hyvää tuossa on, että on melko kapea, niin sopii vaikka olisi tilasta puutosta. Onneksi ei nouse tuon korkeammalle, niin ei tule vielä kiikkerämpää.

En kyllä itse lämpene tälle viritykselle.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Enpä kyllä laittaisi 400 kg painavaa Road Glideani noille telineille. :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4838
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Juu, en miekää Ameriikan poikien tavalla tota tekis... :roll:
Siks mie assia pohdin ja kymysyksessä lukkee, ei kopioimalla, vaa paremmi tekemällä... :?:
-Harikka- kirjoitti: 11:26 19.02.2020. Tuli tommoset vilmit vastaa 'JuuTuup':ista, idea on miusta hyvä.
Jos ton tekkee tukevilla neliöputkilla hitsaamalla ja laittamalla keskellekki tuet/jalat, mahtaako kestää +300kg Softin :?: :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Saattaisin laittaa noiden alempien nivelten kohdalle vaaksan verran neliöpalkkia tai tukevaa lattaa myös sivuillepäin, levenee hieman ns jalanjälki, mutta olisi varmaan paljon tukevampi.

Mulla on semmoinen Motonetin valmispöytä, samantapainen kuin monella Ameriikan foorumilla esitelty Harbor Freight-tuote. Se on tuota DIY-versiota melkoisesti painavampi, vähän kalliimpi eikä sekään liian tukeva ole. Mun porsterille passeli, mutta sehän nyt ei paina kuin 240 kiloa, Tuuttihondan lukemia ne :wink:

Toki jos on tilasta pula niin tuo kotitekoinen varmaan on ok, näytti olevan kevyt käännellä ja siirrellä, ja kapeuskin helpottaa siinä mielessä. Ja jos ei siinä nyt ala metrin jatkovarsien kanssa resuamaan pultteja auki, tai pyöriä irroittelemaan niin kai se kestää. Paljon kivempihän se on kun ei tarvi lattialla könytä, vaikka vaan vaihtelisi öljyjä ja puunailisi.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tuota tarkoitusta varten voisi ihan hyvin tehdä sopivan korkuisen pöydän jonka päälle lykätä pyörä ramppia pitkin. Ei olisi tuollainen lelu, eikä tarttis ostaa tollasta roskaa josta lähteä tekemään. Todennäköisesti vielä halvempikin.
Avatar
JKKo
Viestit: 1726
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Nostomekanismihan tuossa säilyy samana ja on alun alkaen tarkoitettu kokonaisen pyörän painolle. Ja kun alkaa tehdä neliöputkesta pöytää, niin voi tehdä pöydälle samasta tavarasta jalat, jotka laittaa alle pyörän noston jälkeen ja laskee lopuksi koko painon niille jaloille.

Vaan kun lähtee rautakauppaan putkia sun muita hakemaan, niin ei ole enää etäällä kustannuksissa ostaa kokonainen nostopöytä. Biltema luopuu omastaan alle neljän sadan. Semmoinen mulla varmaan olisi, jos olisi tila säilyttää. Vaan kun sama miesluola näyttelee monessa roolissa, ei sinne tuommoista mahdu. Ei mahdu minkään laista nostopöytää.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja ranze »

Tuollainen pöytä vie koko ajan ison tilan lattiapinta-alaa. Oma hommansa kammettua pyörän sen päälle, sehän harvoin on lattiatasossa. Ja alat vaikka irrottamaan rengasta, niin sido ja tunkkaa. Ja silti olet siitä pyörästä irti ja kurottelet eteenpäin.

Oon tätä ennenkin kehunut ja edelleen en luopuisi mistään hinnasta Eazy Rizer big bluesta. Kuvassa muuten ketjukonversiosohvaan asennettu haarukka, jossa riittävästi säätövaraa.

https://on-bike.com/motorcycle-lifts/ha ... idson-lift

Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

ranze kirjoitti: 09:15 21.02.2020. Oon tätä ennenkin kehunut ja edelleen en luopuisi mistään hinnasta Eazy Rizer big bluesta
Edellisen kehun jälkeen minäkin ostin kyseisen tuotteen. Brexit tulee, joten kannattaa ostaa äkkiä kun niitä vielä saa. :roll:

Olen kyllä katsonut tsi-nostureita ennenkin, mutta hiukan erilaista kuin mitä tuossa videossa oli. Minulla olisi toiselle nosturille tarvetta, koska tallissa rassataan myös pyöriä, joita ei voi nostaa rungosta samalla tavalla kuin harrikoita. Vaatimuksena nimenomaan, että olisi mahdollisimman kapea ja saisi siirrettyä pois tieltä kun ei ole käytössä, eikä säilytysasennossa veisi kovin paljon tilaa. Itse törmäsin tällaiseen, mutta tuossa ongelmana on säilytys, kun pystyssä oleva tolppa on tiellä. Ketjutaljalla saisi kanssa hoidettua noston ilman tuollaista sarvea, mutta sitten työmaa olisi sidottu yhteen kohtaan tallissa, kun joka paikassa ei ole ketjutaljalle kiinnityspaikkaa.

Etsintä jatkukoon ja mielellään katselen, mitä jäsen -Harikka- jatkossa löytää.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja ranze »

Easy Rizeriin on erilaisia kannattimia samaan nosturiin. Ellet halua ostaa kannakkeita, aina voi teollisuusvakoilla.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Ei lisäkannakkeista ole apua, jos nosturi on varattuna toiselle pyörälle. Poika myös harrastelee kaikenlaista, niin projekteja ja ajopelejä on vähän joka lähtöön. Tällä hetkellä tallissa majailee:
3x HD
1x Honda
1x KTM kevari
1x Vespa kevari (myynnissä, ostakaa pois)
Kolme laatikkoa, joissa osia noin 1,8 2-tahtimopoon.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Springer
Viestit: 461
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Springer »

Minä iskin kaksi kärpästa ja ostin Biltemasta heidän amerikkalaisen autonostimen ja siihen myydään myös moottoripyörä nostinta lisäosana, tosin ei Suomessa. Tilasin Hollannista ja on ihan toimiva systeemi.
Nyt voi maata auton alla tai istua/seisoa prätkän vieressä :D
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Springer kirjoitti: 17:28 21.02.2020.Tilasin Hollannista ja on ihan toimiva systeemi.
Nyt voi maata auton alla tai istua/seisoa prätkän vieressä :D
Tyrkää vaikka linkkiä tuotteesta...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Springer
Viestit: 461
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja Springer »

FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4838
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: DIY MOTORCYCLE LIFT for $200 in 2 Minutes

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin