Suojapeitteen koko, sohvaan?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

KimmoL
Viestit: 67
Liittynyt: 07:49 27.02.2004.
Paikkakunta: Keskellä Suomea
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Kolmessa kesässä näkyi tuo aiempi omatekele haurastuvan.

Motonet-liikkeestä ostin tämmöisen 39.90€ maksavan mp-suojapeiton/hupun.
Pariakin eri mallia näkyy olevan tarjolla:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=91-3112" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=91-3113" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

Tuo täyskatetun XL-koko istuu hyvin laukku-Kingiin, jossa matalampi etupleksi.
Tukevaa materiaalia, kuminauhaa helmassa ja pehmeä sisävuori etupleksin kohdalla.
Säädettävällä klipsivyöllä tulee vielä alta kiinni.
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
icemike
Viestit: 15
Liittynyt: 08:40 31.05.2020.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja icemike »

Miten, tarkoitus olisi pitää pyörää kadun varressa

Tarviiko suojaa hommata vai meneekö pyörä taivasalla?
Sportster XL 1200 X Forty-Eight
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En ole joutunut miettimään kovin monelta kantilta kun asun maalla. Yksi pyörä on kuitenkin ulkona ja on kyllä suojapeitteen alla ja hyvin se suojaa. Kaupungissa voisi kuvitella sen suojaavan vähän ilkivallaltakin, ja ainakin kuralta. Kannattaa katsoa, että on sellainen kooltaan ja materiaaliltaan ettei hankaa maaleja. Joku väitti joskus, ettei siinä peitteessä kannata olla HD:n logoja, herättäisi kuulemaa varkaiden mielenkiintoa sellainen enemmän... Tokihan asiantuntija näkee jo vanteen vilauksestakin merkin ja mallin...
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

UrpoTJ kirjoitti: 17:44 31.03.2021.Joku väitti joskus, ettei siinä peitteessä kannata olla HD:n logoja, herättäisi kuulemaa varkaiden mielenkiintoa
Joku väitti, että paras varkaudenesto on peitto, jossa ovat isot Suzukin logot :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
icemike
Viestit: 15
Liittynyt: 08:40 31.05.2020.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja icemike »

Kaippa esim. motonetistä saa ihan toimivia peitteitä
Sportster XL 1200 X Forty-Eight
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minä olen käyttänyt Motonetin ja Biltemankin halpispeitteitä. Peite menee kuitenkin pikku hiljaa huonoksi, mustuu ym. niin on helppo halpaa uusia. Koko on joskus ollut näissä harhaanjohtava eli ei ole ekalla kerralla onnistunut kun on laukkuja ja peilejä pyörässä.
icemike
Viestit: 15
Liittynyt: 08:40 31.05.2020.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja icemike »

UrpoTJ kirjoitti: 11:22 01.04.2021. Minä olen käyttänyt Motonetin ja Biltemankin halpispeitteitä. Peite menee kuitenkin pikku hiljaa huonoksi, mustuu ym. niin on helppo halpaa uusia. Koko on joskus ollut näissä harhaanjohtava eli ei ole ekalla kerralla onnistunut kun on laukkuja ja peilejä pyörässä.
Selvä homma
Sportster XL 1200 X Forty-Eight
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

UrpoTJ kirjoitti: 11:22 01.04.2021. Minä olen käyttänyt Motonetin ja Biltemankin halpispeitteitä. Peite menee kuitenkin pikku hiljaa huonoksi, mustuu ym. niin on helppo halpaa uusia.
Sitä saa mitä tilaa. :roll:

Saksalaisia verkkokauppoja kannattaa katsella. Siellä kun kadunvarsisäilytys on sääntö eikä poikkeus, niin löytyy ihan eri tavalla peitteitäkin. Halpoja ne eivät ole, mutta laatukin on jotain muuta kuin B ja M kaupoissa. Tai onhan siellä halpojakin, mutta niitä saa myös Suomesta. Itse olen käyttänyt vain sisäkäyttöön tarkoitettuja peitteitä, kun pyörät ovat tallissa, joten mitään suositusta ei ole antaa. Kannattaa katsoa verkkokauppojen arvosteluja tuotteista, kun Saksassa myös negatiivinen palaute päätyy verkkosivuille (liekö joku paikallinen laki joka kieltää suodattamasta).
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suojapeitteen koko, sohvaan?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Veijo Esso kirjoitti: 19:46 01.04.2021. Sitä saa mitä tilaa :roll:
Juu voi olla noinkin. Ja voi olla minun huonon hoidon/huollonkin syy. Täällä maalla siitepölyn ja muunkin pölyn vuoksi kaikki peitteet tuntuvat vekkikohdista mustuvan, mutta ehkä ne paremmalla puhtaana pidolla pysyisivät parempana. Hyvälaatuiset varmaan paremmin kestäisivät putsausta. Mutta taidan jatkaa näin, pääsen helpolla, ja halvallakin. Ainakin kolme vuotta noilla on pärjännyt.

Mutta voi olla fiksua hankkia niitä parempia ja kalliimpiakin, en sitä epäile. Tänne vaan lisää kokemuksia!
Vastaa Viestiin