.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

JKKo kirjoitti:
Sitä käytetään, mitä sattuu olemaan. Parasta mun paikkuuprojektissani kuplan kanssa oli se, että omistaja vei sen vaihdossa samaan liikkeeseen, mistä oli hankkinutkin. Jos eivät "myydessä" ottaneet kantaa auton mahdollisiin puutteisiin, eivät kovin selvästi moittineet asiain tilaa auton palatessa takaisin. Muut patentit ollaan tehty lähinnä katsastajan harjauttamiseksi kun jotenkin on pitänyt saada lisää ajoaikaa.
Monesti vaan parempaan lopputulokseen harhauttamisessa pääsee kuitenkin käyttämällä peltiä... vaikka sen sitten liimaisi "purukumilla" kiinni! Juuri tuollaisten viritelmien takia se katsuri välillä kopistelee niitä helmoja ja pohjaa, koska jos siellä on jotain muuta kuin peltiä niin sen huomaa ja kuulee äänestä kun kopistelee..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Ja taas asiaan purukumin, sementin ja sukkahousujen jälkeen :lol:
Tavallinen tina on kovin pehmeää tuollaiseen paikkaan ja uskallan veikata, että hiotessa kiinnitys irtoaa. Kovajuotos on asia erikseen.

Ehdotus numero 126 :D Jos leikkaisi pienet palat alumiinipeltiä ( hiukan pienemmät mitä reiät ovat ). Alle joku tukipala kiinnityksen ajaksi, että pelti pysyy oikeassa kohtaa. Sulahitsaus ( Techno-Weld ) menetelmällä kiinni. Peltiin olisi helpointa kiinnittää katkaisijat, kun ei tarviisi paksuun könttiin ( mitä pakkelia se nyt sitten olisikaan ) alkaa sorvaamaan katkaisijalle paikkaa. Viimeistelyn saumalle voisi tehdä vaikka "kemiallisella metallilla", jos siihen tarvetta on ja hioa. Et tarvii muuta kuin kaasutohon, alla olevasta linkistä tarpeet ja sieltä löytyy hyvät tiedot menetelmästä. Lukekaa kaikki :)

http://www.roadmachine.fi/tuote/technoweld/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Veikkaisin, että LeClercin ehdottama 3D tulostus voisi olla kaikista käyttökelpoisin Harikan (tulikohan varmasti oikein?) tarpeisiin? Ei muuta kuin tarkat mitat aukoista ja siihen sopivat peitelevyt, jotka sitten maalaa sopivaan väriin ja saa katkaisijat kiinni! Tuollaisessa voi yvinkin hyödyntää nykytegnologiaa... tosin taitaa se hankalin työ olla sopivan kuvan mallintaminen ilman päteviä ohjelmia? Itse tulostushan on sitten jo helppoa, kun vaan löytää ko. tulostimen!
Jos ei sitten tee sillä perinteisemmällä tyylillä alumiinista!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja jensen »

Onkohan herra Grasschopper1 ikinä itse hitsannut tekno weldillä? Mie olen ja ei ollut ihan helppoa. Tyhjänpäiväinen pätemiskeskustelu.
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 21:55 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pave. kirjoitti:
JKKo kirjoitti:
Sitä käytetään, mitä sattuu olemaan. Parasta mun paikkuuprojektissani kuplan kanssa oli se, että omistaja vei sen vaihdossa samaan liikkeeseen, mistä oli hankkinutkin. Jos eivät "myydessä" ottaneet kantaa auton mahdollisiin puutteisiin, eivät kovin selvästi moittineet asiain tilaa auton palatessa takaisin. Muut patentit ollaan tehty lähinnä katsastajan harjauttamiseksi kun jotenkin on pitänyt saada lisää ajoaikaa.
Monesti vaan parempaan lopputulokseen harhauttamisessa pääsee kuitenkin käyttämällä peltiä... vaikka sen sitten liimaisi "purukumilla" kiinni! Juuri tuollaisten viritelmien takia se katsuri välillä kopistelee niitä helmoja ja pohjaa, koska jos siellä on jotain muuta kuin peltiä niin sen huomaa ja kuulee äänestä kun kopistelee..........
Junnuna ei kantti kestänyt hitsuutella kerrostalon pihalla eikä olisi ollut laitteitakaan. Siks toisekseen joskus on rakennettava jotakin omaperäistä eikä vaan asennettava Tehtaan Alkuperäisiä Varaosia.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

JKKo kirjoitti:
Junnuna ei kantti kestänyt hitsuutella kerrostalon pihalla eikä olisi ollut laitteitakaan. Siks toisekseen joskus on rakennettava jotakin omaperäistä eikä vaan asennettava Tehtaan Alkuperäisiä Varaosia.
Jäikin mainitsematta tuossa metodissa että peltiä, mutta joko parilla popniitilla taikka ruuvilla kiinni ja sitten massaa tai muuta päälle, jotta ei näy miten on kiinnitetty... kopistaessa kuulostaa pelliltä....
en toki suosittele noin tekemään, mutta noitakin on nähty ja sillä tuo tulikin mieleen noista ei kunnolla paikatuista!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joskus tuli laitettua korjaamopaperia massalla kiinni pohjaan kun niin vähän ennen leimaa huomasin sen reiän, oli niin siisti ja pokkauskin oikeella kohtaa niin ei koputtanu siitä kohti :lol: :lol: toki pari viikkoo myöhemmin sen paikkasin kun oli laitteistoa.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

jensen kirjoitti:Onkohan herra Grasschopper1 ikinä itse hitsannut tekno weldillä? Mie olen ja ei ollut ihan helppoa. Tyhjänpäiväinen pätemiskeskustelu.
Älä nyt kato heti jyrää, ei tässä mitään pätemisen tarvetta ole. Minusta tuo vaikuttaa ihan kelpo tavalta ja Harikka voi osata hitsata Techno-Weld systeemillä.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

sdf

Viesti Kirjoittaja jensen »

wer
werw
we
Viimeksi muokannut jensen, 21:21 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

jensen kirjoitti:Niin varmasti. Olen kuullut ammattihitsarien haukkuvan kuraksi tätä teknovelttiä. Pölhölän meiningit.

Mieki taidan poistua foorumilta takavasemmalle. Ei tarvi sanoa että ei kaivata. :lol:

Vittuako mie kellekkään mitään tiedotan tekemisistäni. Mulle on ihan sama millä reikänsä tukkii.
Olisi mukava kuulla perusteluja, minkä tyyppistä "kuraa" se on? Äläkä aliarvioi kenenkään taitoja, varsinkaan jos et tunne kaveria.
Aika lapsellista ottaa tuollainen marttyyri asenne ja poistua, hra kaikkitietävä.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja jensen »

Sama homma oli finnbikers aikoinaan. Alkoi se vittuilu niin häivyin. En muista enää edes salasanaa sinne.

Pitäkää hauskaa. Ei mulla oikeastaan ole halua tarjota kellekkään mitään viihdykettä. Harvakseen saanut mitään neuvoja kun olen vähin taitoineni yrittänyt jotain korjata.

Ei minua kiinnosta internettiin enää mitään kirjoittaa. Kateelliset pahantahtoiset paskapäät vain kyylää tekemisiäni. Aina on jotain vikaa ja feeliä. Tiedetään. Sovitaan niin että olen huono ihminen joka ei osaa mitään. Mulle on aivan sama. :lol:
Viimeksi muokannut jensen, 22:34 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Pitipä oikein Googlettaa kokemuksia kyseisestä Techno-Weld menetelmästä. En tiedä millaisia ammattihitsareita ne Jensenin hitsarit on olleet, mutta pääosin systeemiä on kehuttu ja käsittääkseni tekijät ovat olleet ihan harrastajia, eivät ammattihitsareita.

Että käyhän lukemassa Jensen, vaikka et haluakkaan enää leikkiä meidän kanssa samalla hiekkalaatikolla :twisted:
En kyllä näe ainakaan tätä ketjua lukiessani, että sinulle olisi kukaan vittuillut 8O Toki, jos eriävän mielipiteen esittäminen tai jonkun muun menetelmän ehdottaminen, sinun ehdotuksesi tilalle on vittuilua, niin sitten sitä on tässä ketjussa tapahtunut.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 21:40 30.11.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:40 17.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Katkasiakuoren aukkojen täyttämine?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

-Harikka- kirjoitti:
Kari 99 kirjoitti:Miksi katkaisimien täytyy olla juuri kahvoissa ?.
Paljo on asioita joita vois tehä helpommi/sujuvammi :roll: Miun aivojen tapaset on päätelly katkasioitten paikan
Tästä tulitosi mielenkiitoinen keskustelu erilaisita täytöistä jopa niin, että alkuperäinen aihen on jo unohtunut - jos sitä on koskaan tässä kerrottukaan. Eli valaise vähän tai palauta mieleen, mitkä katkaisijat tuohon on tarkoitus ajastaan asentaa :wink:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin