outoa vikinää kytkin pohjassa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

outoa vikinää kytkin pohjassa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sporster 1200 XLS -96 alkoi kalajoen reissulla pitää outoa sirinää kytkimen
ollessa "pohjassa". Pähkäiltyämme juttua kuulostaa aivan kuin jokin laakeri vetelisi viimosiaan. Vaiva ilmenee pyörän ollessa liikkeellä. Ääni häviää juuri ennen pyörän pysähtymistä. Ohjeita ja neuvoja odotellessa 8O
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Enhän mä näistä vekottimista tiedä paljon mitään, mutta tuli vaan mieleen, että lähtisiköhän se kitinä remmistä.
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Hyvinkin edellinen vieras voi olla oikeassa jos ääntä ei kuulu paikallaan.
Hihnan linjauksen tarkistus... jotain hoitoainettakin niihin on joskus tyrkytetty.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla kytkinäänet ovat loppuneet kun olen tarkistanut kytkimen säädöt. Ei niitä laakerivikoja kannata ensimmäiseksi epäillä 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hlyytine
Viestit: 1188
Liittynyt: 20:08 12.01.2004.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Mulle on väitetty, että 5-vaihteisen Sportin voimansiirron laakerit olisi lähes ikuiset. Tosin en tullut kysyneeksi miten pitkä tuo ikuisuus on. Se on tosiaan joko tuo remmi tai kytkin tai jos ei olekaan, niin selvitä ensiksi kummalta puolen mopoa se kuuluu kovemmin.
Hukkapätkä
Viestit: 1
Liittynyt: 22:01 31.07.2013.

Re: outoa vikinää kytkin pohjassa

Viesti Kirjoittaja Hukkapätkä »

Täälläpäin samaa ongelmaa eli vauhdissa kytkin pohjassa kuuluu metallinen hankaava ääni. Nopeuden laskiessa alle neljänkympin ääni häviää. Potilaana vm '90 sportti. Vaihdoin kytkimen uloimman pienen laakerin, jossa oli pikkasen pykälää ja laatikkoon tietty uudet öljyt. Ei vaikutusta. Viime talvena uusittu kytkinlevyt sekä kytkinkehtoon uusi laakeri.sen jälkeen veivattu n. 4000 km. Kertokaahan viisaammat mistä tuo veemäinen kihinä tulee.
Vastaa Viestiin